Gå til innhold

Nytt objektiv: Blender 2.8, Normalzoom og rask fokus til Canon

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har Canon 450D, og lurer på nytt objektiv. Kriteriene er blender 2.8 i normalzoom brennvidden og rask fokus. Prislappen bør være fornuftig, men ikke over 4-5000kr. Skal selge min Canon 100mm 2.8 USM og Tamron 18-200 4.5-6.3 for å finansiere mesteparten. Har de to fra før og 55-250mm IS av canon, og trenger nå noe skikkelig normalzoom som er rask i fokusen.

Har lest rundt om kring og spurt litt, så har Canon, Sigma, Tamron og Tokina i bakhodet.

Takker for svar :)

PS: Viss noen er interesserte i 100mm 2.8 makro og Tamron 18-200 så ta kontakt på PM.

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selge 100mm macro? Er du sikker på at du ikke vil angre på det?

Mange gode alternativer der ute. Tamron 17-50mm f/2.8 kommer du ikke utenom. Utgaven uten stabilisering går for å væe skarpere enn den med.

Sigma 18-50mm f/2.8 (alternativt 17-50mm f/2.8 OS), Tokina 16-50mm f/.8 og Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS er alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg har Tamron 17-50,og er meget godt fornøyd med denne. Den er lett, skarp, hurtig og så godt som uten forvrengning. Jeg tror den vil være et godt alternativ for deg, men jeg fatter bare ikke at du vil kvitte deg med de objektivene du alt har!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...