Gulliksen Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Topicen sier det meste, men er det virkelig smart å kjøpe det med en gang. Det er vel ikke alt av programvare som støtter de prosessorene enda heller ? -MS Longhorn kommer jo ikke før i 2004 eller no.. - De vil vel være ganske dyre med en gang . - Diskuter :smile: Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg forstod det slik at de skulle funke bra med 32 bits kode også!!?? Kent Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Nei jeg vet ikke, hadde vært greit å få bekreftet det. For det er jo ikke nødvendig å kjøpe et nytt system så kan du ikke bruke det før neste år.. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 aldri særlig smart å kjøpe noe med en gang.. tenker på utdatering og prisfall... bortkastede penger spør du meg.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Athlon 64 skal være en hybrid-prosessor mellom 32 og 64 bit, og det skal komme en egen versjon av windows til denne prosessoren (eller 64 bit generelt). Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Topicen sier det meste, men er det virkelig smart å kjøpe det med en gang. Det er vel ikke alt av programvare som støtter de prosessorene enda heller ? -MS Longhorn kommer jo ikke før i 2004 eller no.. - De vil vel være ganske dyre med en gang . - Diskuter :smile: Den er er kjapp i 32bits også, det er liksom ett av de store plussene. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ja jeg har også hørt at 32 bit prosessorene skal fungere bedre enn 64 bit`ene enkelte steder.....men jeg ville ventet litt for en så omtalt prosessor kommer til å koste flesk i begynnelsen, men det gør jo egentlig alt nytt :wink: Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Ok. Så en kan bruke windows xp men da vil prosessoren kjøre på 32-bits fordi xp ikke har støtte for 64 bit ? Hvis jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg trodde det fantes en slik 64 bits versjon av både windows XP og Windows 2003 server beregnet for Opteron da, men etter det jeg har forstått er Athlon 64 og Opeteron mer eller mindre samme CPU, omtrent som P4 og P4 Xeon. PR ratingene på disse er vel fremdeles offisielt ment å være mot 32bits Athlon T-bird(uoffisielt mot P4)? Utover det er det nok smart å vente på 2dre generasjon av disse CPUene, 1ste generasjon har som regel endel feil, også mht chipset. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ville kjøpt XP2500 og et eller annet hk, feks Epox 8RDA3+ nå. Dette koster svært lite, og det gjør at du fint kan vente til Athlon64 faller mye pris. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 aldri særlig smart å kjøpe noe med en gang.. tenker på utdatering og prisfall... bortkastede penger spør du meg.. Enig med ZanZel. Mange har vel denne erfaringen. Tror jeg ville drøyd det. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 En AMD64 er ikke så rask til Desktop bruk da. En XP3200 er faktisk raskere. Den er derimot MEGET god i server programmer på et Unix basert system. De fleste Hardware sider har jo skrevet en lengere test av et oppsett med en AMD64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå