zZzZz Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har tenkt å bruke Java (hjemmesiden til bandet mitt).Den venstre og den høyre delen, nyhetene, har jeg tenkt å lage som java-applet. Dette fordi det er utrolig tidkrevende å oppdatere alle sidene når det kommer en ny nyhet. Jeg har i den forbindelse et-par spørsmål: Kan jeg få en link til et annet web-område her? Kan jeg lime inn et bilde som ligger på serveren? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Den venstre og den høyre delen, nyhetene, har jeg tenkt å lage som java-applet. Dette fordi det er utrolig tidkrevende å oppdatere alle sidene når det kommer en ny nyhet. Hvorfor i all verden gjøre det vanskelig?? Bruk php eller javascript! Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Serveren støtter ikke PHP: Men går det an å få et JavaScript-sak som laster en html-fil, hvis dere skjønner? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hvis du bare skal laste en ny side på et avgrenset område på en annen side så kan du bruke <iframe> www.w3schools.org Eksempel: http://www.fundingsrud.net/old/index.html (den lille øverst på siden er en iframe, men kilden er litt borte for tiden...) Men for å svare på spørsmålene dine: ja, ja Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Serveren støtter ikke PHP: Men går det an å få et JavaScript-sak som laster en html-fil, hvis dere skjønner? ja, det er såre enkelt. Lag en fil (foreksempel meny.html). I denne filen skriver du kun: document.write('Her står menyen din!') Og der hvor du vil ha menyen, skriver du: <script language="javascript" src="meny.html"></script> Det er ikke værre! :smile: Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 [Lag en fil (foreksempel meny.html).I denne filen skriver du kun: document.write('Her står menyen din!') Og der hvor du vil ha menyen, skriver du: <script language="javascript" src="meny.html"></script> Det er ikke værre! :smile: det går vel an å ha denne "meny.html" som html, og ikke lage selve den fila i JS? Og hvis det går an, må jeg "starte på nytt" i den fila, dvs. med <html><body> osv., eller skal jeg bare gå rett på sak og skrive f.eks. <b>hallo</b>, slik at formatteringen er den samme som i hoveddokumentet? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 [Lag en fil (foreksempel meny.html).I denne filen skriver du kun: document.write('Her står menyen din!') Og der hvor du vil ha menyen, skriver du: <script language="javascript" src="meny.html"></script> Det er ikke værre! :smile: det går vel an å ha denne "meny.html" som html, og ikke lage selve den fila i JS? Og hvis det går an, må jeg "starte på nytt" i den fila, dvs. med <html><body> osv., eller skal jeg bare gå rett på sak og skrive f.eks. <b>hallo</b>, slik at formatteringen er den samme som i hoveddokumentet? Du må gjøre akkurat som jeg skrev. Html, body osv. trengerdu ikke starte på nytt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå