Huggslangen Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 1. Men det står at man er skyldig i en dødssynd dersom man fornekter Islam. Verset du siterer er gjort ugyldig. 2. Det er sant, men det sier noe om muslimer, ikke Islam. 3. Se pkt. 2. Forøvrig er det ganske merkelig å fremheve et land hvor den forhenværende leder uttalte at "Jøder må periodisk massakreres", når man forsøker å fremstille landet som moderat. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Er det blitt galt å motarbeide en ideologi som foreskriver din og din families død? Neida. Men hva er en ideologi? Det er sett med tanker og idéer. Tanker og idéer kan ikke drepe deg og dine - det må handlinger fra mennesker til. Drapshandlinger og planlegging av drapshandlinger er allerede forbudt for mennesker i Norge. En stat som legger ned forbud mot tanker og idéer, er for det første slått inn på en totalitær vei, og for det andre vil den sørge for at tankene og idéene blir vanskeligere å motarbeide med rasjonelle argumenter, rett og slett fordi menneskene som har slike forbudte tanker, ikke vil ytre dem. De går under jorden, som det heter så poetisk. Det er ikke hat som er bakgrunn for denne debatten, det er rasjonell tankegang og motstandsvilje. Motstandsvilje? Sikkert. Rasjonelt? Niks. Du kunne jo prøve å anslå hvor mange av muslimene her i Norge som har konkrete planer om å drepe alle vantro, og deretter vurdere hvor høyt det tallet skal være før vi innfører et totalitært tankepoliti i Norge? For meg kan det aldri bli høyt nok. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Drapshandlinger og planlegging av drapshandlinger er allerede forbudt for mennesker i Norge. Det samme er oppfordring til drap, og på dette grunnlaget burde Koranen forbys. Rasjonelt? Niks. Det finnes utdannede mennesker som har uttalt seg anderledes enn det du gjør. Det kan være greit å presisere at dette bare er din personlige mening. Du kunne jo prøve å anslå hvor mange av muslimene her i Norge som har konkrete planer om å drepe alle vantro, og deretter vurdere hvor høyt det tallet skal være før vi innfører et totalitært tankepoliti i Norge? Tankepoliti kan vi aldri ha, av åpenbare årsaker. Det vi kan gjøre er å stanse statlig støtte til denne terrorideologien. Vi kan kriminalisere ideologiens litteratur på grunnlag av oppfordring til drap. Vi kan belyse Islams doktriner og på den måten avdekke at Islam ikke er en religion, men i realiteten en kult. På den måten kan vi ta bort alle privilegier muslimer har i egenskap av å være en religion, og da er saken løst. Dette vil naturligvis føre til et økt trusselnivå, men helt ærlig - måten vi håndterer Islam pr. i dag kan sammenlignes med å føle seg skikkelig syk, men ikke gå til legen av frykt for å få det bekreftet. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Drapshandlinger og planlegging av drapshandlinger er allerede forbudt for mennesker i Norge. Det samme er oppfordring til drap, og på dette grunnlaget burde Koranen forbys. Hvis du mener dagens lovverk er tilstrekkelig, så er det vel bare for deg å få saken for retten. Du vil da få vite om rettsinstansene i Norge er enige med deg. Hvem eller hva vil forresten være din motpart i retten (jeg antar du vil akseptere at anklager blir møtt med forsvar)? For øvrig er det snodig at det i Norge synes å være atskillig flere motstandere av Islam enn muslimer som oppfatter denne påståtte oppfordringen til drap som et reellt pålegg til alle muslimer. Det vil jeg nesten tro en rett vil merke seg. Hva tror du? Rasjonelt? Niks. Det finnes utdannede mennesker som har uttalt seg anderledes enn det du gjør. Det kan være greit å presisere at dette bare er din personlige mening. Selvsagt, jeg trodde det var åpenbart at vi diskuterte fra egne ståsteder her på forumet. Diskuterer du på vegne av andre? Det du foreslår er irrasjonelt, fordi du vil straffe Islam som ideologi - men du kan ikke straffe ideer og tanker. Du ender opp med å straffe mennesker, mennesker som i overveldende grad synes å ha en annen oppfatning av ideologien enn det du har. De få som kunne tenkes å samstemme med din tolkning, vil jeg håpe at PST holder et øye med (hvilket de faktisk sier at de gjør, og at trusselnivået er lavt). Du kunne jo prøve å anslå hvor mange av muslimene her i Norge som har konkrete planer om å drepe alle vantro, og deretter vurdere hvor høyt det tallet skal være før vi innfører et totalitært tankepoliti i Norge? Tankepoliti kan vi aldri ha, av åpenbare årsaker. Det vi kan gjøre er å stanse statlig støtte til denne terrorideologien. Vi kan kriminalisere ideologiens litteratur på grunnlag av oppfordring til drap. Vi kan belyse Islams doktriner og på den måten avdekke at Islam ikke er en religion, men i realiteten en kult. På den måten kan vi ta bort alle privilegier muslimer har i egenskap av å være en religion, og da er saken løst. Dette vil naturligvis føre til et økt trusselnivå, men helt ærlig - måten vi håndterer Islam pr. i dag kan sammenlignes med å føle seg skikkelig syk, men ikke gå til legen av frykt for å få det bekreftet. Jeg legger merker til at du viker unna virkeligheten, og ikke kommer med noe anslag på musliomer som deler din versjon av Islam. Forståelig. Du vil forby tanker og ideer du ikke liker (håper forresten det ikke er en hel haug av dem?). Punktum. Forbud må håndheves. Skal man ransake hus og leiligheter etter koraner, slik tyske soldater lette etter radioer og beslaglegge alle man kommer over? Bokbål synes jo også å ha en fin historisk snert over seg, synes du ikke? Hvordan har du tenkt å håndheve forbudet mot at gamle Fatima vender seg mot Mekka fem ganger om dagen? Sparke henne ut av gamlehjemmet om tankepolitiet ser henne gjøre det? 2 Lenke til kommentar
Akin Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvis vi skal forby islam i norge, så må vi nok forby alle andre religioner for å rettferdiggjøre dette valget. Det vil nok blir umulig å forby religioner, så en god løsning blir vel å skape en ny religion som passer for alle. La oss heller si at gud er oss, og vi tilber vår egen utvikling istedet. Dette ville være mer fredelig enn alt annet. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hvis vi skal forby islam i norge, så må vi nok forby alle andre religioner for å rettferdiggjøre dette valget. Utdyp gjerne bakgrunnen for denne konklusjonen, helst med henvisning til teologisk litteratur og historiske hendelser som viser en sammenheng. Jeg er nemlig redd du tar feil, basert på kunnskapsmangel. Det blir interessant å se om jeg tar feil. La oss heller si at gud er oss, og vi tilber vår egen utvikling istedet. Dette ville være mer fredelig enn alt annet. Dette er en formidabel løsning som dessverre aldri vil fungere. Det er rett og slett for mange dumme mennesker til det. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Hvis vi skal forby islam i norge, så må vi nok forby alle andre religioner for å rettferdiggjøre dette valget. Utdyp gjerne bakgrunnen for denne konklusjonen, helst med henvisning til teologisk litteratur og historiske hendelser som viser en sammenheng. Jeg er nemlig redd du tar feil, basert på kunnskapsmangel. Det blir interessant å se om jeg tar feil. Blir vel noe av det samme som jødeparagrafen i grunnloven. Ikke at jeg er for at man skal forby noen religioner. Da sier jeg heller vi skal være strengere med de som faktisk blit tatt for å planlegge terror osv Endret 8. oktober 2010 av xaco Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg synes ikke det er veldig høflig av deg, Huggslangen, å ignorere innlegget mitt (men det er mulig at ditt valg har en betydning jeg ikke har forstått)? Ut over den refleksjonen, er jeg uenig med Akin, som jeg oppfatter mener seg berettighet til å lovfeste hva mennesker kan tenke, tro på og tilbe - og jeg er enig med med xaco, som jeg oppfatter mener at lover skal regulere menneskers adferd og handlinger. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvis du mener dagens lovverk er tilstrekkelig, så er det vel bare for deg å få saken for retten. Du vil da få vite om rettsinstansene i Norge er enige med deg. Hvem eller hva vil forresten være din motpart i retten (jeg antar du vil akseptere at anklager blir møtt med forsvar)? Jeg våger ikke å utsette familien min for den risiko det medfører. For øvrig er det snodig at det i Norge synes å være atskillig flere motstandere av Islam enn muslimer som oppfatter denne påståtte oppfordringen til drap som et reellt pålegg til alle muslimer. Det vil jeg nesten tro en rett vil merke seg. Hva tror du? Dette har du null belegg for å uttale deg om. Det du foreslår er irrasjonelt, fordi du vil straffe Islam som ideologi - men du kan ikke straffe ideer og tanker. Du ender opp med å straffe mennesker, mennesker som i overveldende grad synes å ha en annen oppfatning av ideologien enn det du har. I Tyskland er Nazisme og Mein Kampf totalforbudt. Det er tydeligvis mulig å forby ideologier som er grunnlagt på vold mot andre menneskegrupper. Eneste problemet er at vi må vente til vi ikke har noe annet valg enn å overreagere, i tro Europeisk krisehåndterende stil. Jeg legger merker til at du viker unna virkeligheten, og ikke kommer med noe anslag på musliomer som deler din versjon av Islam. Forståelig. 1.570.000.000 / 100 X 15 = 235.500.000 Forøvrig er det ingen versjoner av islam, bare varierende grad av kunnskap. Hvert år er det 6 millioner muslimer som forstår hva Islam er, og konverterer til Kristendomm på grunn av deres oppdagelser. Du burde lese noen bøker av eksmuslimer. Skal man ransake hus og leiligheter etter koraner, slik tyske soldater lette etter radioer og beslaglegge alle man kommer over? Ja, dersom man har skjellig grunn til å misstenke at beboerne i leiligheten eller huset er medlemer av denne barbariske kulten. På samme måte som om BootBoys eller Vigrid hadde et varehus fullt av plakater og bøker som oppfordret til drap av innvandrere. Hvordan har du tenkt å håndheve forbudet mot at gamle Fatima vender seg mot Mekka fem ganger om dagen? Sparke henne ut av gamlehjemmet om tankepolitiet ser henne gjøre det? Fatima kan bøye seg i alle himmelrettninger om hun ønsker, men hun får ikke ha en Koran, fordi den bryter med Norsk lov. Hun kan heller ikke kreve at sykepleiere skal snu sengen hennes mot Mekka 5 ganger om dagen. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvis du mener dagens lovverk er tilstrekkelig, så er det vel bare for deg å få saken for retten. Du vil da få vite om rettsinstansene i Norge er enige med deg. Hvem eller hva vil forresten være din motpart i retten (jeg antar du vil akseptere at anklager blir møtt med forsvar)? Jeg våger ikke å utsette familien min for den risiko det medfører. Vel, det er jo svært beklagelig at du føler deg truet. Hvem ville vært din motpart i retten om du ikke hadde følt deg truet? For øvrig er det snodig at det i Norge synes å være atskillig flere motstandere av Islam enn muslimer som oppfatter denne påståtte oppfordringen til drap som et reellt pålegg til alle muslimer. Det vil jeg nesten tro en rett vil merke seg. Hva tror du? Dette har du null belegg for å uttale deg om. "Synes" er et ord som indikerer at dette er min oppfatning - det er ikke en påstand som hevder å være ubestridt sant. Jeg har denne oppfatningen fordi jeg ikke har hørt en eneste norsk muslim hevde at det er muslimers plikt å drepe alle vantro. Og drapsraten i Norge er altså så å si uendret over de siste 50 år (ca 1 drap pr 100 000 innbyggere) - det er vel litt snodig om vi plutselig har fått hundretusener av personer som oppfatter det som en religiøs plikt å drepe oss? Det du foreslår er irrasjonelt, fordi du vil straffe Islam som ideologi - men du kan ikke straffe ideer og tanker. Du ender opp med å straffe mennesker, mennesker som i overveldende grad synes å ha en annen oppfatning av ideologien enn det du har. I Tyskland er Nazisme og Mein Kampf totalforbudt. Det er tydeligvis mulig å forby ideologier som er grunnlagt på vold mot andre menneskegrupper. Eneste problemet er at vi må vente til vi ikke har noe annet valg enn å overreagere, i tro Europeisk krisehåndterende stil. Det er irrasjonelt av tyskerne å forby nazisme og Mein Kampf (den ble vel forresten nyutgitt på norsk for få år siden?). Det er nazister i Tyskland, de bare kaller seg noe annet eller søker å holde seg skjult. Hvilket igjen betyr at de slipper å gå inn i en diskusjon om nazismens betenkeligheter. Forbudet fungerer altså ikke, i den forstand at mennesker uansett tenker og tror som de vil - og noen blir nazister. For Tyskland har dette forbudet en annen misjon - det fungerer som et symbol, et symbol på at Tyskland har erkjent skadene som de utrettet, og som et symbol på at de arbeider mot at noe slikt skal skje igjen. Symbolsk sett fungerer den vel greit. Jeg legger merker til at du viker unna virkeligheten, og ikke kommer med noe anslag på musliomer som deler din versjon av Islam. Forståelig. 1.570.000.000 / 100 X 15 = 235.500.000 Forøvrig er det ingen versjoner av islam, bare varierende grad av kunnskap. Hvert år er det 6 millioner muslimer som forstår hva Islam er, og konverterer til Kristendomm på grunn av deres oppdagelser. Du burde lese noen bøker av eksmuslimer. Nå spurte jeg deg om "Du kunne jo prøve å anslå hvor mange av muslimene her i Norge som har konkrete planer om å drepe alle vantro" - jeg antar ovenstående svar betyr at ditt anslag er 15% av dem. Er du sikker på at du mener dette helt seriøst? (Er for øvrig temmelig kritisk til en del vers i Koranen, men da får jeg heller diskutere mine reservasjoner - å forby tanker jeg ikke liker, er altså lite aktuelt for meg.) Skal man ransake hus og leiligheter etter koraner, slik tyske soldater lette etter radioer og beslaglegge alle man kommer over? Ja, dersom man har skjellig grunn til å misstenke at beboerne i leiligheten eller huset er medlemer av denne barbariske kulten. På samme måte som om BootBoys eller Vigrid hadde et varehus fullt av plakater og bøker som oppfordret til drap av innvandrere. BootBoys og Vigrid er faktisk ikke forbudt, og rasistiske grupper utgir rasistisk propaganda stadig vekk. Oftest skjer ingenting, av og til kan menneskene som har utgitt og/eller skrevet noe som er brudd på Diskrimineringsloven bli straffeforfulgt. Poenget er at det er menneskers handlinger som ansvarliggjøres ved slik lovbruk, ikke guders og profeters skrifter. Hvordan har du tenkt å håndheve forbudet mot at gamle Fatima vender seg mot Mekka fem ganger om dagen? Sparke henne ut av gamlehjemmet om tankepolitiet ser henne gjøre det? Fatima kan bøye seg i alle himmelrettninger om hun ønsker, men hun får ikke ha en Koran, fordi den bryter med Norsk lov. Hun kan heller ikke kreve at sykepleiere skal snu sengen hennes mot Mekka 5 ganger om dagen. Fatima kan sikkert logge seg på internett, og lese koranenen der. Så får barnebarna hjelpe henne med senga. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Ok gidder ikke å lese alle innleggene fordi de er så jævlig lange.. -Vil de komme hit må de tilpasse seg. Følg Frankrike -burka er uakseptabelt. -Islam er en religion som bygger på hat og rasisme. Les mer om Koranen på www.faithfreedom.org Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Duden bak den siden der har skrevet følgende på eget forum: If any city is nuked I think the world should destroy the Islamic world completely in a way that they can't have any strength to do anything Hvorfor skal jeg ta den siden seriøst når påstanden er at Islam er voldelig og derfor ikke har livets rett, når grunnleggeren av siden tydeligvis er minst like voldelig selv? Når til og med andre eks-muslimer reagerer på hvordan han opptrer, hvorfor skal vi andre da ta han alvorlig? Endret 9. oktober 2010 av Ernie Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jens Stoltenberg har røykt hasj. Det er en handling, ikke bare tomme dumme ord. Likevel er ingen betenkt med å ha denne mannen som statsminister. Å kategorisk avvise alt som står på FaithFreedom på grunn av en enkelt uttalelse blir for dumt. Uttalelsen virker heller ikke som en seriøs påstand, men heller en litt flåsete måte å si at det ville løst problemet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er en smule forskjell mellom at Jens Stoltenberg en eller annen gang har røykt hasj, og at Ali Sina kommer med ytringer om vold. Jens Stoltenberg har ikke kommet med valgløfter om å slå hardt ned på bruk av hasj mens han i smug har røykt det. Ali Sina mener derimot at islam bør utryddes med vold fordi islam er voldelig. Det blir litt som at en pasifist skulle gått rundt og fortalt om hvorfor vold ikke løser noen problemer og ikke bør brukes, samtidig som h*n hadde gått rundt og slått ned folk. Dog, det er jo klart at alt alle midler er lov så lenge det benyttes for å gjennomføre noe man selv mener. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg ser poenget ditt. Kommentaren om atombomben i midtøsten var likevel ikke seriøst ment, og det blir tåpelig å avvise alt på siden på grunn av det. Der kommer paralellen med Stoltenberg og hasjrøykingen inn i bildet. Det går an å drite seg ut, men likevel ha noe å fare med. Ikke at Stoltenberg nødvendigvis har det, men det er en annen debatt. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har lagt merke til noe interessant. Hver eneste gang en Islamkritiker legger ut en kilde til en islamkritisk webside, så kommer det alltid protester i en eller annen form. Men ikke en eneste gang har denne kritikken kommet i form av å vise til faktafeil på websiden. Det er litt misstenkelig synes jeg. Er det et resultat av at man ikke har faglig kunnskap til å vurdere innholdet, og derfor må finne andre ting å henge seg opp i for å bryte ned kildens troverdighet? Lenke til kommentar
.... Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Endret 2. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det morsomme med det her, er at det står i førstepost at ”vi skylder våre besteforeldere og andre forfedre dette”. Nå er det faktisk slik at Norge har tidligere har hatt svært mye til felles med den islamske kulturen. Det var tidligere pålagt ved lov å tro på Gud. Hadde du ikke stått til konfirmasjonen hadde du ikke lov til å ta jobb utenfor hjemmet eller reise fra bygda. Dette ville i dag bli sett på som noe ekstremt og nærmest totalitært. Arrangert ekteskap var svært vanlig, akkurat som i mange muslimske miljøer. Om du ser på malerier fra 17 og 1800 tallet ser du at nesten alle kvinner går med skaut, dette fordi bibelen påla dem det. Det var helt vanlig og godtatt at kvinner skulle skjule håret, ganske åpenbare paralleller til hijab. Som du ser finnes det mange likhetstrekk med islamsk kultur, så det å si at vi skylder våre forfedre det blir dermed feil. De opptråde på en måte som mange muslimer gjør i dag. De hadde heller blitt sjokkerte over hvor frigjorte vi er, ikke over islamsk kultur i Norge. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Du kan ikke totalforby islam uten å totalforby religiøs frihet. Islam er ikke en religion, det er en kult. Våre forfedre kalte dem ikke muslimer, men muhammedanere. De hadde nemlig gjort leksen sin, og visste hva Islam var. Coa, har du lest Sirat Rasul Allah? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Islam er ikke en religion, det er en kult. Det ene utelukker ikke det andre, og dette blir dermed ordkløyveri uten mening. En Jesus-kult og en Siddharta-kult kan vel betraktes som religionsbaserte, likeledes en Muhammed-kult. (Til informasjon: "Kult" iht Bokmålsordboka og Wikipedia.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå