Cubus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Folk må skjønne at muslimer er i en ventefase akkurat nå. De blir flere og sterkere hvert eneste år. Og når de blir mange nok, DA skal folk få se HVA Islam er for noe! Finnes det moderate muslimer? Ja, men det finnes ikke noe moderat Islam! De som utfører terroraksjoner er faktisk de som kan kalle seg ekte muslimer. De følger Koranen nemlig! Moderate muslimer blir faktisk drept i muslimske land for ikke være hard-core muslimer. Bare se på YouTube med EDL, borgerkrigen har faktisk begynt. Etter min mening er Islam en totaliær ideologi med enkelte religiøse komponenter. Kort sagt bruker Islam demokratiet vårt mot oss og ved å gjemme seg bak religion fremmer de politisk Islam. Må forby Islam ASAP! Har du noensinne sett et demokratisk, velfungerende samfunn under sharia lov? 2 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Verdt å lese. http://www.amazon.com/Modern-Day-Trojan-Horse-Immigration/dp/0979492955/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1290062132&sr=1-2 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Etter min mening er Islam en totaliær ideologi med enkelte religiøse komponenter. Kort sagt bruker Islam demokratiet vårt mot oss og ved å gjemme seg bak religion fremmer de politisk Islam. Må forby Islam ASAP! Har du noensinne sett et demokratisk, velfungerende samfunn under sharia lov? Du kan ikke forby en religion. Har du ikke respekt for noe du eller?? Jeg blir kort og godt forbanna over slike holdninger som dette her. Islam er deres religion, og deres kultur og den skal vi kort og godt bare akseptere. At vi ikke synes det er noe fett med Sharia lover osv er beside the point. Problemet er jo ikke islam, men at noen krefter i europa mener det er en god ide å skape et multietnisk/kulturelt samfunn. Islam er da ikke verre enn hva kristendommen var for 1000 år siden. Dette er ikke muslimenes feil, de er som de er. Og når det blir mange nok innenfor et geografisk område som støtter seg til Islam, så er det jo naturlig at deres lover overtar. Det blir jo ikke noe verre enn hvordan vi ble kristnet og våre forfedre ble slaktet for 1000 år siden. Vårt system dreper oss, og det er kun oss selv vi kan takke for dette. Vi har åpnet dørene for dem og må respektere våre gjester. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Folk må skjønne at muslimer er i en ventefase akkurat nå. De blir flere og sterkere hvert eneste år. Og når de blir mange nok, DA skal folk få se HVA Islam er for noe! Finnes det moderate muslimer? Ja, men det finnes ikke noe moderat Islam! De som utfører terroraksjoner er faktisk de som kan kalle seg ekte muslimer. De følger Koranen nemlig! Moderate muslimer blir faktisk drept i muslimske land for ikke være hard-core muslimer. Bare se på YouTube med EDL, borgerkrigen har faktisk begynt. Etter min mening er Islam en totaliær ideologi med enkelte religiøse komponenter. Kort sagt bruker Islam demokratiet vårt mot oss og ved å gjemme seg bak religion fremmer de politisk Islam. Må forby Islam ASAP! Har du noensinne sett et demokratisk, velfungerende samfunn under sharia lov? Vi kan ikke forby Islam mer enn vi kan forby barn å leke med usynlige venner. Vi kan bare forby handlinger. I tillegg kan vi slutte å gi etter for alle disse latterlige kravene de kommer med, som å skille fra hverandre skoleklasser i kjønn, og heller la de leve i frykt for sin gud i tankene sine. Og vi kan begynne å fullt ut skattelegge alle religiøse institusjoner som tjener penger, og slutte å gi dem noe som helst tilskudd. Endret 18. november 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Etter min mening er Islam en totaliær ideologi med enkelte religiøse komponenter. Kort sagt bruker Islam demokratiet vårt mot oss og ved å gjemme seg bak religion fremmer de politisk Islam. Må forby Islam ASAP! Har du noensinne sett et demokratisk, velfungerende samfunn under sharia lov? Du kan ikke forby en religion. Har du ikke respekt for noe du eller?? Jeg blir kort og godt forbanna over slike holdninger som dette her. Islam er deres religion, og deres kultur og den skal vi kort og godt bare akseptere. At vi ikke synes det er noe fett med Sharia lover osv er beside the point. Problemet er jo ikke islam, men at noen krefter i europa mener det er en god ide å skape et multietnisk/kulturelt samfunn. Islam er da ikke verre enn hva kristendommen var for 1000 år siden. Dette er ikke muslimenes feil, de er som de er. Og når det blir mange nok innenfor et geografisk område som støtter seg til Islam, så er det jo naturlig at deres lover overtar. Det blir jo ikke noe verre enn hvordan vi ble kristnet og våre forfedre ble slaktet for 1000 år siden. Vårt system dreper oss, og det er kun oss selv vi kan takke for dette. Vi har åpnet dørene for dem og må respektere våre gjester. Jeg vil ikke underkaste meg en TOTALITÆR ideologi som baserer seg på at ikke troende, kristne, jøder, hinduer osv enten skal konvertere til Islam, dø eller leve under dhimmi-status i sitt eget land. Problemet med Islam er nettopp at Koranen bestemmer hvordan muslimer skal være mot andre trossamfunn og det er å bruke VOLD. Jeg er enig i at at masse-innvandringen til Europa kan vi takke EU for, ikke muslimer, men det som diskuteres her er Islam. Respektere våre gjester? Nei, de skal respektere landets lover og det er noe muslimer IKKE kan. Troende muslimer SKAL ikke underkaste seg menneskeskapte lover, kun gudommelig lov. Nettopp derfor er det umulig å integrere muslimer i vestlige samfunn. Quote: Does the Quran really contain dozens of verses promoting violence? Summary Answer: The Quran contains at least 109 verses that call Muslims to war with nonbelievers. Some are quite graphic, with commands to chop off heads and fingers and kill infidels wherever they may be hiding. Muslims who do not join the fight are called 'hypocrites' and warned that Allah will send them to Hell if they do not join the slaughter. Nå kommer sikkert alle apologister til å gå ballistic, men da er utfordringen: Bevis at Islam er en fredfull religion! Bevis at det ikke finnes noe politisk Islam! PS: 16401 dødelige terrorangrep siden 911! 1 Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Must see: http://www.youtube.com/watch?v=NbrZFLxizu8&feature=player_embedded Must read: http://civilusdefendus.wordpress.com/2010/01/10/4-stages-of-islamic-conquest/ Endret 18. november 2010 av Cubus 1 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg vil ikke underkaste meg en TOTALITÆR ideologi som baserer seg på at ikke troende, kristne, jøder, hinduer osv enten skal konvertere til Islam, dø eller leve under dhimmi-status i sitt eget land. Problemet med Islam er nettopp at Koranen bestemmer hvordan muslimer skal være mot andre trossamfunn og det er å bruke VOLD. Jeg er enig i at at masse-innvandringen til Europa kan vi takke EU for, ikke muslimer, men det som diskuteres her er Islam. Respektere våre gjester? Nei, de skal respektere landets lover og det er noe muslimer IKKE kan. Troende muslimer SKAL ikke underkaste seg menneskeskapte lover, kun gudommelig lov. Nettopp derfor er det umulig å integrere muslimer i vestlige samfunn. Du vil ikke det nei, og det er foreløpig ganske mange andre som heller ikke ønsker dette. Men jeg tror helt ærlig at Islam vil utvikle seg på samme måte som alt annet. Etter hvert som det blir flere og flere muslimer her i den vestlige verden så vil det også bli mer og mer naturlig å være muslim. Når du ikke kan respektere dine gjester slik de er så bør du heller ikke invitere dem hjem på middag. Vår falskhet og måte å håndtere ”problemet” på vil bli sivilisasjonens fall slik alle sivilisasjoner før denne har falt. Vi undergraver vår identitet og fundamentet som opprettholder vår sivilisasjon og det er ene og alene vår egen feil. De muslimene jeg kjenner er fantastiske mennesker som jeg fint kunne bodd sammen med, men det er ikke poenget. Å integrere i dag betyr at de skal fornorskes, og eller i beste fall endres til noe annet enn hva de var når de kom. Å tro at dette skal fungere i stor skala er naivt. Vi må kanskje alle lære oss å respekter andre folk for hva de er og ikke tro at vi er så mye bedre enn dem selv om vi kulturelt sett har valgt annerledes. Det har tatt 1000 år å komme dit vi er i dag, og jeg er overbevist om at uansett utfall så er religionen og kulturen om 1000 år et resultat av folkets ønsker. At vi i prosessen har utslettet alt annet er noe vi har valgt selv gjennom dagens politikk. 3 Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg vil ikke underkaste meg en TOTALITÆR ideologi som baserer seg på at ikke troende, kristne, jøder, hinduer osv enten skal konvertere til Islam, dø eller leve under dhimmi-status i sitt eget land. Problemet med Islam er nettopp at Koranen bestemmer hvordan muslimer skal være mot andre trossamfunn og det er å bruke VOLD. Jeg er enig i at at masse-innvandringen til Europa kan vi takke EU for, ikke muslimer, men det som diskuteres her er Islam. Respektere våre gjester? Nei, de skal respektere landets lover og det er noe muslimer IKKE kan. Troende muslimer SKAL ikke underkaste seg menneskeskapte lover, kun gudommelig lov. Nettopp derfor er det umulig å integrere muslimer i vestlige samfunn. Du vil ikke det nei, og det er foreløpig ganske mange andre som heller ikke ønsker dette. Men jeg tror helt ærlig at Islam vil utvikle seg på samme måte som alt annet. Etter hvert som det blir flere og flere muslimer her i den vestlige verden så vil det også bli mer og mer naturlig å være muslim. Når du ikke kan respektere dine gjester slik de er så bør du heller ikke invitere dem hjem på middag. Vår falskhet og måte å håndtere ”problemet” på vil bli sivilisasjonens fall slik alle sivilisasjoner før denne har falt. Vi undergraver vår identitet og fundamentet som opprettholder vår sivilisasjon og det er ene og alene vår egen feil. De muslimene jeg kjenner er fantastiske mennesker som jeg fint kunne bodd sammen med, men det er ikke poenget. Å integrere i dag betyr at de skal fornorskes, og eller i beste fall endres til noe annet enn hva de var når de kom. Å tro at dette skal fungere i stor skala er naivt. Vi må kanskje alle lære oss å respekter andre folk for hva de er og ikke tro at vi er så mye bedre enn dem selv om vi kulturelt sett har valgt annerledes. Det har tatt 1000 år å komme dit vi er i dag, og jeg er overbevist om at uansett utfall så er religionen og kulturen om 1000 år et resultat av folkets ønsker. At vi i prosessen har utslettet alt annet er noe vi har valgt selv gjennom dagens politikk. Ærlig talt, er det alt du har å komme med? At du kjenner noen muslimer som er fantastiske mennesker? Så du linken min? 16000+ dødelige terrorangrep siden 911. Nå må folk begynne å se på handlinger som blir utført av muslimer fremfor å høre på de latterlige flosklene om at Islam er en fredelig religion. Sharia lov betyr at man kan halshogge kvinner, steine kvinner, hugge av hender, skamfere jenter, henge homofile+++. Hvis man ikke tar avstand fra en såkalt "religion" som utfører dette vet ikke jeg. Integrere betyr da ikke at de skal fornorskes, hvor har du det fra? Men at de skal innlemmes i det norske samfunn er da ikke negativt? Hvis de ikke ønsker det får de bo i et muslimsk land under sharia lov. Se på YouTube videoen og bevis at det ikke er tilfelle. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Ærlig talt, er det alt du har å komme med? At du kjenner noen muslimer som er fantastiske mennesker? Så du linken min? 16000+ dødelige terrorangrep siden 911. Nå må folk begynne å se på handlinger som blir utført av muslimer fremfor å høre på de latterlige flosklene om at Islam er en fredelig religion. Sharia lov betyr at man kan halshogge kvinner, steine kvinner, hugge av hender, skamfere jenter, henge homofile+++. Hvis man ikke tar avstand fra en såkalt "religion" som utfører dette vet ikke jeg. Integrere betyr da ikke at de skal fornorskes, hvor har du det fra? Men at de skal innlemmes i det norske samfunn er da ikke negativt? Hvis de ikke ønsker det får de bo i et muslimsk land under sharia lov. Se på YouTube videoen og bevis at det ikke er tilfelle. USA, en kristen nasjon på omtrent alle måter utenom offisielt, har seg selv å takke for hva de ble utsatt for, de dreper flere sivile enn hva verdens terrorister samlet klarer å gjøre. Hva muslimene gjør i sine egne land er et resultat av deres fundamentalisme. Den arabiske verden har vært frodig før, i den perioden de klarte å unngå den samme fundamentalismen, og de holdt live i mye lærdom som på den tiden var tapt i Europa til kristenfundamentalismen. Det er fundamentalismen vi må til livs, det nytter ikke å late som om det er pga. den og den religionen at de oppfører seg sånn. Hadde den arabiske verden hatt kristendom men vært like fundamentalistiske, så hadde det ikke vært mange forskjeller. Endret 18. november 2010 av KarlRoger 2 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Så du linken min? 16000+ dødelige terrorangrep siden 911. Nå må folk begynne å se på handlinger som blir utført av muslimer fremfor å høre på de latterlige flosklene om at Islam er en fredelig religion. Jeg er nå av den oppfattning at 9/11 var en false flag aksjon, og det at det er så mye terrorisme fra muslimer viser kort og godt at vi i alt for stor grad har tyrannisert dem, eller på annen måte arbeidet mot de landene de angrepene stammer fra. De kristne er ikke noe bedre. De aller fleste mennesker som bor her til lands er fredfulle mennesker, men likevel begås det mange drap. Det er ikke det samme som at de fleste Normenn er potensielle mordere. Sharia lov betyr at man kan halshogge kvinner, steine kvinner, hugge av hender, skamfere jenter, henge homofile+++. Hvis man ikke tar avstand fra en såkalt "religion" som utfører dette vet ikke jeg. Jeg respekterer deres valg, og deres levesett. De må gjennom naturlig utvikling som sivilisasjon utvikle seg videre i deres eget tempo. Jeg og alle andre her i vår verden synes selvfølgelig at slikt er forferdelig, men som nevnt det er deres overbevisning. Dette blir som å kjefte på en krokodille fordi han bet armen av deg rett og slett. Krokodillen gjør bare det den alltid har gjort, den er hva den er. Men at de skal innlemmes i det norske samfunn er da ikke negativt? Hvis de ikke ønsker det får de bo i et muslimsk land under sharia lov. Jeg er uenig i at vi skal invitere dem hit i første omgang ja. Å utslette oss selv som folk er en høy pris for snillismen vi praktiserer i dag. Det som skjer er ene og alene vår egen feil og den dagen krigen starter vil folk kanskje skjønne dette. For at krigen kommer er det liten tvil om. Se på YouTube videoen og bevis at det ikke er tilfelle.. Så filmen ja, og nok engang så sier dette mer om hvor idiotiske vi er som lar fremmede folkeslag ta over sivilisasjonen ”vår”. Egentlig så beviser den filmen heller at vi er så dumme og naive at vi kanskje egentlig ikke har livets rett. Fienden er ikke Islam, men oss selv kanskje… Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg er nå av den oppfattning at 9/11 var en false flag aksjon Mennesker som tror på noe som ikke kan bevises, basert på et sterkt ønske om å tro, sammen med observasjoner av ting de ikke er i stand til å forklare vitenskapelig - det pleier å være definisjonen av religiøse. Underlig nok er det også definisjonen av 911 konspirasjonsteoretikere. Her er den offisielle NIST rapporten, som forklarer i detalj hva som hendte på en vitenskapelig og kvalifisert måte. Jeg vet ikke hva dere synes, men jeg mener det veier tyngre enn youtube filmer der en eller annen amatør spoler et klipp frem og tilbake 18 ganger og spør om du fikk med deg en prikk... http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm og det at det er så mye terrorisme fra muslimer viser kort og godt at vi i alt for stor grad har tyrannisert dem Kan du gi noen konkrete eksempler på denne tyranniseringen som du nå holder hele vesten, og de drepte i WTC, kollektivt ansvarlige for? Argumentet ditt legitimiserer nemlig Islamsk terror under det skjulte argumentet "vi fortjener dette, fordi vi har vært så slemme". De kristne er ikke noe bedre. The mother of all politically correct myths. Hvor mange terrorangrep har kristne stått bak de siste 1000 årene, der de henviste til sin religion og vers i bibelen for å rettferdiggjre drap av vilkårlige sivile? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg er nå av den oppfattning at 9/11 var en false flag aksjon Jeg vet ikke hva dere synes, men jeg mener det veier tyngre enn youtube filmer der en eller annen amatør spoler et klipp frem og tilbake 18 ganger og spør om du fikk med deg en prikk... http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm Kunne ikke vært mer enig.. Du må åpenbart bare ha sett filmen av denne typen. Jeg baserer ikke mitt standpunkt på noe så simpelt. De kristne er ikke noe bedre. The mother of all politically correct myths. Hvor mange terrorangrep har kristne stått bak de siste 1000 årene, der de henviste til sin religion og vers i bibelen for å rettferdiggjre drap av vilkårlige sivile? Huff... Sov du i historietimene på skolen eller gikk du rett og slett glipp av hvordan kristningen av europa ble gjennomført og vedlikeholdt. Islamifiseringen vil jo bli unnagjort på rekordtid om en sammenligner. Men nå skal det være sagt så dør det mange uskyldige i krig i dag som før, så det endrer ikke så mye. Krig er kjipt uansett. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Var den brutale kristningen av Europa gjort i henhold til, eller på tross av kristendommens budskap? Hvilke bibelvers ble sitert for å rettferdiggjøre den blodige kristningen? En handling utført av en kristen, er ikke automatisk en kristen handling. Det må også være en teologisk sammenheng. Kan du vise meg den? Islamifiseringen vil jo bli unnagjort på rekordtid om en sammenligner. Og derfor er islamiseringen av Europa en god ting? Eller mindre dårlig enn om kristningen var veldig effektiv? Endret 19. november 2010 av Huggslangen Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Islamifiseringen vil jo bli unnagjort på rekordtid om en sammenligner. Og derfor er islamiseringen av Europa en god ting? Eller mindre dårlig enn om kristningen var veldig effektiv? Dt første der blir litt OT, men se nå på hva de gjorde og hvorfor... Det var i guds navn i alle fall.. Når det gjelder islamifiseringen så synes jo ikke jeg det er noen positiv ting ettersom jeg synes både Islam og Kristendom er mnneskefientlig. Jeg bare ser på utviklingen jeg og drar en konklusjon om hvordan sitasjonen er om 100-200 år. Når en ser på hvor mye konflikt det er med det lille vi har nå så kan en bare fantasere om hva som venter i fremtiden. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Dt første der blir litt OT, men se nå på hva de gjorde og hvorfor... Det var i guds navn i alle fall.. Hvis du mener at kristne har vært, eksempelvis under inkvisisjonen, like gærne som muslimer, så er jeg enig med deg. Poenget mitt er at disse gærningene ikke hadde noe grunnlag for rettferdiggjørelse av sine handlinger i sin religion. Man kan jo ta en enkel test: Hva ville Jesus sagt, dersom han hadde rammlet inn i kirkens torturkammer og sett hva prestene drev med? Ville han bifallt denne handlingen tror du? På den andre siden har vi Islam, som har holdt på med halshugginger og terror mot sivile i 1400 år. Humanistisk tenking har aldri fått fotfeste, og de få som har gjort seriøse forsøk på å reformere Islam har blitt henrettet som kjettere. De terroristene som sprenger og lemlester i Allahs navn, gjør så med pekefingeren på koranvers som utvetydig legitimerer slike handlinger. "Slay the idolaters where ever you find them, Fight against the unbelievers, Allah has purchased your life and posessions in return for the garden of paradise - you slay and are slayn.." Det er 104 vers i koranen som direkte oppfordrer og/eller pålegger muslimer å bruke vold mot vantro. Det finnes ikke noe sidestykke til dette i noen annen religion. Derfor er jeg uenig i din påstand om at "kristne er like ille". Jeg kan være enig i at kristne VAR like ille, for 1000 år siden kansje. Det sier likevel ingen ting om kristendommen, fordi den blodige kristningen ikke hadde rot i religionens lære. Resten av innlegget ditt er jeg enig i. Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Foreslår at folk leser denne. Basert på Princeton professor and historiker Bernard Lewis. NB: Slutten MÅ leses! Link: The Demographic Bomb – When will Norway become a Muslim Country ? Og ser denne: Islam - What the west needs to know Han tar nå faktisk feil... vi har dessverre allerede nesten 200.000 muslimer i Norge. Altså må tallene justeres, og muslimene er i overtfall før 2050. Kanskje 2040. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 På den andre siden har vi Islam, som har holdt på med halshugginger og terror mot sivile i 1400 år. Humanistisk tenking har aldri fått fotfeste, og de få som har gjort seriøse forsøk på å reformere Islam har blitt henrettet som kjettere. *facepalm +1* Kristendommen har holt på med stakebrenning siden vel 200-300 e.Kr., så det er vel 300 år lengre? Alle som forsøkte å reformen noen som helst religion blir brent som kjettere, bortsett fra de som klarer å lage en ny rettning. Vår gode Martin Luther var ikke så langt fra staken, og det samme gjelder alt. Og humanistisk fotfeste var det Muhammed hovedsakelig drev på med, han forbedret kraftig det samfunnet han endte opp med å slå en kraftig rot i, selv om det blir abysmalt sammenlignet med dagens samfunn. Men på en annen side så var det en god del bedre en hva den kristne verden ble til, før renessansen: Der de gamle tankene ble gjenfødt fra godt bevarte arabiske bøker. Alt av tenkere i Europa som gjorde noe etter den tid, har blitt kraftig påvirket av den arabiske verden, selv om de ikke alle oppgav det. Og ting som ble gjordt I religionens navn? Selve neskrivingen av guds ord vel var Muhammeds egentlige nedskriving til religionen han grunnla, biografien og f.eks lokale lover som ble brakt over til å sitte igjen over samfunnet i flere århunder etterpå blir vel urelatert. Vis du tillater å kalle dem "kilder" for Islams budskap, så må vi nok ta med mye pen Kirkedoktrin. 2 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Kristendommen har holt på med stakebrenning siden vel 200-300 e.Kr., så det er vel 300 år lengre? At Kristne satt fyr på folk før Muslimene gjorde det er vel en naturlig konsekvens av at Islam dukket opp 610 år etter Kristendommen. Du skriver at Kristendommen har holdt på med stakebrenning. Kristendommen? Du mener Kristne som utfører ukristne handlinger. Eller står det noe i Bibelen om å brenne mennesker som ikke tror på Gud? Lengre? Mener du at Kristne har satt fyr på mennesker, kontinuerlig, fra 200-300e.Kr og frem til 2010? Det er en drøy påstand som jeg tror du vil ha problemer med å dokumentere. På den andre siden kan vi se til Islam. Den første brenningen jeg er kjent med i Islamsk historie var et tilfelle av tortur som Muhammed beordret. Han hadde nemlig nedkjempet en Jødisk stamme, og nå var Muhammed interessert i å få vite hvor de hadde gravd ned skattene sine. Jøden som var ansvarlig for stammens skatter ble spent fast til bakken med tau og påler, og Muhammed beordret en muslim til å starte et bål må magen hans. "Kinana al-Rabi, who had the custody of the treasure of Banu Nadir, was brought to the apostle who asked him about it. He denied that he knew where it was. A Jew came (Tabari says "was brought"), to the apostle and said that he had seen Kinana going round a certain ruin every morning early. When the apostle said to Kinana, "Do you know that if we find you have it I shall kill you?" He said "Yes". The apostle gave orders that the ruin was to be excavated and some of the treasure was found. When he asked him about the rest he refused to produce it, so the apostle gave orders to al-Zubayr Al-Awwam, "Torture him until you extract what he has." So he kindled a fire with flint and steel on his chest until he was nearly dead. Then the apostle delivered him to Muhammad b. Maslama and he struck off his head, in revenge for his brother Mahmud." Den siste muslimske brenningen fant sted for, antagelig vis bare uker eller dager siden. ADVARSEL! Groteske filmer av mennesker som blir brent av Muslimer i Allahs navn. http://truthtube.tv/play.php?vid=1861 http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2139 http://www.truthtube.tv/play.php?vid=2096 Forøvrig, facepalm og lignende uttrykk hører ikke hjemme i en debatt om liv og død. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Eller står det noe i Bibelen om å brenne mennesker som ikke tror på Gud? De some ikke tror skal dømmes, at de skal dømmes i etterlivet er en smaksak på dømming etter hvordan vi tolker det. Vi kan jo ta med doktriner til herksere, stakebrenning, og andre pene uluskheter, og deres doktrin, siden du tar med muslimenes senere doktriner? Og som sagt: Vi prater om en hærfører og hersker, vis han ikke hadde brent noen på en stake, eller beordnet noe drept på noe umoralsk vis hadde det vært noe galt. Når noe som helst i en sånn stilling, SKAL det ytes blood. Litt flaks tilsvarende stillinger er virkelig vanskelig å skaffe i disse dager, men poenget er fortsatt der. I bibelen blir Kristus spikret opp på et kors, noe som er naturlig og hendte med fryktelig mange andre selvutnevnte profeter i de dager. Den eneste grunnen til at Kristus ikke drev med vold på høyt plan var at han aldri dro til høyde for å utføre det, han var en liten profet som hadde sin lille kult. Islam ble en verdensreligion(den dags dato betegnelse) i sin egen profets levealder, noe som er høyst bemerkningsverdi. I kristendommen ble det ikke noe stakebrenning av kjettere før en religion ble gjordt populalistisk og så ble tvangsinført som statsreligion. Ergo, de 2 religionenes grunnhistore i forhold til utbredning blir virkelig rar å sammenligne. Ergo har du ikke grunnlag for å lage ugode sammenligninger i den grad du driver på med det. I mellomtiden hos kristendommen: http://www.youtube.com/watch?v=s0g8HW-GTmc 2 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Kristendommen har holt på med stakebrenning siden vel 200-300 e.Kr., så det er vel 300 år lengre? At Kristne satt fyr på folk før Muslimene gjorde det er vel en naturlig konsekvens av at Islam dukket opp 610 år etter Kristendommen. Du skriver at Kristendommen har holdt på med stakebrenning. Kristendommen? Du mener Kristne som utfører ukristne handlinger. Eller står det noe i Bibelen om å brenne mennesker som ikke tror på Gud? Lengre? Mener du at Kristne har satt fyr på mennesker, kontinuerlig, fra 200-300e.Kr og frem til 2010? Det er en drøy påstand som jeg tror du vil ha problemer med å dokumentere. De filmene du lenket til synes jeg faktisk du godt kunne spart deg for. Det gir ikke diskusjonen noen mening å få folk kvalme. En beskrivelse av selve handlingen er grotesk nok i all sin grusomhet. Men uansett da. Det er vel ingen som sier at kristendommen i den siviliserte verden den dag i dag brenner folk på bålet i guds navn. Det jeg har sagt før og tror ganske sterkt på er at man må se på religionen sammen med utviklingen av samfunnet parallelt. Religionen og dens brutalitet følger kort og godt den generelle oppfatningen av hva som er akseptabelt i folket. Kristendommen brant jo hekser over en lav sko, og det i guds navn. men etter hvert ble jo denne prosessen avsluttet fordi folk utviklet seg. I likhet med utviklingen av kristendommen tror jeg at Islam også vil følge utviklingen av folket. At den er så ekstremt brutal nå er kort og godt at utøverne befinner seg på et annet sted på sin utviklings stige enn oss og at dette da er mer naturlig for dem. Gi dem 4-500 år eller mer så ser de sikkert tilbake på denne tiden med like stor gru som vi gjør på heksebrenningen vi praktiserte. Det å mixe utviklings linjer på denne måter skaper dog kaos, og det vil nok garantert kulliminere i en slags borgerkrig før vi kommer til det punktet. Endret 21. november 2010 av R@ge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå