Kaarerekanraadi Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3891998.ece Ser dere hvor mange det er! Faen altså, jeg slår først og spør etterpå. Politiet skal holde seg langt unna ellers blir det verst for de. Snart kokerdet over for flere enn kun enkeltpersoner. Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Personlig bekymrer jeg meg over sammenblanding av såkalt høyreekstremhet, og det som er en totalt legitim holdning: Negativitet til religion og særlig til islam. Håper det er de venstreorienterte mediene som overdriver, og at disse folkene ikke er rasister og nazister. EDL som organisasjonen heter er vel ledet av blandt annet en svart fyr og en jødisk dame så jeg regner med at det er islam de har som målskive, og det er helt greit for meg. Skulle gjerne vært med i organisasjonen deres. Uansett er det åpenbart hvorfor det skjer som det skjer: Til slutt vil også enkelte iblandt oss naive og tolerante og demokratiske europeere få nok av å bli dyttet rundt av muslimer. Flere og flere ser hvor veien går. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Folk som drar rundt i gatene og banker opp folk de ikke liker, skal arrestert og straffes. Punktum. Utover det mener jeg de får fremme sine argumenter og synspunkter innenfor rammene av ytringsfrihet. Det er dèt som er Vesten. De får velge om de vil forsvare vestlige verdier (som altså bla omfatter en demokratisk rettsstat med voldsmonopol), eller skli ut i noe helt annet - ukontrollert voldsutøvelse mot dem det måtte passe. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Støtter de to siste talerne. Alpha, kan jeg kalle deg deg? Mr.Alfabetet? Jeg er redd mye av det vi hører om Nazisme i Europa er sant. Jeg håper dette er noe som kommer av desperasjon for å "høre sammen under en fane" mot Islam, og at det er et feiltrinn som kan rettes opp i med informasjon. Heller enn at det er en dypere støtte til den faktiske Nazismen. Skremmende å se hvor lett de nye generasjonene tar på slike ondskapens ideologier. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Å forby en ideologi eller religion er moralsk forkastelig. Det strider med grunnleggende menneskerettigheter og demokratiske prinsipper. Ytringsfriheten må beskyttes og tåpelige forslag som dette er en kraftig trussel mot ytringsfriheten. I tilegg er det kraftig naivt å tro at man løser noen problemer med å lage en lov som forbyr en ideologi. De tingene som er forbudt i Norge, finnes de ikke? Finnes ikke rasisme i Norge fordi det er forbudt? Vi trenger rasjonell dialog, holdningsskapende arbeid og opplysning. Metodene som mange her viser et ønske om å bruke er irrasjonelle og usiviliserte. Og ja, slik umoden, korttenkt idioti som blir foreslått her er et av få diskusjonsområdene som jeg finner provoserende Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Spørsmål til Kafir: Har du faktisk lest koranen, eller er dine innlegg et resultat av å være gjennomdynket med amerikansk propaganda? Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Svar til Barbaren: Ja. Nei. Noe mer du lurte på? Siden du mener at jeg er gjennomdynket med amerikansk propaganda, åpenbart, hvorfor tar du deg ikke tid til å besvare utfordringen min? Ville ikke det være en saklig måte med langt større slagkraft, dersom du ønsket å sette meg i et dårlig lys, noe du åpenbart ønsker? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Svar til Barbaren: Ja. Nei. Noe mer du lurte på? Siden du mener at jeg er gjennomdynket med amerikansk propaganda, åpenbart, hvorfor tar du deg ikke tid til å besvare utfordringen min? Ville ikke det være en saklig måte med langt større slagkraft, dersom du ønsket å sette meg i et dårlig lys, noe du åpenbart ønsker? Er nicket ditt Kafir? Endret 10. november 2010 av Avien Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Å forby en ideologi eller religion er moralsk forkastelig. Det strider med grunnleggende menneskerettigheter og demokratiske prinsipper. Ingen kan forby en tanke. Jeg ønsker heller ikke å forby islam. Jeg ønsker å forby organisert religion, som er hele poenget med religion. Å regjere og manipulere andre, uten noen reell politisk eller fysisk maktapparat. Organisert religion er utnyttelse av folks ve og vel og usikkerhet, og er en parasitt. Alle og enhver bør TVINGES til å tenke for seg selv - kun da er de virkelig fri. Det er nemlig ingen som har alle svarene for dem. Ikke engang vitenskapen... ennå. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Det er ikke moralsk forkastelig når det kommer til Islam, ikke engang prøv å ta fram rasismekortet her. 1 Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vi er nå faktisk ganske samstemte. Det er så vidt jeg kan se du som nevner rasisme her. Og selvfølgelig er forbud forkastelig når det er snakk om like rettigheter og moralske prinsipper. Vi kan ikke forhindre folk i være muslimer om de vil, men vi kan gjøre det så vanskelig som mulig for andre å manipulere dem. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Svar til Barbaren: Ja. Nei. Noe mer du lurte på? Siden du mener at jeg er gjennomdynket med amerikansk propaganda, åpenbart, hvorfor tar du deg ikke tid til å besvare utfordringen min? Ville ikke det være en saklig måte med langt større slagkraft, dersom du ønsket å sette meg i et dårlig lys, noe du åpenbart ønsker? Er nicket ditt Kafir? Kafir er et Islamsk begrep som omfatter alle vantro, og er ansett som det mest nedlatende ordet i det arabiske språket. Kafir er ikke et nick, det er det samme som "nigger" eller noe tilsvarende, men med et politisk og religiøst tilsnitt. Litt slik som "Jude" var i Tyskland på slutten av 30'tallet. Begrepet "kafir" har alle de negative sassosiasjonene som disse to eksemplene til sammen, pluss en dimensjon av religiøst hat som de fleste av oss ikke kan forstå. I lys av at jeg er en fremtredende Islamkritiker i denne tråden, var det naturlig å annta at tiltalen din var rettet mot meg, basert på den kunnskapen jeg innehar. Er nicket ditt Barbaren? (Eller ennda viktigere...) Hvorfor svarer du ikke på utfordringen min? Endret 12. november 2010 av Huggslangen Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kafir er ikke et nick... Kafir er aktiv i denne tråden, men det er kanskje for mye forlangt at du har lest hele? Er nicket ditt Barbaren? Det var nokså åpenbart at du svarte på mitt innlegg til Kafir. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Da var det hele basert på en missforståelse. Likevel vil jeg påpeke at du kommer med en uttalelse om at Islamkritikk er likestillt med å være neddynket i Amerikansk propaganda. Jeg skal gi deg en gylden mulighet til å bevise at Kafir, og meg for den del, er neddynket i Amerikansk propaganda. Du kan nemlig svare på denne utfordringen, og på den måten bevise at muslimenes voldshandlinger i tidlig Islamsk historie var gjort i selvforsvar, og derved også rive ned vårt "korthus" av argumenter. Her er utfordringen. Jeg håper du lar høre fra deg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248736&view=findpost&p=16449708 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Faen altså, jeg slår først og spør etterpå. Politiet skal holde seg langt unna ellers blir det verst for de. Jeg tenker nok politiet blir redde når du sier dette. Ingen kan forby en tanke. Jeg ønsker heller ikke å forby islam. Jeg ønsker å forby organisert religion, som er hele poenget med religion. Å regjere og manipulere andre, uten noen reell politisk eller fysisk maktapparat. Organisert religion er utnyttelse av folks ve og vel og usikkerhet, og er en parasitt. Alle og enhver bør TVINGES til å tenke for seg selv - kun da er de virkelig fri. Det er nemlig ingen som har alle svarene for dem. Ikke engang vitenskapen... ennå. Hvor vil du sette grensene for hva som regnes som organisert religion? Om 10 personer samles, holder hender og ber snakker vi jo strengt tatt om organisert religion. Holder det å forby prester, imamer og forstandere, eller må man også ha en lov som regulerer maks antall personer av samme tro i samme rom? I det hele tatt høres det svært vanskelig ut å forby organisert religion, rett og slett fordi mennesker er sosiale vesener som liker å gjøre meningsfylte ting sammen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3891998.ece Ser dere hvor mange det er! Faen altså, jeg slår først og spør etterpå. Politiet skal holde seg langt unna ellers blir det verst for de. Snart kokerdet over for flere enn kun enkeltpersoner. Tja? http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/korrespondenten/han-oenskjer-at-muslimar-skal-ta-over-storbritannia-3340534.html Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Personlig undrer jeg meg over hvorfor ikke SV går ut og forsvarer den nye svenske lasermannen... han kjemper jo mot folk av en annen religion som okkupperer landet hans? Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Fler og fler elementer i denne spådommen synes å falle på plass. http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=35&tekstid=3002 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Personlig undrer jeg meg over hvorfor ikke SV går ut og forsvarer den nye svenske lasermannen... han kjemper jo mot folk av en annen religion som okkupperer landet hans? Hva snakker du om? SV går da ikke ut mot folk som skulle overta landet. Min forståelse av SV er at de ønsker mer innvandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå