Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hei, Jeg har en stasjonær pc her som har windows 7.. Men jeg liker ikke akkurat windows 7 så godt. Pappa har noen ubrukte windows xp plater og serials på jobben som han kunne ta med, men nå jeg hvite om det kan kjøre windows xp på min pc. og i dette tilfele finner jeg aldri drivere eller noe sånt så hvis noen kan liste meg linker til de driverene jeg trenger for og kunne bruker windows xp på internet og med vanelig oppløsning, Internet drivere har jeg på cd så det skal funke uten link. Her er Specen min: Hardware; Drisk Drivers: Hitachi ata device St3500412as ata devise Ram; 8gb Display adatpter; NVIDIA GeForce gt 220 Cd/dvd rom; hl-dt-st dvdram ata devise JODS cdrom device TSSTcopr cddvdw sh ata device Pricessors Intel Core 2quad cpu 2,50 ghz Sound devise High Definition audio device Er dette alt dere trenger Si ifra hvis det er noe mer ps: Si også hvordan jeg finner det ut vær så snill. Takk, Marcus Endret 30. juli 2010 av Poikan996 Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Kan ikke forestille meg noe annet enn at du skal kunne kjøre XP på maskinen din. Det er hovedkortet som vil avgjøre det, så finn ut hvilket hovedkort du har og gå inn på produsentens hjemmeside, men de har GARANTERT chipset-drivere til XP, så tut og kjør. Ser ikke helt hva problemet med Win7 er... Jeg skal ALDRI tilbake til XP! Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Hva er liksom hovedkortet ? Og hvordan finner jeg det =)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Bare formater PC'en og dytt inn installasjons CD'en for Windows XP, du trenger ikke å finne ut hvilket hovedkort du har fordi har gjort slik som "nicoloco" fortalte i innlegg 2. Hovedkortet er et stort kretskort med BIOS hvor alle komponentene er koblet til for eksempel skjermkort, ram, prosessor, harddisker osv. Hovedkort: http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedkort For å finne ut hvilket hovedkort man har referer til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=871554 Endret 30. juli 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Ok, så hvis jeg dytter inn windows 7 cden også formaterer jeg, så bytter jeg cd til windows xp også hvil det funke? Jeg fikk nettop blue screen of death når jeg bare dytta inn en gammel cd for og se om den kjørte... Men det hvil funke hvis jeg bare formaterer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Når du er i ferd med å legge til Windows XP sørg ihvertfall for at det er en 64bit versjon. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Det var vist 64bit jeg prøvde men hvorfor blue screen ? :S Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Boot fra XP- CD, du trenger ikke formatere formatere først. Det tar XP seg av. Hvorfor i svarte skal du nedgradere? "Jeg likte min 2010 Ferrari, kan jeg få 87- modell Opel i stedet?" Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Men jeg lurer på den blue-screenen!?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Men jeg lurer på den blue-screenen!?? Men jeg anbefaler deg på det sterkeste, avbryt dette prosjektet snart kommer "Windows 8" for å ikke snakke om "Service pack 1" til Windows 7 og da ender du nok med å oppgradere igjen etter å ha tatt en retrett til Windows XP. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Vell, jeg vil ha xp forsatt. men hvorfor får jeg ikke svar på det jeg har skrevet tre ganger nå ? Hvorfor blue screen?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Men nå er det litt problematisk å svare deg på det deren. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Hvorfor det? Ville det ha funka hvis jeg formaterte først? jeg har lest noe sånt :S Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hvorfor blue screen?? Fordi datamaskinen din er 11 år nyere enn skrapet du prøver å mate den med... Boot fra XP- cd. Da tipper jeg du unngår BSOD Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Nei det funka desverre ikke:( fortsatt bsod Noen andre har en ide? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Fikk også dette da jeg prøvde å legge inn XP husker jeg. Husker ikke hvordan jeg fiksa det... Skal tenke litt på det.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Noen ferdig pcer har sperret muligheten for å legge inn XP som ikke er deres egen versjon...har bl.a opplevd det med eldre Dell pcer. Når jeg bruker en vanlig XP Pro Retail CD, får jeg bare bluescreen. Bruker jeg XP platen som fulgte med pcen, så går det bra. Ellers ville jeg vel ikke ha brukt XP 64bit om du er usikker på drivere, for er det noe som eventuelt du vil slite med er det akkurat det. Men lykke til med prosjektet ditt. Mye jobb for å gå tilbake til "steinalderen". Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg dropper da dette projektet. Men har funnet en Mac os x distro eller hva det nå er, og det står at det kan bli instalert på Intel pcer. Hville dette ha funket på min pc `? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Noen vær så snill ? =)) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Noen vær så snill ? =)) Du tuller med meg nå? "Funnet" Mac OS X? Det er jo programvare til Mac pcer. Ja det kan kjøres på Intel CPUer, på MAC. Før kunne det kun kjøres med Appels egne prosessorer. Hvorfor ikke bare satse på Windows? Om ikke, så kan du jo se på en av Linux versjonene? Linux Mint, Ubuntu etc kan jo være noe, og de er grstis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå