Gå til innhold

Vil Windows Xp funke på min Stasjonere pc?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en stasjonær pc her som har windows 7.. Men jeg liker ikke akkurat windows 7 så godt. Pappa har noen ubrukte windows xp plater og serials på jobben som han kunne ta med, men nå jeg hvite om det kan kjøre windows xp på min pc. og i dette tilfele finner jeg aldri drivere eller noe sånt så hvis noen kan liste meg linker til de driverene jeg trenger for og kunne bruker windows xp på internet og med vanelig oppløsning, Internet drivere har jeg på cd så det skal funke uten link. Her er Specen min:

Hardware;

Drisk Drivers:

Hitachi ata device

St3500412as ata devise

Ram;

8gb

Display adatpter;

NVIDIA GeForce gt 220

Cd/dvd rom;

hl-dt-st dvdram ata devise

JODS cdrom device

TSSTcopr cddvdw sh ata device

Pricessors

Intel Core 2quad cpu 2,50 ghz

Sound devise

High Definition audio device

Er dette alt dere trenger :p Si ifra hvis det er noe mer ps: Si også hvordan jeg finner det ut vær så snill.

Takk,

Marcus

Endret av Poikan996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke forestille meg noe annet enn at du skal kunne kjøre XP på maskinen din.

Det er hovedkortet som vil avgjøre det, så finn ut hvilket hovedkort du har og gå inn på produsentens hjemmeside, men de har GARANTERT chipset-drivere til XP, så tut og kjør.

Ser ikke helt hva problemet med Win7 er... Jeg skal ALDRI tilbake til XP!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bare formater PC'en og dytt inn installasjons CD'en for Windows XP, du trenger ikke å finne ut hvilket hovedkort du har fordi har gjort slik som "nicoloco" fortalte i innlegg 2.

Hovedkortet er et stort kretskort med BIOS hvor alle komponentene er koblet til for eksempel skjermkort, ram, prosessor, harddisker osv.

Hovedkort: http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedkort

For å finne ut hvilket hovedkort man har referer til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=871554

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men jeg lurer på den blue-screenen!??

Men jeg anbefaler deg på det sterkeste, avbryt dette prosjektet snart kommer "Windows 8" for å ikke snakke om "Service pack 1" til Windows 7 og da ender du nok med å oppgradere igjen etter å ha tatt en retrett til Windows XP.

Lenke til kommentar

Noen ferdig pcer har sperret muligheten for å legge inn XP som ikke er deres egen versjon...har bl.a opplevd det med eldre Dell pcer. Når jeg bruker en vanlig XP Pro Retail CD, får jeg bare bluescreen.

Bruker jeg XP platen som fulgte med pcen, så går det bra.

Ellers ville jeg vel ikke ha brukt XP 64bit om du er usikker på drivere, for er det noe som eventuelt du vil slite med er det akkurat det.

Men lykke til med prosjektet ditt. Mye jobb for å gå tilbake til "steinalderen". :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen vær så snill ? =))

Du tuller med meg nå? "Funnet" Mac OS X? Det er jo programvare til Mac pcer.

Ja det kan kjøres på Intel CPUer, på MAC. Før kunne det kun kjøres med Appels egne prosessorer.

Hvorfor ikke bare satse på Windows?

Om ikke, så kan du jo se på en av Linux versjonene? Linux Mint,

Ubuntu etc kan jo være noe, og de er grstis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...