betzy Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei hei. Etter rundt et halvt år uten bruk tok jeg i dag frem min Epson Stylus Photo PX700W. En printer som har fungert helt supert frem til nå. noen sekunder etter at jeg skrur på printeren, etter den "gjør seg klar" kommer det opp melingen om at det er en skannerfeil, og at jeg skal sjekke manualen - som kun sier skru av og på, eller kontakt kundeservice. Å skru av og på hjelper ikke. Etter litt googling har jeg kommet frem til at mange har det samme problemet med epson printere, og løsningen deres er å skru av og på noe i forbindelse med scanneren, om jeg ikke har misforstått er dette en slags "sperre" som blir slått på under transport. Jeg har ikke funnet noen slik bryter på min printer - det nærmeste jeg kommer er en liten gulgrønn plastsak (hvit pil på bildet) som kan festes slik at "scanneren" (det "lyset" som beveger seg over printeren) stopper og ikke får beveget seg (rød pil viser hvor den settes for å sperre). denne skal vanligvis plasseres et annet ubetydelig sted inne i printeren. Denne har jeg prøvd å ta ut, sette på slik at den "sperrer" scanneren, og satt på stedet den skal settes. (beklager lite og uoversiktlig bilde, lånt fra google) Som sagt, dette hjelper ikke. Men det virker som om problemet er at den saken som beveger "lyset" på scanneren frem og tilbake ikke vil røre på seg, at den sitter fast på en eller annen måte. Vanligvis vil kanskje lyset på scanneren gå frem og tilbake en gang, men nå prøver den bare å røre på seg et par ganger og kommer ikke lengre enn ca en cm før den går tilbake til startposisjon og feilmeldingen om en scannerfeil kommer. forskjellen når jeg putter den grønne saken på "sperreplassen" er at feilmeldingen om en skannerfeil kommer umiddelbart når jeg skrur på printeren. Er det noen her som aner hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Beklager en mulig dårlig forklaring, det er litt vanskelig når jeg ikke kan navngi alle saker, dingser og funksjoner i printeren. Evt spør mer hvis det er noe som er uklart. hadde satt stor pris på hjelp, vil veldig gjerne få dette til å funke uten å sende på service! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg er nå i samme problem. Den har stått ubrukt halvt år og nåø gir den samme feilmelding som nevnt av trådstarter. Det er ikke blekkplatroner i den, men det skal vel ikke gi slik feilmelding? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå