mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg har hatt dette i ett år eller to nå, og jeg har hatt så mye problemer med den at jeg bare har dratt en kabel opp gjennom 2 etasjer. Det er veldig ustabilt etc. Men nå så må jeg bruke trådløsen så jeg må fikse den. Jeg leste på komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323381) at jeg burde laste ned Atheros driverne, som jeg gjorde, til Windows XP. Men den filen jeg fikk extracta noen filer som ikke har noen anelse hva jeg skal gjøre med. Det som følger med er; athw.sys, athwx.sys, netathw.cat, netathwx.cat, netathw.inf, netathwx.inf. Har og sletta alt av det gamle, og det programmet som jeg brukte til å koble til forskjellige routere etc, jeg trodde det følgte med de nye driverne. Noen som vet hva jeg skal gjøre med de filene og hvordan program jeg kan bruke til å koble til trådløse punkter? Jeg er mildt sagt drit lei av de D-Link programmene. Og sorry for rotet og slikt, skreiv dette veldig raskt siden jeg låner en kamerats nett kabel som han skal ha tilbake snart. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Gå inn på kontrollpanelet, enhetsbehandling og velg DWA-547. Oppdater driver manuelt og pek på mappen med de nye driverne. Alternativt kan du oppdatere drivere ved å kjøre Windows Update i startmenyen, mens du har kablet internett. Du kan bruke Windows til å styre trådløsnettverket. Behøver ikke noe tredjepartsprogram for XP/Vista/7. Endret 30. juli 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Åpne System->MAskinvare i kontrolpanel. Finn kortet det gjelder og velg oppdatere driver. Pek så dit disse filene ligger. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Gå inn på kontrollpanelet, enhetsbehandling og velg DWA-547. Oppdater driver manuelt og pek på mappen med de nye driverne. Alternativt kan du oppdatere drivere ved å kjøre Windows Update i startmenyen, mens du har kablet internett. Du kan bruke Windows til å styre trådløsnettverket. Behøver ikke noe tredjepartsprogram for XP/Vista/7. DWA-547 står ikke der, eneste som står der er 1394-nettverksokort, Hamachi network interface, Nettverkskontroller, Nvidia Nforce 10/100/1000 Mbps Ethernet, Nvidia nForce networking controller - wireless internmediate driver, Virtualbox Host-Only ethernet adapter. Jeg trodde jeg måtte slette de gamle driverne før jeg innstalerte de nye så jeg gikk inn der, høyreklikka på den og avinnstaler. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Litt for sent ... Gidder ikke å gjenta ting som er blitt sagt. Endret 30. juli 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Høyreklikk på Nettverksadaptere(Hoved fanen og velg Scan etter ny hardware. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Høyreklikk på Nettverksadaptere(Hoved fanen og velg Scan etter ny hardware. Da kommer det opp et lite vindu hvor det står: "Skanner Plug and Play-kompatibel maskinvare..", så blinker vinduet og det står ingen ny enhet under nettverkskort. Virker som den er borte, hmpf. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Reboote først da kanskje? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 wireless internmediate driver Dette er en WPA/WPA2_supplicant for Atheros (DWA-547). Du kan jo prøve å fjerne den og så søke på nytt. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 wireless internmediate driver Dette er en WPA/WPA2_supplicant for Atheros (DWA-547). Du kan jo prøve å fjerne den og så søke på nytt. Sto at jeg ikke kunne avinnstalere den fordi den kanskje var nødvendig for å starte pcen. Det er også et gult utropstegnet ved siden av den og nettverkskontroller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Restart PC og se om det hjelper noe på problemet med å finne kortet. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Den har bare bytta navn til Wireless Intermediate Driver #3, med en gul sirkel med utropstegn på vel og merke. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Har fått til trådløsen nå. Men tror jeg klarte å slette driverne til nettverkskortet mitt en gang eller no, fordi nå funker ikke internetten når jeg har kobla til lokal, men når jeg drar ut kabelen og kobler til den trådløse så funker det. Ikke med full fart av en eller annen grunn da, tror jeg pælmer dette kortet og kjøper et nytt snart. Er drit lei hvis det blir problemer igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå