Gå til innhold

har twinmos, får corsair, hvem er best?


Spirre

Anbefalte innlegg

hadde først

2 stk twinmos pc3200 256mb cl 2,5

men de tok kvelden, så da posten rota bort brikkene jeg sendte i retur kjøpte jeg

2 stk twinmos pc3200 256mb cl 2,5 m/winbond

men jaggu kom ikke de andre brikkene fram til komplett etter ca 6 uker så nå får jeg

2 stk corsair value s pc3200 256mb unbuffered non-parity cl2.5

 

så jeg lurte på et par ting:

1. er corsair rammen bedre enn twinmos rammen m/winbond?

2. er det noen som helst sjanse for at hovedkort klarer mer enn 2 stk pc3200 rambrikker

dette gjelder både nåværnede hk (se sign) og det jeg venter på:

abit nf7-s v2.0

 

har en kompis med samme twinmos som meg, tenkte jeg skulle høre om han ville bytte dersom spørsmål 2 er et ja og dersom corsair rammen ikke er veldig mye bedre da (komplett har ca samme prisen på de to typene)

 

og hvis det ikke går så har jeg alltids bruk for den extra rammen, har jo snart et hovedkort til overs og resten av de nødvendige delene for en komplett maskin har jeg i en celeron 300a @ 450mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Corsair er noe av det beste du får tak i. Det er rolls royce innen minnebrikker. TwinMOS er også et ganske bra merke , men mere et økonomi merke der du får mye for lite penger, men corsair leverer sinnsykt bra brikker, men TwinMX pc3200 brikkene er mye bedre (cl2) og lav latency som er bra for gamere :wink:

 

 

jeg er vel egentlig klar over akkurat det, det jeg lurte mer på var om akkurat den rammen jeg fikk fra komplett (ikke corsair generelt) er så mye bedre enn twinmos m/winbond, de har jo samme pris +/- 10kr

 

ps: nå har forresten twinmos kommet med dual pakker med ram også, samme som corsair twinx brikkene :D

Lenke til kommentar
Corsair er noe av det beste du får tak i. Det er rolls royce innen minnebrikker. TwinMOS er også et ganske bra merke , men mere et økonomi merke der du får mye for lite penger, men corsair leverer sinnsykt bra brikker, men TwinMX pc3200 brikkene er mye bedre (cl2) og lav latency som er bra for gamere :wink:

 

 

jeg er vel egentlig klar over akkurat det, det jeg lurte mer på var om akkurat den rammen jeg fikk fra komplett (ikke corsair generelt) er så mye bedre enn twinmos m/winbond, de har jo samme pris +/- 10kr

 

ps: nå har forresten twinmos kommet med dual pakker med ram også, samme som corsair twinx brikkene :D

 

Nei , det er nok liten eller ingen forskjell da du har valgt valu, for å få noen forskjell burde du valgt xms versjonen men den koster jo en del mer.

Lenke til kommentar

oki takker snekkern :)

 

det var komplett som valgte de brikkene da, jeg sa jeg ønsket meg twinmos m/winbond jeg

 

men kanskje disse klarer cl 2...maskina vil ikke bote med cl2 på 2 twinmos brikker

 

du vet vel ikke om hovedkort klarer mer enn 2 pc3200 brikker vel? det står i manualen til både kd7 og nf7-s at det ikke gjør det, men en biosflash ender det kanskje?

Lenke til kommentar

Noe som jeg her lest flere ganger, har og i andre forum.

Best i verden? www.crucial.com

ikke kast pengene dine med Twinmos!

 

What's the Truth about Memory Manufacturers?

 

A lot of memory companies claim to be memory manufacturers even though they're just memory module assemblers. By putting two pre-manufactured memory parts together to build a memory module, they feel they've manufactured memory.

Truth is, there is only one company in America that actually manufactures the DRAM chips, the memory printed circuit board, and then assembles them into memory modules — Micron and its memory upgrade division, Crucial Technology.

 

Memory modules are made of two pieces — the DRAM semiconductor chips that store data and the printed circuit board (PCB) connecting the chips to the rest of the computer. There are only a handful of semiconductor manufacturers with the engineering expertise to make DRAM chips. They include Micron, Samsung, Hitachi, and Hyundai.

 

Micron has over 2,000 engineers and a 1.8 million-square-foot manufacturing facility with state-of-the-art clean rooms, memory testers, and exacting quality control. Crucial memory is recognized worldwide for its power and performance. Our memory is used by Apple, Gateway, HP, IBM, Micronpc and more — for good reason. Crucial offers over 110,000 upgrades for more than 20,000 different computers, notebooks, servers and printers. And we guarantee that the high-quality memory you buy is 100% compatible with your system or your money back.

Lenke til kommentar

vel jeg takker for hjelpen din slabbedasken :) , men jeg ville bare vite svaret på akkurat det jeg spurte om

siden å kjøpe ny ram ikke er noe jeg skal gjøre, og da hadde jeg nok valgt twinmos igjen siden man får mest for pengene der, eller det er i alle fall det jeg har fått inntrykk av

 

men vet du noe mer konkret om antallet pc3200 brikker HK kan ta utover det som manualer oppgir så lytter jeg mer enn gjerne :) men bare om de to HK jeg har nevnt fra abit

Lenke til kommentar
Det er jo en selvfølge at selskapet reklamerer seg selv som "best" men jeg har ikke hørt noe om at Crucial har vert best....finnes mange gode merker  :roll:

 

Jeg vet at det er hardt når du ikke har Crucial. :cry:

Men ingen selskap tør å nekte det.

Sånner det bare. :woot:

 

:lol:

Lenke til kommentar
Det er jo en selvfølge at selskapet reklamerer seg selv som "best" men jeg har ikke hørt noe om at Crucial har vert best....finnes mange gode merker  :roll:

 

Jeg vet at det er hardt når du ikke har Crucial. :cry:

Men ingen selskap tør å nekte det.

Sånner det bare. :woot:

Ærlig talt. :lol:

 

Til tråd-starteren og Slabbedasken:

 

Det er ikke noe som helst problem med å

kjøre de Twinmos minnebrikkene på CAS 2,

og gjerne raskere enn 200 MHz.

 

Om du kjører Crucial brikkene istedenfor TwinMOS

brikkene, så kanskje du vil få 50 MB/s

bedre score i Sandra, og kanskje ikke.

 

Det vil du ikke merke i praksis uansett.

 

Jeg ville brukt TwinMOS sine...

 

Og til deg som man skulle tro jobba i Crucial,

ta av deg solbrillene og lukk opp øya. 8)[/i]

Lenke til kommentar

Twinmos /m Winbond kjører LETT CL2 .. jeg har 2x256 brikker med slike selv, og de kjører 230 2-2-2-5. Noe som er ganske vanlig for denne type brikker.

 

Ang. påstanden om at Crucial er best, så er det helt enkelt tåpelig å si. De lager bra ram, men de er lagtifra best. Feks. Corsair, Samsung, Geil og OCZ lager alle bedre minnebrikker.

Lenke til kommentar

jeg har klart å få twinmosen til å starte opp på 225 fsb nå, kjører på 221 foreløpig, 225 var en test, ble gretten når det sto i oppstarten at rammen gikk på 448mhz og ikke 450mhz som den egentlig skulle :grumpy:

men har ikke prøvd å endre timing, og jeg tror ikke mine klarer cl2, fordi da vil ikke pc'en boote, skal prøve igjen i kveld, men corsair rammen klarer cl2 da, men jeg fikk ca 100 mb dårligere resultat i sandra av det da :o

 

men corsair rammen står på et abit kd7 raid med en xp1600+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...