Gå til innhold

Prediction League - Sesong 3 (Premie: Fotballdrakt!)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irland - Norge 0-2

Danmark - Tsjekkia 2-1

Sveits - Ukraina 1-1

Sverige - Tyskland 1-2*

Romania - Italia 0-1

Nederland - Tyrkia 3-0

England - Frankrike 2-0

Portugal - Spania 1-2

 

Hva er galt med det?

 

To ting:

 

Fordi en frist er en frist og det at man kan tippe på resten av kampene er en gode man får fordi vi er snille.

 

Og fordi at det øker sannsynligheten for å treffe på stjerna selvsagt. Da får man jo en fordel med å vente med å tippe. Sånn teoretisk sett.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Og fordi at det øker sannsynligheten for å treffe på stjerna selvsagt. Da får man jo en fordel med å vente med å tippe. Sånn teoretisk sett.

Sånn teoretisk sett kan man få 12 poeng på de rundene der det er ti kamper. Om man bare tipper på en kamp og setter stjerna på den, kan man maks få tre poeng. For min del kan alle tippe på en kamp hver runde, det er ikke jeg som taper noe på det.

Lenke til kommentar

Og fordi at det øker sannsynligheten for å treffe på stjerna selvsagt. Da får man jo en fordel med å vente med å tippe. Sånn teoretisk sett.

Sånn teoretisk sett kan man få 12 poeng på de rundene der det er ti kamper. Om man bare tipper på en kamp og setter stjerna på den, kan man maks få tre poeng. For min del kan alle tippe på en kamp hver runde, det er ikke jeg som taper noe på det.

 

Spiller ingen trille om man kan få mer på full runde. Sannsynligheten for å få stjerna øker. Dermed bør man ikke ha muligheten til å tippe stjerne når man er for seint ute.

 

Hva er vitsen med fristen hvis man ikke får noen ulemper med den?

Lenke til kommentar

Ulempen er jo at man ikke får tippet full runde. Og hvordan kan du si at sannsynligheten for å treffe stjerna øker hvis man tipper færre kamper? Sjansen for å treffe med 1-1* på en av kampene er da like stor uansett om man tipper én eller 15 kamper...

 

Er jo egentlig det.

 

Vist man setter stjernen på PL siste kamp, så blir det akkurat det samme om man satser på bare den kampen eller om man tipper på den kampen + at man tipper på 10 andre kamper.. men vist man må tippe før noen av kampene har startet, så vil jeg tro at i mange tilfeller viller man satt stjernen på ett annet lag enn rundens siste kamp.. På en måte taper man litt med og ikke kunne sette stjernen med det laget som man har mest tro på, for man er for sent ute.. Men jo lengre man venter med og sette stjernen, jo mer sannsynelig er det at det kan komme info som kan han ha noe og si for resultat i den siste kampen..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Ulempen er jo at man ikke får tippet full runde. Og hvordan kan du si at sannsynligheten for å treffe stjerna øker hvis man tipper færre kamper? Sjansen for å treffe med 1-1* på en av kampene er da like stor uansett om man tipper én eller 15 kamper...

 

Er jo egentlig det.

 

Vist man setter stjernen på PL siste kamp, så blir det akkurat det samme om man satser på bare den kampen eller om man tipper på den kampen + at man tipper på 10 andre kamper.. men vist man må tippe før noen av kampene har startet, så vil jeg tro at i mange tilfeller viller man satt stjernen på ett annet lag enn rundens siste kamp.. På en måte taper man litt med og ikke kunne sette stjernen med det laget som man har mest tro på, for man er for sent ute.. Men jo lengre man venter med og sette stjernen, jo mer sannsynelig er det at det kan komme info som kan han ha noe og si for resultat i den siste kampen..

 

Vel, sannsynlighet er et mattefag. Det kan være greit å studere det tror eg.

 

Når utvalget minker så drastisk som det gjør så øker sannsynligheten for å treffe.

 

Men Latias får bestemme. Bare forteller fakta, så er det opp til han som lager reglene.

 

Synest det er rart...

Lenke til kommentar

Ulempen er jo at man ikke får tippet full runde. Og hvordan kan du si at sannsynligheten for å treffe stjerna øker hvis man tipper færre kamper? Sjansen for å treffe med 1-1* på en av kampene er da like stor uansett om man tipper én eller 15 kamper...

 

Er jo egentlig det.

 

Vist man setter stjernen på PL siste kamp, så blir det akkurat det samme om man satser på bare den kampen eller om man tipper på den kampen + at man tipper på 10 andre kamper.. men vist man må tippe før noen av kampene har startet, så vil jeg tro at i mange tilfeller viller man satt stjernen på ett annet lag enn rundens siste kamp.. På en måte taper man litt med og ikke kunne sette stjernen med det laget som man har mest tro på, for man er for sent ute.. Men jo lengre man venter med og sette stjernen, jo mer sannsynelig er det at det kan komme info som kan han ha noe og si for resultat i den siste kampen..

 

Vel, sannsynlighet er et mattefag. Det kan være greit å studere det tror eg.

 

Når utvalget minker så drastisk som det gjør så øker sannsynligheten for å treffe.

 

Men Latias får bestemme. Bare forteller fakta, så er det opp til han som lager reglene.

 

Synest det er rart...

 

Må jeg studere matte for og finne ut av hvorfor du har rett, eller har du bry til og forklare meg hvorfor sjangsen for og treffe på stjernen øker når det bare er en kamp i forhold til 10 kamper? Stjernen er bare på en kamp, uansett.. Om jeg tipper Hjemme 1-0 på alle Premier League kampene i helgen, men setter stjernen på 1-1 mellom City og Fulham.. Så er sjangsen for at jeg får riktig på stjernen, akkurat den samme som om jeg kun tippet på City-Fulham kampen med 1-1 resultatet. Som at jeg tipper på den + de resterende kampene.

 

Tydeligvis noe jeg har gått glipp av her..

 

EDIT: Tenker så det knaker her :p

 

Kanskje jeg skjønner noe allikavell..

 

Vist det er 10 kamper, så er det en viss prosent for at en av kampene ender 2-1.. for og treffe den kampen av de 10 som blir 2-1, så er det en mye lavere prosent sjangs enn vist det bare dreier seg om 1 kamp..

Vist man sier prosenten for og treffe riktig resultat på en kamp er 15%, så vist man har 10 kamper og velge i mellom.. Og alle har 15% for og bli ett spesifikt resultat. Så vil prosenten bli lavere enn 15%(tok det tallet ut av ingenting), for at man valgte riktig kampen til og bli ønsket resultat..

Men her tenker jeg jo at alle lag er likestilt, noe de ikke er. Men sannsyneligheten vil allikavel bli påvirket av flere valgmuligheter.

 

Er jeg inne på noe eller er det best jeg tier still nå? :) hehe

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...