Gå til innhold

Tør du som religiøs svare på dette?

Anbefalte innlegg

Derfor lurte jeg på om du var forelder, det kunne oppklart litt hvorvidt jeg kan ta påstandene dine seriøst.

Hvorfor det? Han snakker utifra et religiøst perspektiv. "Kjærlighet" betyr bare Jesus for han. Hvorfor bry seg? La meg demonstrere:

-Jesus gir menneskene størst og best kjærlighet, ingen andre kan sammenlignes

-Foreldre er mennesker og kan ikke gi like mye kjærlighet

-Barn kan bare få nok kjærlighet av Jesus

Du kommer ingen vei med denne debatten, IHS liker å holde poengene sine skjult og utilgjengelige. Han liker å skape så mye rot og uoversiktlighet som mulig. Han hersker kaos, ondskap og tåpelige holdninger. Blir bare så lei av å se en syk debatt som burde vært avlivd for lenge siden.

Takk for det.. Jeg tar det du sier til etternetting. Mulig jeg lot "åh, er det MULIG" 'en ta overhånd her nå... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke om han har barn eller ikke irrelevant?

// WINWIN

Vet ikke, men IHS kan ikke si at ingen barn får nok kjærlighet. Han kan si at han TROR det er slik. Det er ingen ting som støtter opp under IHS sine påstander, ergo kan han ikke si at det er slik og dermed basta. Selvfølgelig kan han godt komme med beviser på at det er sånn, og at det er stor enighet om det i ALLE miljøer, men det blir nok erm...Litt vanskelig.

I tillegg så vet visst IHS at min kjærlighet til mine barn ikke er på langt nær like god som jesus sin kjærlighet ovenfor IHS. Dette er selvfølgelig vrøvl, men han må gjerne underbygge denne uttalelsen med beviser.

Lenke til kommentar

Jeg er universist, jeg tror altså på universismen.

Mitt svar:

I min religion er det en Gud, og alle levende vesener er påvirket av universets lover. Fysikkens lover kan endres, f.eks gjennom sorte hull, men lovene jeg følger inneholder at alle levende vesener skal kjempe for å utvide sin leveplass, sikre bedre omgivelser for sine etterkommere, og bevare faunaen man lever i symbiose med. Min Gud (universet) skylder meg ingenting, og jeg skylder det ingenting, vi er ett. Min Gud er ingen skjeggete jøde fra Midtøsten som blir gretten om jeg tar meg på tissen.

Altet, universet, belønner eller straffer meg utifra valg jeg tar basert på mine evner og omgivelser, ikke noen mytologiske fantasier.

Likte faktisk denne posten;)

Men jeg ville bare legge til et uttrykk jeg liker, "Svake mennesker tror på Gud, sterke mennesker tror på seg selv" ;)

Lenke til kommentar

Er ikke om han har barn eller ikke irrelevant?

// WINWIN

Vet ikke, men IHS kan ikke si at ingen barn får nok kjærlighet. Han kan si at han TROR det er slik. Det er ingen ting som støtter opp under IHS sine påstander, ergo kan han ikke si at det er slik og dermed basta. Selvfølgelig kan han godt komme med beviser på at det er sånn, og at det er stor enighet om det i ALLE miljøer, men det blir nok erm...Litt vanskelig.

I tillegg så vet visst IHS at min kjærlighet til mine barn ikke er på langt nær like god som jesus sin kjærlighet ovenfor IHS. Dette er selvfølgelig vrøvl, men han må gjerne underbygge denne uttalelsen med beviser.

OK :) Det kan jeg være enig i.

Tenkte bare at det ble litt for mye fokus på IHS sin reproduksjon ...

// WINWIN

Lenke til kommentar

Jeg er universist, jeg tror altså på universismen.

Mitt svar:

I min religion er det en Gud, og alle levende vesener er påvirket av universets lover. Fysikkens lover kan endres, f.eks gjennom sorte hull, men lovene jeg følger inneholder at alle levende vesener skal kjempe for å utvide sin leveplass, sikre bedre omgivelser for sine etterkommere, og bevare faunaen man lever i symbiose med. Min Gud (universet) skylder meg ingenting, og jeg skylder det ingenting, vi er ett. Min Gud er ingen skjeggete jøde fra Midtøsten som blir gretten om jeg tar meg på tissen.

Altet, universet, belønner eller straffer meg utifra valg jeg tar basert på mine evner og omgivelser, ikke noen mytologiske fantasier.

Likte faktisk denne posten;)

Men jeg ville bare legge til et uttrykk jeg liker, "Svake mennesker tror på Gud, sterke mennesker tror på seg selv" ;)

Utrolig at man kaller folk svake på grunn av at man tror på en gud. Jeg må også legge til at de som ikke tror på en gud, ikke nødvendigvis tror på seg selv, men på andre mennesker.

Slikt sett er vi vell alle svake?

// WINWIN

Lenke til kommentar

Nja, det er ikke sånn at ateister tror på alt vitenskapsmenn kommer med. Men vi tror på at vi selv tar det riktige valget når det gjelder ting, basert på vår logikk, rasjonalitet og vårt moralsk/etiske sinn.

Mine leveregler er ikke slått fast i en 2000 år gammel bok, ei heller blir jeg styrt eller lar bli styrt av andre enn meg selv (og sjefen min).

Lenke til kommentar

Som en som tror og som ønsker å leve i samsvar med dem man tror, så må man granske seg selv, sin kunnskap, sin religion.

Finner man at man bryter med grunnlaget (Bibelen) så har man feil religion. For som du vet så er det mange religioner i dag som sier at de følger Bibelens normer, men som med sin praksis gjør skam på den... og gir mennesker som ikke tror drivstoff til å fortsette å ikke tro.

Man må faktisk bryte "normalen" i din signatur, og være villig til å endre seg og sin oppfattning av troen.

Ut fra dette får også religiøse mennesker tro på at vi tar de rette valgene, selv om de til tider er de vanskelige.

For å tro kreves mot og styrke, for det er ekstremt mye lettere å snu kappa etter vinden.

// WINWIN

Lenke til kommentar

IHS både kan si det og han sier det. Heldigvis er alle klar over at han aldri har hatt noe støtte for sine bastante påstander. Men han vil aldri gi uttrykk for subjektivitet, han vet alt og prøver å overtale alle andre til å tro det samme.

IHS kommer aldri til å underbygge sine uttalelser. Men han kommer definitivt med uttalelser!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Som en som tror og som ønsker å leve i samsvar med dem man tror, så må man granske seg selv, sin kunnskap, sin religion.

Finner man at man bryter med grunnlaget (Bibelen) så har man feil religion. For som du vet så er det mange religioner i dag som sier at de følger Bibelens normer, men som med sin praksis gjør skam på den... og gir mennesker som ikke tror drivstoff til å fortsette å ikke tro.

Man må faktisk bryte "normalen" i din signatur, og være villig til å endre seg og sin oppfattning av troen.

Ut fra dette får også religiøse mennesker tro på at vi tar de rette valgene, selv om de til tider er de vanskelige.

For å tro kreves mot og styrke, for det er ekstremt mye lettere å snu kappa etter vinden.

// WINWIN

Styrke for de kristne må vel være å gjøre som jesus, følge biblen. Dette klarer dere ikke og lager derfor deres egen mening og eget syn på det som står der. Det er svakt, meget svakt.

Dersom dere virkelig mener at gud er sann og rettferdig bør dere vel følge det guds ord sier? All the way? Da er du sterk, men desverre så passer ikke akkurat dette inn med dagen samfunn, og dere tar den lette veien, altså slik min signatur påpeker.

De som følger biblen ordrett, det er de som virkelig tar gud på alvor, er det ikke? I så måte har faktisk fundamentalistene og ekstremistene rett, heldigvis har samfunnet avkledd disse gudene for lengst, og den vanlige normen er å forkaste den slags meninger, heldigvis!

Det som er greit for meg er at du finner din inspirasjon i biblen, -den har en del gode poenger, men å si at gud er virkelig, men at du ikke tror den allmektige guden har rett, at din tolkning er bedre... Det er rett og slett hyklersk.

Lenke til kommentar

Alt galskap IHS har spredd i denne tråden, *snip*

... Det går glatt an å elske et barn for mye, og det vil resultere i at du sitter igjen med et sosialt tilbakestående vesen ...

Se der ja, der har vi en som ikke vil gi barnet tilstrekkelig kjærlighet.

Slike er det desværre alt for mange av i verdensamfunnet.

Ja, det er dessverre (gått lei av denne skrivefeilen din) svært mange av oss som ønsker seg et barn i stand til å ta vare på seg selv. Jeg har ikke barn og kommer neppe til å noen gang ønske meg det heller,...

Kun et barn som har blitt tatt vare på (kjærlighet) er i stand til å ta vare på seg selv og andre. Ingen barn blir tilstrekkelig tatt vare på.

Lenke til kommentar

... Det går glatt an å elske et barn for mye, og det vil resultere i at du sitter igjen med et sosialt tilbakestående vesen ...

Ja, det er dessverre (gått lei av denne skrivefeilen din) svært mange av oss som ønsker seg et barn i stand til å ta vare på seg selv. Jeg har ikke barn og kommer neppe til å noen gang ønske meg det heller,...

Kun et barn som har blitt tatt vare på (kjærlighet) er i stand til å ta vare på seg selv og andre. Ingen barn blir tilstrekkelig tatt vare på.

Hvem tok vare på Jesusbarnet?

Lenke til kommentar

Hans Far og Mor. Ovenente gjelder selvfølgelig ikke Jesusbarnet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hans Far og Mor. Ovenente gjelder selvfølgelig ikke Jesusbarnet.

Hvordan det? Var Jesus egentlig voksen i sinnet sitt som treåring? Og klarte å kontrollere seg, dyttet ikke til nabogutten?

Hva om Josef ikke gav ham nok kjærlighet?

Lenke til kommentar

Jesus Kristus er Mennesket over alle mennesker. Josef var bare stefar, Hans virkelige Far var Gud

Gud er alles far :)

Men serr...tråden begynner å bli blasfemisk. Vi må ikke prøve å motbevise andres tro, det er lavmål.

Da er alle kristnes mål lavmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...