Baranladion Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Var det en nyhet for deg, at ingen foreldre gir barnet tilstrekkelig kjærlighet, og at det derfor er så mange problemer i verden ? Har du ikke lest grunnleggende psykologi ? Forstår du nå hvor viktig den kjærligheten kristendommen snakker om er ? Er det mulig, nå må du skjerpe deg IHS. Det at ingen elsket deg som barn er ikke mitt problem, men jeg ser at du sliter litt med det. Kanskje du skal søke hjelp andre steder enn hos jesus, bare ett lite råd fra meg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Var det en nyhet for deg, at ingen foreldre gir barnet tilstrekkelig kjærlighet, og at det derfor er så mange problemer i verden ? Har du ikke lest grunnleggende psykologi ? Forstår du nå hvor viktig den kjærligheten kristendommen snakker om er ? Der våknet arrogansen ja? Vel, jeg svarer ikke med samme mynt. Jeg er helt enig med deg, mange problemer skyldes at barn ikke får nok oppmerksomhet/kjærlighet fra foreldrene. Men jeg er 110% sikker på at svært mange barn får det. Jeg har ikke lest mye om grunnleggende psykologi nei. Du tar feil, ingen har får nok kjærlighet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er det mulig, nå må du skjerpe deg IHS. Det at ingen elsket deg som barn er ikke mitt problem, men jeg ser at du sliter litt med det. Kanskje du skal søke hjelp andre steder enn hos jesus, bare ett lite råd fra meg. Ingen har støre kjærligheten en Jesus Kristus, McHalvorsen Forstår du nå hvor viktig Jesus Kristus er for verdensamfunnet ? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Var det en nyhet for deg, at ingen foreldre gir barnet tilstrekkelig kjærlighet, og at det derfor er så mange problemer i verden ? Har du ikke lest grunnleggende psykologi ? Forstår du nå hvor viktig den kjærligheten kristendommen snakker om er ? Der våknet arrogansen ja? Vel, jeg svarer ikke med samme mynt. Jeg er helt enig med deg, mange problemer skyldes at barn ikke får nok oppmerksomhet/kjærlighet fra foreldrene. Men jeg er 110% sikker på at svært mange barn får det. Jeg har ikke lest mye om grunnleggende psykologi nei. Du tar feil, ingen har får nok kjærlighet. Du fortsetter å ignorere spørsmålet mitt hvorvidt du har barn selv eller ikke. Jeg mener det er relevant i forhold til hvor alvorlige anklageleser du kommer med mot foreldre. Jeg tror jeg har spurt deg direkte nok flere ganger, så jeg forstår du ikke ønsker å svare meg. Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Ingen har støre kjærligheten en Jesus Kristus, McHalvorsen Forstår du nå hvor viktig Jesus Kristus er for verdensamfunnet ? ÅÅHÅHÅ!!! Blir kraftig provosert av uttalelsene dine IHS! Du er en typisk hykler som mener at dersom man ikke tilhører kristendommen kommer man til å brenne i helvette. Er du Amor eller? Hva faen gir deg rett til å skape en allmenn deffenisjon av kjærlighet! Bare fordi et barn ikke blir døpt i kirken kan det fortsatt være elsket over alt på jord av foreldrene sine. Det er tre ting som er viktig for at et samfunn skal fungere; demokrati, moral og penger! Jesus kristus er ikke viktig for en dritt! Ja, en mrd tilber han, men de påvirker ikke hvordan samfunnet fungerer i dag. Kirken er maktesløs, slik det alltid burde ha vært. Ingen kan bevise at det finnes en Jesus heller IHS. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Er det mulig, nå må du skjerpe deg IHS. Det at ingen elsket deg som barn er ikke mitt problem, men jeg ser at du sliter litt med det. Kanskje du skal søke hjelp andre steder enn hos jesus, bare ett lite råd fra meg. Ingen har støre kjærligheten en Jesus Kristus, McHalvorsen Forstår du nå hvor viktig Jesus Kristus er for verdensamfunnet ? Jeg forstår hvor viktig det er for deg ja, men faller ut når du nevner verdenssamfunnet. Det er nå fortsatt slik at de aller aller fleste i verden klarer seg helt supert uten jesus, men bevares, de må være svake alle sammen ikke sant? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Det syke verdensamfunnet bekrefter at det har vært for lite kjærlighet. Hadde alle blitt tilstrekkelig elsket, hadde alle kunnet elske hverandre. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Det syke verdensamfunnet bekrefter at det har vært for lite kjærlighet. Hadde alle blitt tilstrekkelig elsket, hadde alle kunnet elske hverandre. Greit nok, jeg har jo til og med sagt meg enig med deg over her, at mange problemer skyldes foreldre som ikke gir barna sine nok oppmerksomhet eller kjærlighet. Det jeg reagerer på at du bastant konkluderer med at ingen får nok kjærlighet, og at ingen foreldre er gode nok. Og det kommer fra en kar som jeg mistenker å selv ikke være forelder, og dermed er noe inhabil til å komme med slike bastante påstander. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Er det mulig, nå må du skjerpe deg IHS. Det at ingen elsket deg som barn er ikke mitt problem, men jeg ser at du sliter litt med det. Kanskje du skal søke hjelp andre steder enn hos jesus, bare ett lite råd fra meg. Ingen har støre kjærligheten en Jesus Kristus, McHalvorsen Forstår du nå hvor viktig Jesus Kristus er for verdensamfunnet ? Jeg forstår hvor viktig det er for deg ja, men faller ut når du nevner verdenssamfunnet. Det er nå fortsatt slik at de aller aller fleste i verden klarer seg helt supert uten jesus, men bevares, de må være svake alle sammen ikke sant? Det er mange som ikke bryr seg om hvordan det går, men heldigvis er ikke alle slik. I forhold til Jesus Kristus er alle svake, kristne som ikke kristne, McHalvorsen Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
.... Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Dr. Professor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Alt galskap IHS har spredd i denne tråden, *snip* Det er egentlig to ting jeg vil sitere deg på, det første er din noe latterlige kommentar om at et barn ikke kan få for mye kjærlighet, det andre er selvsagt abort - ettersom middelaldersynet ditt på denne menneskerettigheten forstyrrer meg. Abort: Fra et biologisk ståsted kan man egentlig ikke si at det er enighet om når et liv begynner. Dette blir feil, uansett hvor bastant du hevder at et foster er et barn. I dagens biologi er det fire forskjellige standpunkter som omhandler når et menneskeliv begynner, og alle kan sies å være biologisk korrekte. 1. Befruktningen av en eggcelle, her er det ikke vits å forklare særlig mye. 2. De som mener at liv oppstår når embryoet undergår gastrulasjon. Dette skjer rundt 21 dager (eller 3 uker) etter befruktning. 3. En del mener også at liv oppstår når man får bestemte EEG-mønstre. Dette er interessant fordi man regner med at livet slutter når EEG-mønsteret opphører. 4. Til slutt har vi de som mener at livet begynner rett før/ved fødselen, når man får se hvordan fosteret klarer seg utenfor morens kropp. Det jeg finner spennende er at man kan se klare skiller innenfor hva religionene mener om dette. Vi har den 1. fasen (befruktelse) som støttes av katolikker og andre konservative. Fase 2 støttes generelt sett av den protestantiske trosretning. Fase 3 er også en alternativ retning enkelte liberale protestanter slår seg til ro med. Så har vi til slutt fase 4 som jødedommen har stilt seg bak. Men uansett så mener ikke jeg at vi skal se på når livet starter, men når dette livet har utviklet seg til å bli et menneske. Det er greit nok at de med tiden vil utvikle seg til mennesker, men det er ikke et menneske ved eller rett etter befruktelsen. La meg få avslutte med å si at alt annet enn ja til selvbestemt abort ville vært et brudd på menneskerettighetene. Vil du virkelig elske barnet ditt altfor mye? Vi har alle forskjellige definisjoner på hva det vil bety å elske sitt barn. Noen vil si at man elsker et barn ved å hjelpe det med alt barnet ønsker hjelp til, andre vil si at om du virkelig elsker barnet ditt så oppdrar du det til å klare ting for seg selv. Jeg faller definitivt innenfor sistnevnte kategori. Det går glatt an å elske et barn for mye, og det vil resultere i at du sitter igjen med et sosialt tilbakestående vesen å skryte av til din nærmeste familie. Endret 2. august 2010 av Dr. Professor 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Det syke verdensamfunnet bekrefter at det har vært for lite kjærlighet. Hadde alle blitt tilstrekkelig elsket, hadde alle kunnet elske hverandre. Greit nok, jeg har jo til og med sagt meg enig med deg over her, at mange problemer skyldes foreldre som ikke gir barna sine nok oppmerksomhet eller kjærlighet. Det jeg reagerer på at du bastant konkluderer med at ingen får nok kjærlighet, og at ingen foreldre er gode nok. Og det kommer fra en kar som jeg mistenker å selv ikke være forelder, og dermed er noe inhabil til å komme med slike bastante påstander. Hvorfor tror du en som har barn selv ikke kan si dette ? Er det fordi du mener han skyter seg selv i foten ? I så fall, hvorfor være redd sannheten om seg selv ? Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Det syke verdensamfunnet bekrefter at det har vært for lite kjærlighet. Hadde alle blitt tilstrekkelig elsket, hadde alle kunnet elske hverandre. Greit nok, jeg har jo til og med sagt meg enig med deg over her, at mange problemer skyldes foreldre som ikke gir barna sine nok oppmerksomhet eller kjærlighet. Det jeg reagerer på at du bastant konkluderer med at ingen får nok kjærlighet, og at ingen foreldre er gode nok. Og det kommer fra en kar som jeg mistenker å selv ikke være forelder, og dermed er noe inhabil til å komme med slike bastante påstander. Hvorfor tror du en som har barn selv ikke kan si dette ? Er det fordi du mener han skyter seg selv i foten ? ??? leser du det jeg skriver? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Alt galskap IHS har spredd i denne tråden, *snip* ... Det går glatt an å elske et barn for mye, og det vil resultere i at du sitter igjen med et sosialt tilbakestående vesen ... Se der ja, der har vi en som ikke vil gi barnet tilstrekkelig kjærlighet. Slike er det desværre alt for mange av i verdensamfunnet. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Er det mulig, nå må du skjerpe deg IHS. Det at ingen elsket deg som barn er ikke mitt problem, men jeg ser at du sliter litt med det. Kanskje du skal søke hjelp andre steder enn hos jesus, bare ett lite råd fra meg. Ingen har støre kjærligheten en Jesus Kristus, McHalvorsen Forstår du nå hvor viktig Jesus Kristus er for verdensamfunnet ? Joda, svært mange har større kjærlighet enn Jesus Kristus. Alle forstår hvor betydningsløs Jødeliket ditt er. Desverre finnes det noen kristne som gir barn for mye "kjærlighet". Endret 2. august 2010 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Men du har jo ingen kilder å vise til. Påstanden er kun signert "IHS" ingen andre i hele verden. Derfor får du selvsagt lov å mene det, men jeg er sterkt uenig. Det syke verdensamfunnet bekrefter at det har vært for lite kjærlighet. Hadde alle blitt tilstrekkelig elsket, hadde alle kunnet elske hverandre. Greit nok, jeg har jo til og med sagt meg enig med deg over her, at mange problemer skyldes foreldre som ikke gir barna sine nok oppmerksomhet eller kjærlighet. Det jeg reagerer på at du bastant konkluderer med at ingen får nok kjærlighet, og at ingen foreldre er gode nok. Og det kommer fra en kar som jeg mistenker å selv ikke være forelder, og dermed er noe inhabil til å komme med slike bastante påstander. Hvorfor tror du en som har barn selv ikke kan si dette ? Er det fordi du mener han skyter seg selv i foten ? I så fall, hvorfor være redd sannheten om seg selv ? Dette burde være unødvendig, men jeg føler jeg må være svært tydelig for å tyne ett svar ut fra deg her: Jeg skriver: Jeg tror at, hvis du ikke har barn, så er du inhabil til å komme med påstandene du kommer med. Dersom du har barn, så er det greit nok, påstandene er uansett dine egne, og jeg er fortsatt enig i at mange barn får alt for lite kjærlighet av sine foreldre. Derfor lurte jeg på om du var forelder, det kunne oppklart litt hvorvidt jeg kan ta påstandene dine seriøst. Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Er ikke om han har barn eller ikke irrelevant? // WINWIN Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Derfor lurte jeg på om du var forelder, det kunne oppklart litt hvorvidt jeg kan ta påstandene dine seriøst. Hvorfor det? Han snakker utifra et religiøst perspektiv. "Kjærlighet" betyr bare Jesus for han. Hvorfor bry seg? La meg demonstrere: -Jesus gir menneskene størst og best kjærlighet, ingen andre kan sammenlignes -Foreldre er mennesker og kan ikke gi like mye kjærlighet -Barn kan bare få nok kjærlighet av Jesus Du kommer ingen vei med denne debatten, IHS liker å holde poengene sine skjult og utilgjengelige. Han liker å skape så mye rot og uoversiktlighet som mulig. Han hersker kaos, ondskap og tåpelige holdninger. Blir bare så lei av å se en syk debatt som burde vært avlivd for lenge siden. Lenke til kommentar
Dr. Professor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Alt galskap IHS har spredd i denne tråden, *snip* ... Det går glatt an å elske et barn for mye, og det vil resultere i at du sitter igjen med et sosialt tilbakestående vesen ... Se der ja, der har vi en som ikke vil gi barnet tilstrekkelig kjærlighet. Slike er det desværre alt for mange av i verdensamfunnet. Ja, det er dessverre (gått lei av denne skrivefeilen din) svært mange av oss som ønsker seg et barn i stand til å ta vare på seg selv. Jeg har ikke barn og kommer neppe til å noen gang ønske meg det heller, that being said; det er ganske åpenbart fra mitt synspunkt at barn som ikke dulles med, men blir oppmuntret til å ta egne valg og blir stilt til ansvar når de gjør noe galt, i stedet for å leve i en safe zone hos mor og far, vil oppnå mer og leve et bedre liv enn motsetningen. Nå har vi to helt ulike målssetninger her i livet, noe som kanskje kan legges til grunn for våre uoverensstemmelser vedrørende dette emnet. Mitt mål med livet er ganske enkelt å lære mest mulig og være meg selv. Jeg gir faen i å please en eventuell skaper. Ønsket han at jeg skulle tilbe han burde han ha gjort en bedre jobb. En gjeng gale fundamentalister som skriker ut holdninger jeg helst ikke skulle sett, holder ikke for min del. Endret 2. august 2010 av Dr. Professor Lenke til kommentar
Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg er universist, jeg tror altså på universismen. Mitt svar: I min religion er det en Gud, og alle levende vesener er påvirket av universets lover. Fysikkens lover kan endres, f.eks gjennom sorte hull, men lovene jeg følger inneholder at alle levende vesener skal kjempe for å utvide sin leveplass, sikre bedre omgivelser for sine etterkommere, og bevare faunaen man lever i symbiose med. Min Gud (universet) skylder meg ingenting, og jeg skylder det ingenting, vi er ett. Min Gud er ingen skjeggete jøde fra Midtøsten som blir gretten om jeg tar meg på tissen. Altet, universet, belønner eller straffer meg utifra valg jeg tar basert på mine evner og omgivelser, ikke noen mytologiske fantasier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå