Swindley Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) dobbelpost, ignorer denne. Endret 2. august 2010 av Swindley Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Abort er drap. Barne drap er primitivt. Kristne er siviliserte. En zygote er ikke noe barn. En blastocytt er ikke noe barn. Kristne er barbariske primitive fundamentalister. Endret 2. august 2010 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Jeg tror det er altfor mange mennesker som vokser opp som ikke er ønsket, eller hos folk som ikke er skikket til å være foreldre.. Jeg tror abort er bra for samfunnet da man selv kan velge når man er klar, og gi et barn en verdig bra oppvekst hos noen som faktisk ønsker seg barnet. Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Løsningen på dette problemet, er ikke å drepe barna før de blir født, men å forbedre foreldrenes evne til å elske barna. Slik at barna kan vokse opp i fred og kjærlighet. Det er kristendommens oppgave. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg tror det er altfor mange mennesker som vokser opp som ikke er ønsket, eller hos folk som ikke er skikket til å være foreldre.. Jeg tror abort er bra for samfunnet da man selv kan velge når man er klar, og gi et barn en verdig bra oppvekst hos noen som faktisk ønsker seg barnet. Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Løsningen på dette problemet, er ikke å drepe barna før de blir født, men å forbedre foreldrenes evne til å elske barna. Slik at barna kan vokse opp i fred og kjærlighet. Det er kristendommens oppgave. Du er så påståelig at jeg skriver denne posten kun for å bemerke det. Kan i samme slenge spørre deg om onani er drap? er det å bruke kondom eller "hoppe av i svingen" drap? Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Abort er drap. Barne drap er primitivt. Kristne er siviliserte. Den disksjonen vi hadde omgikk abort for unge som hadde sex i ung alder (15-19 ca). På den tiden mener jeg at man er altfor ung til å ha ansvar for en unge og dersom man ikke har interesse i å ta seg av et barn er abort et alternativ. Det er alltid dere kristne som skal holde tilbake utviklingen og det har alltid vært sånn! Hver gang vitenskapen gjør fremskritt som beviser Guds ikke-eksistens går dere helt bananas! Og abort er desstuten bare lovlig de første tre månedene av svangerskapet. Da er ikke fosteret noe "liv" som du kaller det. Det er bare en liten klump kjøtt som vader rundt i ti liter vann. Det er vitenskapelig bevist at fosteret ikke har noen følelser som har skapt "3. måned-loven". Så det er bare Kristne som er siviliserte? Det var jo en rasjonell måte å diskutere på :nei2: Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Jeg tror det er altfor mange mennesker som vokser opp som ikke er ønsket, eller hos folk som ikke er skikket til å være foreldre.. Jeg tror abort er bra for samfunnet da man selv kan velge når man er klar, og gi et barn en verdig bra oppvekst hos noen som faktisk ønsker seg barnet. Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Løsningen på dette problemet, er ikke å drepe barna før de blir født, men å forbedre foreldrenes evne til å elske barna. Slik at barna kan vokse opp i fred og kjærlighet. Det er kristendommens oppgave. Du er så påståelig at jeg skriver denne posten kun for å bemerke det. Kan i samme slenge spørre deg om onani er drap? er det å bruke kondom eller "hoppe av i svingen" drap? Sedceller er ikke barn, Tenklitt Foster derimot er barn. Må du forklare hvorfor du poster ? http://www.idag.no/foto/Foster_7_uker.jpg Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Løsningen på dette problemet, er ikke å drepe barna før de blir født, men å forbedre foreldrenes evne til å elske barna. Slik at barna kan vokse opp i fred og kjærlighet. Det er kristendommens oppgave. Ingen som snakker om å drepe barn her. Sedceller er ikke barn, Tenklitt Foster derimot er barn. En blastocytt er ikke barn. Zygote er like lite barn som en sædcelle. Kropper tar abort rett som det er naturlig, uten at man vet det en gang. Ingenting galt i det. Endret 2. august 2010 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg tror det er altfor mange mennesker som vokser opp som ikke er ønsket, eller hos folk som ikke er skikket til å være foreldre.. Jeg tror abort er bra for samfunnet da man selv kan velge når man er klar, og gi et barn en verdig bra oppvekst hos noen som faktisk ønsker seg barnet. Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Løsningen på dette problemet, er ikke å drepe barna før de blir født, men å forbedre foreldrenes evne til å elske barna. Slik at barna kan vokse opp i fred og kjærlighet. Det er kristendommens oppgave. Du er så påståelig at jeg skriver denne posten kun for å bemerke det. Kan i samme slenge spørre deg om onani er drap? er det å bruke kondom eller "hoppe av i svingen" drap? Sedceller er ikke barn, Tenklitt Foster derimot er barn. Må du forklare hvorfor du poster ? http://www.idag.no/foto/Foster_7_uker.jpg Men en sædcelle, IHS, kan bli til ett barn. Ett foster kan bli til ett barn, IHS. Jeg regner med det kan defineres som ett barn når sjelen er på plass. Når er sjelen på plass, IHS? Hvis man bruker prevensjon som hindrer sædcellen å trenge inn i egget, så hindrer man noe som skulle blitt ett barn, til å bli ett barn. På samme måte som man ødelegger sjansen for ett foster i svært tidlig stadie å bli ett barn. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Nei, foster er barn ikke bare noe som kan bli et barn. I primitive Afrika mener man et barn ikke er noe før det kan jobbe. For de siviliserte kristne er et barn noe som skal tas vare på allerede i morsliv. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Nei, foster er barn ikke bare noe som kan bli et barn. Ok, så hvorfor i huleste skal det være inni magan i 9 måneder? Når det er ett barn allerede etter 12 uker? Mener du at når alle delene til en volvo har ankommet volvo fabrikken så er det en bil? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Nei, foster er barn ikke bare noe som kan bli et barn. Uansett, det jeg reagerte mest på er at du skriver Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Men du fikk meg (nesten) av sporet igjen Har du barn IHS? Endret 2. august 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Uansett, det jeg reagerte mest på er at du skriver Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Men du fikk meg (nesten) av sporet igjen Har du barn IHS? Enkelte foreldre er mere beviste enn andre foreldre, Tenklitt Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Uansett, det jeg reagerte mest på er at du skriver Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Men du fikk meg (nesten) av sporet igjen Har du barn IHS? Enkelte foreldre er mere beviste enn andre foreldre, Tenklitt Enig med deg. Men du skriver at ingen foreldre er gode nok. Har du barn IHS? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Nei, foster er barn ikke bare noe som kan bli et barn. I primitive Afrika mener man et barn ikke er noe før det kan jobbe. For de siviliserte kristne er et barn noe som skal tas vare på allerede i morsliv. Hva mener jeg om mine barn da IHS? Jeg som ikke er en sivilisert kristen? Regner med at du har ett svar på det, siden du vet alt. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Uansett, det jeg reagerte mest på er at du skriver Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Men du fikk meg (nesten) av sporet igjen Har du barn IHS? Enkelte foreldre er mere beviste enn andre foreldre, Tenklitt Enig med deg. Men du skriver at ingen foreldre er gode nok. Har du barn IHS? Mener du en som er foreldre, ikke kan si det ? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Uansett, det jeg reagerte mest på er at du skriver Ingen foreldre er bra nok, ingen barn får nok kjærlighet. Men du fikk meg (nesten) av sporet igjen Har du barn IHS? Enkelte foreldre er mere beviste enn andre foreldre, Tenklitt Enig med deg. Men du skriver at ingen foreldre er gode nok. Har du barn IHS? Mener du en som er foreldre, ikke kan si det ? Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Nei, foster er barn ikke bare noe som kan bli et barn. I primitive Afrika mener man et barn ikke er noe før det kan jobbe. For de siviliserte kristne er et barn noe som skal tas vare på allerede i morsliv. Hva mener jeg om mine barn da IHS? Jeg som ikke er en sivilisert kristen? Regner med at du har ett svar på det, siden du vet alt. Du tror vel at alt er i orden, og at ingen ting er din skyld. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Er det mulig? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Var det en nyhet for deg, at ingen foreldre gir barnet tilstrekkelig kjærlighet, og at det derfor er så mange problemer i verden ? Har du ikke lest grunnleggende psykologi ? Forstår du nå hvor viktig den kjærligheten kristendommen snakker om er ? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg mener at du bør moderere uttalelsene dine en smule hvis du ikke er forelder. Er du forelder? Var det en nyhet for deg, at ingen foreldre gir barnet tilstrekkelig kjærlighet, og at det derfor er så mange problemer i verden ? Har du ikke lest grunnleggende psykologi ? Forstår du nå hvor viktig den kjærligheten kristendommen snakker om er ? Der våknet arrogansen ja? Vel, jeg svarer ikke med samme mynt. Jeg er helt enig med deg, mange problemer skyldes at barn ikke får nok oppmerksomhet/kjærlighet fra foreldrene. Men jeg er 110% sikker på at svært mange barn får det. Jeg har ikke lest mye om grunnleggende psykologi nei. Jeg lurer fortsatt på om du er forelder. Kan du svare på det? Du har selvsagt rett til å si "ingen kommentar" men kan du vær så snill svare "nei", "ja" eller "ingen kommentar", eller "det har ikke du noe med din tulling" for den saks skyld.., ikke bare ignorere spørsmålet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå