Hanzo Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Så, jeg sitter med en quadcore Q6600 og et 512MB 8800GTS kort. Jeg spiller endel, men kun WoW, og nå i nær fremtid muligens StarCraft2. Ingenting som krever enorm, men det er nå fortsatt helt klart at maskinen ikke takler WoW på ultra, da får jeg ned i 15-20FPS som er i minste laget. Har sett litt GTX470 og HD5850, men er usikker på hvor mye jeg tjener på dette kontra hva jeg har? Et stort bonus hadde jo vært om jeg fikk et skjermkort som klarer å dra WoW og samtidig holde seg kjøligere en det kortet jeg har idag. Merker klart endel støy spesielt nå på sommeren som det alt er ganske godt og varmt i rommet. Så, jeg tenke på et kort til rundt 2-3 tusen, som forhåpentligviss yter en god del bedre en det jeg har, men samtidig klarer å holde seg noenlunde kjølig og støyfritt. Av det jeg selv sier her, virker det kanskje som om GTX470 er ute, da det virker som det fort støyer og trekker endel strøm? Vil jeg uansett merke noen stor forbedring med en såpass gammel CPU? Forøvrig 4GB minne og en SSD disk om det betyr noe. Vet dere druker i sånne HJELP SKJERMKORT tråder, men håper noen tar seg tid til å besvare, for jeg har seriøst ikke peiling Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Tror jeg ville satset på HD5850 da. Det er et betydelig kjøligere kort, spesielt under idle. CPUen din klarer ikke å dra mye større skjermkort effektivt heller. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 I alle sånne skjermkortvurderinger og sånn, så klarer jeg meg ikke uten denne siden: 8800gts vs 5850 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Her er Radeon 5850 sammenlignet med 8800 GTS i en rekke spill og tester. =on&prod[3631]=on"] Link til Tom's Hardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå