Gå til innhold

Ikke tillatt for muslimer å sove på magen?

Anbefalte innlegg

Ya'eesh ibn al-Tihfah Ghifaari rapporterte at hans far sa: «Jeg bodde som gjest hos budbringeren fra Allah (fvmh) sammen med de fattige som profeten gjestet. Profeten (fvmh) kom ut i natten for å sjekke opp sine gjester, og så meg liggende på magen. Han dyttet meg med foten sin og sa: "Ikke legg deg på denne måten, for det er en måte å ligge på som Allah hater." "Ifølge en annen hadtih, dyttet Profeten ham med foten og vekket ham opp og sa: «Ikke ligg som dette, for dette er hvordan folk i Helvete ligger.

Kilde:

Sunan Al-Tirmidi, nr.2798 og Abu Dawoud, nr.5040.

Så nå forteller guden deres også hvordan dere skal sove?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette minner meg om.. Islam egentlig.

Noen som har sett videoen av "Islamske mirakler" som tar for seg Kaabas plassering og det gyldne snitt? Her hevdes det at Kaaba er plassert på nettopp det gyldne snitt - på verdenskartet slik vi tegner det i moderne tider. Min mening er at muslimer utviser en skremmende lav terskel for å ta ting som bevis for at Islam er TheShit™.

Det er ganske mange av profeten Muhammeds vitenskapelige åpenbaringer som ikke får like mye oppmerksomhet. Eksempelvis da han sa at "dersom en flue lander i drikken din så dypp hele fluen i den - for den ene vingen har en gift på seg, og den andre en motgift."

Kamelurin tilskrives også overnaturlige legende egenskaper - dersom den drikkes.

Når kommer YouTube videoen om dette?

Lenke til kommentar

Ya'eesh ibn al-Tihfah Ghifaari rapporterte at hans far sa: «Jeg bodde som gjest hos budbringeren fra Allah (fvmh) sammen med de fattige som profeten gjestet. Profeten (fvmh) kom ut i natten for å sjekke opp sine gjester, og så meg liggende på magen. Han dyttet meg med foten sin og sa: "Ikke legg deg på denne måten, for det er en måte å ligge på som Allah hater." "Ifølge en annen hadtih, dyttet Profeten ham med foten og vekket ham opp og sa: «Ikke ligg som dette, for dette er hvordan folk i Helvete ligger.

Kilde:

Sunan Al-Tirmidi, nr.2798 og Abu Dawoud, nr.5040.

Så nå forteller guden deres også hvordan dere skal sove?

Akkurat dette synes jeg kan virke som idoldyrkelse, akkurat slik du sikkert blir inspirert av noen du digger, så ble vel denne karen inspirert av profeten og ville gjøre alt slik profeten gjorde det. Når det er sagt så setter jeg min lit til Gunfreak sin forklaring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...