Gå til innhold

Hva kan du gjøre når Telenor roter til din iPhone 4 bestilling?


Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som en liten "whiner" som nå nok engang oppretter en frustrasjons tråd imot Telenor for andre gang på kort tid! Forrige gang løste jo ting seg etter hvert og jeg endte egentlig opp som ganske så fornøyd til slutt!

 

 

Men nå er det en ny runde med frustrasjons bølge på tur!

UNDERSTREKE at dette skrive i litt affekt, så om det kommer noen litt overdrevne gloser osv.. så må jeg bare beklage det!

 

 

 

Vell det har seg da slik at jeg og en venn satt pal foran hver vår PC klokka 23:30 i går kveld, og hamret løs på F5-knappen som besatte i håp om at det skulle dukke opp en "Kjøp iPhone 4 nå!" link et eller annet sted på Telenormobil.no!

 

Dette viste seg å bli svært problematisk etter hvert, for klokken 00:50 så begynte ting å gå veldig tregt og innen klokken var 00:00 så var ting fullstendig sirup og de fleste sider som hadde noe som helst med iPhone 4 å gjøre lastet seg ikke ferdig i det hele tatt! Ingen store overraskelser her, for vi alle var jo klar over at dette kom til å skje! (Alle utenom Telenor selv selvsagt).

 

 

Vi fulgte aktivt med på ipod1.no sitt forum og på Telenor sine egne Twitter kanaler for raske oppdatering om hva i allverden som skjedde, var telefonen alt lagt ut??

 

 

Etter hvert så dukket det jo opp en "Kjøp iPhone 4" link som vi åpnet UMIDDELBART! Men den tok oss kun til en liste som inneholdt null og niks telefoner? Det tok vell Telenor helt til ca 01:10 før de faktisk fikk orden på linken og systemet og vips dukket en iPhone 4 16GB og iPhone 4 32GB opp på lista, uten bilde og det hele så veldig suspekt ut men vi kjørte på!

 

 

Klokken 01:15 så var jeg ferdig med min ordre på iPhone 4 32GB bundet med Telenor SurfPrat Large, og minuttet senere plinget det inn med en ordrebekreftelse på e-posten min! YES!! Tenkte jeg, som var hellig overbevist om at det der MÅTTE ha gått fort nok, og utifra hva jeg forsto fra Telenor sine Twitter meldinger utover natten og ikke minst de som postet sine ordrenr fra Telenor på ipod1.no forumet så var jeg stort sett foran samtlige, herlig tenker jeg i mitt stille sinn! (Jeg endte opp med ordrenr: *****2173)

 

 

Det gikk dessverre ikke like glatt for kompisen min som trengte faren sin sitt personnummer fordi han sto om juridisk ansvarlig for telefonnummeret hans, dermed klokken han inn på noe rundt 01:20 og fikk vell et nummer ala *****23xx.

 

 

 

 

Vi legger oss med et håp (spesielt jeg som følte at jeg var relativt tidelig ute) om at dette gikk veien.

Dagen etter så er det bare å følge aktivt med på ipod1.no forumet, Telenor sine Twitter kanaler og ringe til Telenor Kundeservice og Telenor Nettbutikk Kundeservice i håp om å få en eller annen bekreftelse på at vi faktisk var tidlig nok ute!

 

 

Dette viste seg SVÆRT VANSKELIG, først ringer vi 09000, de setter oss over til 81544099 som forteller oss at de aner absolutt ingenting om verken lagerantallet på iPhone 4, ei heller kunne de sjekke opp noe som helst fordi systemene deres var nede! Jeg ringer på nytt hver time utover dagen for å sjekke opp om systemene lot dem sjekke ordrestatus, sendingstatus osv.. Men neida, helt til kundeservicen stengte klokken 16:00 så var det samme greia om igjen, alle forteller forskjellige ting, noen mener de hadde fått inn drøssevis med iPhone 4 og at alle som bestilte før 02:00 mest sannsynlig fikk jeg en fra første pulje (noe som også ble lagt ut på Twitter forøvrig) mens andre mente de hadde fått inn svært få så du måtte nok ha kommet deg igjennom før klokken var 01:30.

 

Positive for vår del var at alle ting tydet på at vi var såpass tidlig ute at vi burde ha kommet innenfor nåløye, men ganske god margin faktisk! Når jeg vente at jeg fikk ordrebekreftelse 01:15 så burde jeg motta fra første bunken med iPhone 4, men de kunne naturligvis ikke si noe som helst helt sikkert fordi systemene var som sagt helt på trynet!

 

 

 

 

Så til tross for at vi ikke akkurat fikk noen konkrete tilbakemeldinger her, så følte vi jo oss enda tryggere ettersom de ble lagt ut på Twitter at de fleste som bestilte før klokken 02:00 mest sannsynlig fikk med engang, og vi var jo KLART innenfor den tidsramma!

 

 

 

Men så snakker jeg med en kar RETT FØR klokka tikker 16:00, og han kunne faktisk prøve å sjekke opp ting selv om systemene var nede, fordi de klarte visstnok å sjekke opp via å søke på adressene våre, så jeg gir han adressen min og håpet øker sakte men sikkert, han finner meg frem i systemet og ser at vi for noen måneder tilbake fikk en Sony Ericsson til min lillesøster blant annet, MEN HAN KUNNE IKKE SE NOE SOM HELST TIL EN IPHONE 4 32GB SORT BESTILLING???!

 

 

Jeg står vantro i andre enden av røret og lurer på hva i allverden liksom det skal bety, jeg har jo faktisk en ORDREBEKREFTELSE som forteller at jeg bestilte en iPhone 4 32GB Sort klokken 01:14!

 

 

Han forteller meg at i perioden 01:00-02:00 så var det en voldsom stor belastning på serverne og at det ikke var alle bestillinger som faktisk hadde tikket inn på deres systemer, og det til tross for at jeg faktisk endte opp med en ordrebekreftelse???! RENE VANNVIDD! Om du spør meg..

 

 

Så håpet forsvinner brått og det faller en diger klump i magen når jeg spør, så det betyr at det er null håp om at jeg får fra første pulje med iPhone 4? Han spør når jeg bestilte og jeg forteller 01:15 og han sier videre at jeg da NORMALT burde vært sikret en iPhone 4 men at han ikke ante noen ting ettersom bestillingen ikke hadde dukket opp i systemene deres enda, så jeg spør med hevet øyebryn om jeg faktisk havner LANGT bak i køen, bak folk som har bestilt flere timer SENERE ENN MEG på grunn av deres (Telenor) sine servere tullet det til?

 

Dette kunne han naturligvis ikke svare på.. Jeg får han til å sjekke opp kompisen min, og det var nøyaktig samme problematikken der!

 

 

 

 

Så her ser det altså ut til at jeg og kompisen min som fikk inn bestillingene våre henholdsvis 01:14 og ca 01:20 ikke får noen telefon i første omgang, mens folk som har bestilt lenge etter oss får?

 

 

For meg høres det helt urimelig ut?! Mottar vi en ordrebekreftelse, og faktisk har lagt inn en bestilling før noen andre så skal vi da også få telefonen og prioriteres foran de som faktisk kom etter oss? Noe annet virker jo helt på bærtur og ulogisk?!

 

 

 

 

Så igjen sitter jeg med spørsmålet, har vi som forbrukere noen rettigheter når slike ting skjer? Eller skal vi bare straffes for at Telenor sine servere tryna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...