Gå til innhold

Fjerne scrollbar, menylinje, URL-linje osv når vinduet åpnes

Anbefalte innlegg

Koden under definerer størrelsen og sentrerer et vindu når det åpnes. Men jeg ønsker i tillegg å fjerne alle menyer og scrollbar osv når det åpnes, dvs sette: location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no

Noen som vet hvordan jeg baker det inn i koden under, slik at preferansene for et vindu ligger definert i vinduet - enten i head eller body onload?

Hvordan definerer jeg w= og h= i stedet for å måtte skrive 700, 700 to steder også?

Takknemlig for hjelp

Kristian

:woot:

-Lærer javascript etter famlemetoden...

<head>

<script language="JavaScript1.2">

<!--

top.window.moveTo((screen.width-700)/2,(screen.height-700)/2);

if (document.all) {

top.window.resizeTo(700,700);

}

else if (document.layers||document.getElementById) {

if (top.window.outerHeight<screen.availHeight||top.window.outerWidth<screen.availWidth){

top.window.outerHeight = screen.availHeight;

top.window.outerWidth = screen.availWidth;

}

}

//-->

</script>

</head>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

window.open('html.html','Tittel','width=1024,height=768,left=0,top=0');

... åpner et 1024x768 vindu som er i kant med øvre venstre hjørne.

Attributtene i det siste argumentet antas å være av, hvis du ikke angir dem. Dvs at vinduet du får opp ikke inneholder noe annet en tittel-linjen.

Lenke til kommentar
Mmm, takk. Men jeg vil ikke åpne et nytt vindu, men at siden som åpnes, definerer seg selv som et midstilt popup-vindu, 700x700 px...

Det går ikke. Hvis du tenker på at f.eks en bruker skriver inn URL'en til din hjemmeside i nettleseren sin, så er det umulig å gjøre slik du sier grunnet sikkerhetsmessige hensyn. En vanlig side er ikke en pop-up, en pop-up må bli kalt opp fra en side først.

Lenke til kommentar

Rent teoretisk vil følgende kanskje virke:

Hvis du venter til alle data er lest inn (legger JS-kode nederst i siden), kan du åpne et nytt vindu (med utseendet du vil ha). Vinduet kan i utg.punktet inneholde en dummyside.

Deretter kopierer du hele dokumentinnholdet fra den første siden til den nye og lukker den første siden.

Hvis du ikke har åpnet førstesiden (via open() ) , må du trikse litt for å få lov til å lukke den.

Blir vel ikke noen veldig elegant løsning, og muligens vanskelig å implementere for alle browsere, men du kan jo tygge på det hvis du vil. :shrug:

BIW

Lenke til kommentar
Rent teoretisk vil følgende kanskje virke:

Hvis du venter til alle data er lest inn (legger JS-kode nederst i siden), kan du åpne et nytt vindu (med utseendet du vil ha). Vinduet kan i utg.punktet inneholde en dummyside.

Deretter kopierer du hele dokumentinnholdet fra den første siden til den nye og lukker den første siden.

Hvis du ikke har åpnet førstesiden (via open() ) , må du trikse litt for å få lov til å lukke den.

Blir vel ikke noen veldig elegant løsning, og muligens vanskelig å implementere for alle browsere, men du kan jo tygge på det hvis du vil.  :shrug:  

BIW

Hvis det skulle virke så ville det være ytterst upraktisk og jeg ville aldri ha godt tilbake på en slik side dersom jeg kom over en. Man kan jo ikke bruke tilbake-knappen etter å ha entret en slik side dersom man klarer det å trikse det på den måten du har forklart her. De fleste som skal ha en slik pop-up som "hovedside" pleier å ha en tom side som startside som åpner en pop-up. Dette er vel den eneste mest brukervennlige måten å gjøre det på per dags dato.

Lenke til kommentar
På alle slike sider som er "popup" kommer man til ei forside først, som så laster hovedsida som er popup uten menyer/knapper.

F.eks. på www.metalium.de

Er vel kanskje den snilleste måten. Den store forskjellen fra forslaget mitt er vel helst at jeg lukket det første vinduet. I stedet for å lukke det første vinduet, kan du jo alltids minimere det.

Det finnes såvidt jeg vet ingen "ekte" minimize funksjon, men følgende skal være mulig:

1) Ved "minimering", flytt vinduet utenfor skjermen (posisjon = 5000,5000)

2) Bruk window.blur() for å ta det ut av fokus

3) Legg til kode som flytter vinduet til (0,0) når det får fokus

BIW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...