sharpspear Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hei Pc'n er nå blitt 2 år gammel og da er det på tide å bytte ut litt deler med nye friske deler som gleder ett lite nerde hjerte:) Etter å ha lett litt rundt er dette hva jeg har funnet fram til men jeg vil gjerne høre deres mening om disse komponentene. Handlekurv Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula CPU: AMD Phenom II X4 955 125W Black Edition Minne: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) Jeg har ikke satt en prisgrense på dette men vil ikke at det skal bli altfor dyrt da pc deler går fort ut på dato. Jeg bruker pc'n mest til spill og surfing på nettet. Operativsystemet jeg bruker er Vista 64-bit og noen ganger Ubuntu (64-bit). Skjermkortet jeg har for øyeblikket er MSI GeForce 9600 GT 1024 MB Zilent. Har valgt å ikke oppgradere dette enda siden jeg syns det fungerer greit for øyeblikket thou vet ikke helt åssen det vil fungere med det hovedkortet jeg har funnet men regner med at det går greit. Så hvis dere har noen innspill både positive og negative kom med dem, alt mottas med takk. edit; lagt til andre deler Endret 3. august 2010 av wall-E Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 bumper denne tråden jeg samtidig som jeg lurer på om det er noe jeg skal forandre på siden ingen kommer med svar og meninger. Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Du trenger ikke 965 blak edition. Den er helt lik 955 berre fabrikkclock til 3,4 ghz. Med det du sparer kan du jo gå for Asus Crosshair formula Iv. Istednfor hovedkortet du har plukka ut. Du kan og gå for den samme ramen med cl8 timings Endret 1. august 2010 av freakinout97 Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Du trenger ikke 965 blak edition. Den er helt lik 955 berre fabrikkclock til 3,4 ghz. Med det du sparer kan du jo gå for Asus Crosshair formula Iv. Istednfor hovedkortet du har plukka ut. Du kan og gå for den samme ramen med cl8 timings okei. det hovedkortet virker så awsome så det må jeg nesten ha men hva er forskjell på cl8 og cl9 på ramen? tar gjerne imot flere forslag Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Du trenger ikke 965 blak edition. Den er helt lik 955 berre fabrikkclock til 3,4 ghz. Med det du sparer kan du jo gå for Asus Crosshair formula Iv. Istednfor hovedkortet du har plukka ut. Du kan og gå for den samme ramen med cl8 timings okei. det hovedkortet virker så awsome så det må jeg nesten ha men hva er forskjell på cl8 og cl9 på ramen? tar gjerne imot flere forslag Gå for Intel! Gigabyte HK har noe som heter Smart6, dette gjør at PCen starter på rundt ti sekunder med vanlig hardisk! Så et Gigabyte HK er også noe å tenke på! Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Du trenger ikke 965 blak edition. Den er helt lik 955 berre fabrikkclock til 3,4 ghz. Med det du sparer kan du jo gå for Asus Crosshair formula Iv. Istednfor hovedkortet du har plukka ut. Du kan og gå for den samme ramen med cl8 timings okei. det hovedkortet virker så awsome så det må jeg nesten ha men hva er forskjell på cl8 og cl9 på ramen? tar gjerne imot flere forslag Gå for Intel! Gigabyte HK har noe som heter Smart6, dette gjør at PCen starter på rundt ti sekunder med vanlig hardisk! Så et Gigabyte HK er også noe å tenke på! hva er argumentet ditt for at jeg skal velge Intel prosessor? har du ett konkret hk å komme med? Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 vel, Gigabyte GA-P55A-UD4 og en i7 860 - 870 er er flott kombinasjon, i7 har et lavere strømforbruk bedre score på tester og er mer pålitelig, men hver sin smak! Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 (endret) vel, Gigabyte GA-P55A-UD4 og en i7 860 - 870 er er flott kombinasjon, i7 har et lavere strømforbruk bedre score på tester og er mer pålitelig, men hver sin smak! det er jo unektelig gode argumenter du kommer med der, men hvis jeg velger gigabyte kortet + intel prosessor blir det ca 1000 kr mer. er det så mye bedre? har jo hørt mye bra om den amd prossesoren og. AMD handlevogn Intel handlevogn Endret 7. august 2010 av wall-E Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 GÅ for AMD du Du kommer til å bli fornøyd med de. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 GÅ for AMD du Du kommer til å bli fornøyd med de. jeg savner argumenter kom med de har alltid brukt intel, så hadde vært spennende med amd. Jeg har også lyst å prøve litt overklokking etterhvert og det er jo amd prosessorene gode på. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hvis vi skal sitte her å ramse opp arguementer kan vi bli sittende en stund, men bottomline er dette. i5 760 vil være en raskere prosessor til spill og lignende. Altså et intel oppsett i den forstand en Phenom II X4 vil være bedre til rendering/multithreadings oppgaver og fremdeles gjøre det bra i spill. Disse er i en samme prisklasse. Vil du ha noe av begge deler er en X6 1090T et valg som kan friste. Den kan måle seg opp mot i7 930, men her må du ut med litt mer for CPUen. Det å velge i7 870 er tullball. Den er like dyr som en i7 930, og med 930 så kan du kjøre på med et x58 HK. 1156 gir ikke like bra muligheter for ting som CF/SLI osv. Som en surfe/spill PC vil du bli fornøyd med enten i5 760 eller en X4/X6. Personlig ville jeg gått for en X6 skulle jeg kjøpt AMD i dag, men da blir det fort like dyrt som å kjøpe et i7 930 oppsett som vil jevnt over yte bedre. FOrøvrig er jeg enig i at du burde ha ram med strammere timings. CL8/CL9 har noe med latency og gjøre. I dag bør du kjøpe noe på CL7/8. (Lavere er bedre) Endret 7. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Hvis vi skal sitte her å ramse opp arguementer kan vi bli sittende en stund, men bottomline er dette. i5 760 vil være en raskere prosessor til spill og lignende. Altså et intel oppsett i den forstand en Phenom II X4 vil være bedre til rendering/multithreadings oppgaver og fremdeles gjøre det bra i spill. Disse er i en samme prisklasse. Vil du ha noe av begge deler er en X6 1090T et valg som kan friste. Den kan måle seg opp mot i7 930, men her må du ut med litt mer for CPUen. Det å velge i7 870 er tullball. Den er like dyr som en i7 930, og med 930 så kan du kjøre på med et x58 HK. 1156 gir ikke like bra muligheter for ting som CF/SLI osv. Som en surfe/spill PC vil du bli fornøyd med enten i5 760 eller en X4/X6. Personlig ville jeg gått for en X6 skulle jeg kjøpt AMD i dag, men da blir det fort like dyrt som å kjøpe et i7 930 oppsett som vil jevnt over yte bedre. FOrøvrig er jeg enig i at du burde ha ram med strammere timings. CL8/CL9 har noe med latency og gjøre. I dag bør du kjøpe noe på CL7/8. (Lavere er bedre) takk for godt svar du... det "tvinger" meg til å velge intel. da er dette den nye handlevognen men dere snakker om lavere CL er bedre. burde jeg da heller velge ram som dette https://prisguiden.no/produkt/113738? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå