Gå til innhold

Utilsiktet abonnement hos Tele 2. Dårlig service eller bare sløvt av meg?

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i utlandet, og er bare hjemme om sommeren. Da trenger jeg et billig mobilabonnement. Derfor ordnet jeg meg med Tele2 Sheriff i fjor sommer, med minstetrekk på 50kr per måned. Jeg mener at jeg avbestilte abonnementet i august 2009 - Tele2 er uenige, og mener det har løpt t.o.m i dag. Siden det var satt opp eFaktura på en konto jeg sjeldent/aldri bruker, har jeg ikke lagt merke til det før nå. Ja, jeg godtar at det er sløvt fra min side, men alikevel ringte jeg kundeservice for å avbestille og spørre om mulig tilbakebetaling, minus et eventuelt fakturagebyr.

Svaret fra kundeservice var at det var helt uaktuelt å tilbakeføre pengene som har blitt trukket det siste året. Dette, selv om de kunne bekrefte at nummeret ikke hadde vært benyttet siden august i fjor. De nekter på at abonnementet ble forsøkt avbestilt, og jeg kan naturligvis ikke dokumentere noen telefonsamtale. Jeg skjønner at de muligens har sitt på det tørre, og juridisk kan nekte å være forståelsesfulle her, men jeg synes det er veldig dårlig kundeservice når nummeret beviselig ikke har vært i bruk. Her har det åpenbart har vært en glipp, enten fra min eller deres side, og om jeg var interessert i et "reservenummer" til en samtale i ny og ne så hadde jeg naturligvis valgt noe uten minstetrekk. Har jeg overhodet noen mulighet her? Forøvrig var kundebehandleren av det lite hyggelige slaget, noe som ikke hjelper på frustrasjonen

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Tele2 sin kundeervice er under pari er ikke noe nytt.

Mest drastiske jeg opplevde var en venn som skulle si opp en abbonement.Da ble vedkommende informert at det kunne ikke sies opp fordi det var en regning som ikke var betalt.

Fikk kopi av regningen og så med forskrekkelse at det ikke var en adresse som hadde blitt brukt i forbindelse med det abbonementet. Det var en adresse brukt på et gammelt abbonement.

Uansett så var dette faktura nr. 1 visstnok, og dette hadde selvfølgelig gått til inkasso. Siden kravet var reelt så var det bare inkassoen som var omtvistet. Tele 2 blånektet selvføleglig da de hevdet at de ikke hadde gjort noe galt. (Merk at de hadde sendt alle andre regninger riktig uten å bemerke den ene ubetalte fakturaen.)..

Enden påvisa var å kontakte inkassoselskapet som ordnet opp på dagen og faktisk beklaget.

Uansett er moralen at du alltid skal ha ting skriftlig. Det gjelder uansett..Da stiller du mye sterkere. Trøsten får være at det ikke er snakk om for stor sum.

Lenke til kommentar

Jeg studerer i utlandet, og er bare hjemme om sommeren. Da trenger jeg et billig mobilabonnement. Derfor ordnet jeg meg med Tele2 Sheriff i fjor sommer, med minstetrekk på 50kr per måned. Jeg mener at jeg avbestilte abonnementet i august 2009 - Tele2 er uenige, og mener det har løpt t.o.m i dag. Siden det var satt opp eFaktura på en konto jeg sjeldent/aldri bruker, har jeg ikke lagt merke til det før nå. Ja, jeg godtar at det er sløvt fra min side, men alikevel ringte jeg kundeservice for å avbestille og spørre om mulig tilbakebetaling, minus et eventuelt fakturagebyr.

Svaret fra kundeservice var at det var helt uaktuelt å tilbakeføre pengene som har blitt trukket det siste året. Dette, selv om de kunne bekrefte at nummeret ikke hadde vært benyttet siden august i fjor. De nekter på at abonnementet ble forsøkt avbestilt, og jeg kan naturligvis ikke dokumentere noen telefonsamtale. Jeg skjønner at de muligens har sitt på det tørre, og juridisk kan nekte å være forståelsesfulle her, men jeg synes det er veldig dårlig kundeservice når nummeret beviselig ikke har vært i bruk. Her har det åpenbart har vært en glipp, enten fra min eller deres side, og om jeg var interessert i et "reservenummer" til en samtale i ny og ne så hadde jeg naturligvis valgt noe uten minstetrekk. Har jeg overhodet noen mulighet her? Forøvrig var kundebehandleren av det lite hyggelige slaget, noe som ikke hjelper på frustrasjonen

Hei Th0mas,

har du mulighet til å sende meg informasjon om hvilket nummer dette gjelder så skal jeg undersøke dette for deg.

Hadde vært fint om du samtidig oppgav en E-postadresse du er å treffe på.

@KVTL Det var ikke noe hyggelig lesing, men godt det løste seg for vennen din til slutt.

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...