Gå til innhold

Utilsiktet abonnement hos Tele 2. Dårlig service eller bare sløvt av meg?

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i utlandet, og er bare hjemme om sommeren. Da trenger jeg et billig mobilabonnement. Derfor ordnet jeg meg med Tele2 Sheriff i fjor sommer, med minstetrekk på 50kr per måned. Jeg mener at jeg avbestilte abonnementet i august 2009 - Tele2 er uenige, og mener det har løpt t.o.m i dag. Siden det var satt opp eFaktura på en konto jeg sjeldent/aldri bruker, har jeg ikke lagt merke til det før nå. Ja, jeg godtar at det er sløvt fra min side, men alikevel ringte jeg kundeservice for å avbestille og spørre om mulig tilbakebetaling, minus et eventuelt fakturagebyr.

Svaret fra kundeservice var at det var helt uaktuelt å tilbakeføre pengene som har blitt trukket det siste året. Dette, selv om de kunne bekrefte at nummeret ikke hadde vært benyttet siden august i fjor. De nekter på at abonnementet ble forsøkt avbestilt, og jeg kan naturligvis ikke dokumentere noen telefonsamtale. Jeg skjønner at de muligens har sitt på det tørre, og juridisk kan nekte å være forståelsesfulle her, men jeg synes det er veldig dårlig kundeservice når nummeret beviselig ikke har vært i bruk. Her har det åpenbart har vært en glipp, enten fra min eller deres side, og om jeg var interessert i et "reservenummer" til en samtale i ny og ne så hadde jeg naturligvis valgt noe uten minstetrekk. Har jeg overhodet noen mulighet her? Forøvrig var kundebehandleren av det lite hyggelige slaget, noe som ikke hjelper på frustrasjonen

Endret av Th0mas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Tele2 sin kundeervice er under pari er ikke noe nytt.

Mest drastiske jeg opplevde var en venn som skulle si opp en abbonement.Da ble vedkommende informert at det kunne ikke sies opp fordi det var en regning som ikke var betalt.