CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei! Jeg trenger litt hjelp med valg av ny bærbar pc, ettersom den gamle er en dritt-treg HP Compaq, og i tilleg så gikk nettop skjermen. Jeg vet at det lønner seg å kjøpe stasjonær for gaming osv... men jeg begynner på vg1 til høsten og MÅ har bærbar pc.. Så er det noen som kan hjelpe meg med å velge en bærbar pc til 5-6 tusen som er bra til litt gaming, er rask og har 400+ gb harddisk, og hvilke prossessorer som er bra for mitt bruk? Jeg ahr sett litt på http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=126621... Takk for alle svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home, pris 5995kr Det finnes ett par andre alternativer som Acer Aspire 5551G til omtrent samme pris. 1 Lenke til kommentar
CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Er du sikker på at dette er bra pc-er, som holder ei stund? En kompis av meg hadde Toshiba og den ble visst ganske fort treg uansett takk for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Alle maskiner blir trege hvis de fylles opp med dritt. Dette har ingenting med maskinen å gjøre men han/hun som eier den. Lenke til kommentar
CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg fant et review av den toshiba´n på cnet...http://reviews.cnet.co.uk/laptops/toshiba-satellite-l650-review-49306030/ .. der står det bla. The ATI Mobility Radeon HD 5145 isn't cut out for playing high-end 3D games... og jeg tenkte bla på WoW da jeg sa gaming... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Denne modellen har et HD 5650, ikke et 5145. Nå får du følge med litt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Modellen jeg har linket klarer alt av nye spill som Bad Company 2 i medium innstillinger så det er en bra spillmaskin og du vil ikke få noe bedre ytelse av en maskin til 9000kr for den saks skyld så lenge den er bygd over HD 5650. Som jeg nevnte i førsteposten min så er det ikke mange modeller å velge mellom i denne prisklassen som kommer med HD 5650 som er det minste kortet jeg kan anbefale i en spillmaskin. Asus leverer HD 5730 i mange av sine modeller og det er en litt oppgradert utgave av HD 5650 som yter ca 10% bedre. Skal du ha bedre grafikk så må du opp på HD 5850 eller HD 5870 og da må du opp i ca. 9000kr for en maskin med HD 5850, og ca 9500-11000kr for en utgave med HD 5870. Lenke til kommentar
CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Btw...hvordan er skjermen.. er det sånn klar glasslignende (mener ikke LED) eller sånn med litt mer grov overflate? Lenke til kommentar
CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Og hvordan er komplett på service hvis jeg må returnere eller ha reparasjon på pc-en en gang? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hvor har du vært de siste 15åra? Komplett er norges største leverandør av data til privatmarkedet og har førsteklasses service. Ang. skjermer så er vel det du lurer på om det er glossy eller matt skjerm. De aller fleste modeller idag leveres med glossy skjerm noe jeg personlig ikke kan fordra selv om det gjengir farger veldig bra. Glossy skjermer er kjempeomfindtlige på lyskilder/sollys og er nærmest ubrukelig i sterkt lys pga refleksjoner i skjermen. Matte skjermer er skikkelig mangelvare og såvidt meg bekjent så er det ikke mange andre enn Dell som leverer det på enkelte modeller. (Det er flere men jeg kommer ikke på noen i farten) Jeg tror ikke det finnes maskiner med gode grafikkort og matt skjerm til den prisen du har satt så du er nok stuck med en glossy. Lenke til kommentar
CompaqSucks Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Har absolutt ikke noe imot glossy skjerm ... de blir jo VELDIG fort fulle av flekker og er veldig ubukelige i solskinn, men det er det jeg foretrekker. Og jeg har bare ikke handla på Komplett før nå (muligens nå)** Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Da har du aldri sett en god matt skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå