Howiey Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Har kjøpt meg Samsung galaxy s (i9000). Har Ludo "Terningkast 6" abonnement. Jeg får ringt og sendt sms. Men jeg får ikke til dataoverføring via mobilnettet. Altså "data roaming" med EDGE eller 3G osv. Telefonen står ikke listet på Ludo sine hjemmesider slik at jeg får ikke det automatiske oppsettet tilsendt. Har snakket med kundeservice, og fikk tilsendt manuelt brukerinnstilling. Men fremdeles ingen nett og nå er kundeservicen stengt. Noen som har tips? For og få klarhet. Så står "Dataroaming" haket av i innstillingene. Her er brukerveiledningen eg fikk fra ludo men som ikke fungerer: (De sa at denne gjelder for galaxy s også.) Samsung I 5700 Galaxy Spika Internett: Trykk på "Menu"-knappen. Trykk "Settings" og velg "Wireless controls". Rull og velg "Mobile network settings" og velg "Access Point Names". Trykk på "Menu"-knappen og velg "New APN". Velg "Name" og tast inn Ventelo Internett. Trykk "OK". Rull og velg "APN" og tast inn internet.ventelo.no. Trykk "OK". Rull og velg "Port" og tast inn 9201. Trykk "OK". Rull og velg "Username" og tast inn (Leave field blank). Trykk "OK". Rull og velg "Password" og tast inn (Leave field blank). Trykk "OK". Rull og velg "APN type" og tast inn "default". Trykk på "Menu"-knappen og trykk "Save". Trykk på "Home"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen. Konfigureringen er utført. MMS: Trykk på "Menu"-knappen. Trykk "Settings" og velg "Wireless controls". Rull og velg "Mobile networks" og velg "Access Point Names". Trykk på "Menu"-knappen og velg "New APN". Velg "Name" og tast inn Ventelo MMS. Trykk "OK". Rull og velg "APN" og tast inn mms.ventelo.no. Trykk "OK". Rull og velg "MMSC" og tast inn http://mmsc/. Trykk "OK". Rull og velg "MMS proxy". og tast inn 10.10.10.11. Trykk "OK". Rull og velg "MMS port" og tast inn 8080. Trykk "OK". Rull og velg "Username" og tast inn ventelo. Trykk "OK". Rull og velg "Password" og tast inn 1111. Trykk "OK". Rull og velg "APN type" og tast inn "MMS". Trykk på "Menu"-knappen og trykk "Save". Forsikre deg om at den nye profilen er valgt. Trykk på "Home"-knappen for å komme tilbake til hovedskjermen. Konfigureringen er utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå