PuffyTroll Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Går det ann å inkludere DLL filer i et program? Jeg har et program som trenger IrrKlang.dll for å virke men jeg ønsker at hvis jeg skal dele programmet mitt skal jeg kun trenge å sende .exe fila, å ikke sende DLL fila. Går det ann? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Eksempel: [DllImport("USER32.DLL")] public static extern IntPtr FindWindow(string lpClassName, string lpWindowName); Dette er deklarert i klassen hvor jeg bruker FindWindow(). Når det er en tredeparts DLL så må du legge den inn i References (Solution Explorer). Lenke til kommentar
PuffyTroll Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Eksempel: [DllImport("USER32.DLL")] public static extern IntPtr FindWindow(string lpClassName, string lpWindowName); Dette er deklarert i klassen hvor jeg bruker FindWindow(). Når det er en tredeparts DLL så må du legge den inn i References (Solution Explorer). OK, men går det ann å få den tredeparts dll filen til å være inkludert i .exe fila så man slipper å ha to filer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Har aldri prøvd. Men sjekk denne: http://stackoverflow.com/questions/476993/can-i-include-dll-in-exe-in-visual-studio Lenke til kommentar
miXer Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvis en dll blir lagt i exe-fila, så er jo i grunn dll-prinsippet litt.borte. kunne bare brukt en class isteden, men skjønner her at dette ikke er en egenutviklet dll, men fortsatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå