Gå til innhold

[Løst] Produktnøkkelen min i win7 virker ikke lenger

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en tid tilbake en Acer Aspire R3600. Sammen med dette kjøpet fikk jeg en kopi av Windows 7 Home Premium. Jeg formatterte for første gang ganske tidlig etter kjøpet, da det var masse forskjellige små irriterende program som fulgte med PCen som var vanskelig å bli kvitt. Jeg formatterte da maskinen, brukte produktnøkkelen som fulgte med. Og alt gikk knirkefritt.

Når jeg her for noen dager siden skulle formattere datamaskinen igjen, møtte jeg derimot problemer. Når jeg skulle skrive inn produktnøkkelen under installasjonen av OS-et, låste hele maskinen seg. Jeg prøvde på nytt 2-3 ganger, til slutt lot jeg hver å skrive inn produktnøkkelen, og gikk videre i installsjonen i håp om at jeg ville kunne fikse dette når alt var installert.

Nå prøver jeg å aktivere windows 7 på nytt, og skriver inn produkt nøkkelen. Etter at maskinen jobber noen minutter får jeg følgende melding:

"Den angitte produktnøkkelen virker ikke å være en gyldig Windows-7 produktnøkkel.

Kontroller produktnøkkelen og skriv på nytt".

Jeg har trippelsjekket koden, og jeg skriver den slik som den står på baksiden av maskinen.

Hvorfor virker ikke koden lenger? Vil igjen understreke at denne lisensen er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Det finnes flere løsninger på dette problemet:

*piratprat fjernet av admin*

LØSNING 3:

Gå tilbake til butikken og få fikset dette.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Til deg Tricell, du bryter med forumets regler ved å linke til piratkopier og legge ut produktnøkler.

Til trådstarter, du har installert Windows 7 Home Premium? Og du bruker produktnøkkelen under pcen, som også er til en Windows 7 Home Premium?

Det som er problemet er at Acer og alle de store pc produsentene bruker en og samme nøkkel når du får pcen ferdig installert.

Den nøkkelen under er en COA OEM nøkkel, og skal kun brukes i "nødstilfelle". Dette fordi det normalt sett ligger et sertifikat på pcen din (som du nå har slettet når du reformarterte) og noe i BIOS som heter SLIC 2.1 (det er der fortsatt).

Siden du har slettet sertifikatet, må du bruke nøkkelen under pcen, men siden du har brukt den mer enn en gang, har nok MS flagget den, da dette er nøkler som ofte havner ute på nett.

Løsningen er å ringe Microsoft for å aktivere med den nøkkelen du har under.

Ellers må du legge tilbake original oppsettet som fulgte med pcen om du tok backup når den ba deg om det. Da får du med sertifikatet igjen.

Bruker du en Windows 7 plate som ikke fulgte med pcen, så får du ikke det sertifikatet.

Det kan lastes ned fra nett (og er da strengt tatt lovlig) og du kan da bruke den OEM SLP nøkkelen som hører til Acer. Så det er den tredje utveien din.

Men jeg hadde ringt Microsoft.

Lenke til kommentar

Fant problemet, produktnøkkelen som var klistret på datamaskinen var en Windows Vista nøkkel. Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje det var det som var installert på maskinen når jeg kjøpte den, og at jeg fikk en windows-7 kopi i posten en stund etter. Den riktige nøkkelen sto iallefall på coveret som jeg fikk i posten. Takk for respons likevel! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...