Gå til innhold

Starcraft II - hvilket skjermkort trenger jeg?

Anbefalte innlegg

For en som ikke har brukt en kalori på å sette seg inn i skjermkort-specs på mange år: Hva trenger jeg for å spille Starcraft II? Vil bruke minst mulig penger - og få en grei nok framrate i 1680 x 1050. Kjører Win Vista med en Intel Quad Core duo 2 på 2,67 GHz hver. Har også 3 GB minne. Nåværende grafikk-kort er kun en integrert Intel-chip som sikkert ikke duger til noe som helst (har nemlig ikke spilt et eneste spill på PC siden Quake 3 og Starcraft :-). Kjører to skjermer - støtter Starcraft II dette? Må fortsatt kjøre to skjermer med nytt skjermkort! Envt kan jeg fortsette å bruke displayporten fra hovedkortet på skjerm nr 2?

-M

Endret av Hyzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge blizzard er ATI HD 3870 (eller lignende) recommended, som koster ca 1000-1200 kr. Jeg har selv en HD 3870 og kan kjøre 1280x1024 på fullt (trenger en skjermoppgradering snart :innocent:). Kortet støtter to skjermer. Tror ikke Starcraft 2 lar seg kjøre på flere skjermer, siden spillet bare støtter 5:4, 16:10 og 16:9 formater.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Kan jeg kjøre spillet i det hele tatt med oppsettet jeg har fra før? (Inntil jeg kjøper nytt skjermkort)?

Flere tips til skjermkort mottas med takk :-)

Starcraft 2 kan ikke kjøres på et integrert skjermkort, er nok for slapp for det spillet.

Lenke til kommentar

Jeg kjører SC 2 på 1680x1050 med alt skrudd av. Det skjer helt uten hakking.

Maskinvaren er sørgelig; Opteron @ 2,25GHz (Dual Core), 2 GB DDR2 RAM, GeForce 7800GT.

Kjøper du et nytt skjermkort vil du helt sikkert kunnne spille med alt på maks, med ditt gamle oppsett.

En anbefaling er Raedon 5830 serien. Billig og bra. F.eks.

Dog 5850 biter hakket mer fra seg, og ligger bare noen hundrelapper over i pris.

Lenke til kommentar

Kan kime inn her jeg også.

Kjører det med alt på Ultra i 1920x1200.

C2D E8400,

8GB Ram (har ikke stort å si så lenge du har mer enn 2gb..),

X-FI Lydkort (så ikke cpu blir belasta av å behandle lyd)

Nvidia GTX260

(Win7 x64 Pro)

Tror ikke det grafikk kortet er så dyrt nå om dagen. Jeg fikk det som garantierstatning for et 8800GTX som brant opp ifjor.. :)

Men jeg ville oppgradert til Win7 hvis jeg var deg, tror det har en god del bedre ytelse når det kommer til spill kontra Vista.

Er langt ifra sikker da jeg ga opp Vista i startfasen til OSet men er så langt veldig fornøyd med Win7 x64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...