Gå til innhold

SSD hastighet og som Primary

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har installert win7 64bit på en SSD (se under), men jeg får ikke satt den som primary i BIOS'en. Det som skjer er at min gamle HDD som det var Win7 på blir prioritert ved restart.

Nå er ikke det verdens undergang da jeg bare kan ta ut HDD'en og formatere den på en annen maskin, men vil gjerne vite hvordan man gjør det uansett..

Men så kommer jeg til det jeg virkelig lurer på, hvorfor tar det like lang, om ikke lengre, tid å starte opp win7 på SSD'en i forhold til HDD'en

Er det viktig hvilke tilkoblingspunkt jeg bruker mellom SSD og Hovedkortet?

Er det noe på software siden jeg må tenke på?

Håper noen har et fornuftig svar. Har brukt hele dagen på å sette meg inn i SSD og hva som må gjøres. Har lært at Win7 fikser det meste for meg og har sjekket at win7 faktisk ser SSD'en som en SSD.

Trenger dere PC-spec skal dere få det.

Hardware:

Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sett SSD'en først i rekkefølgen over hvilke enheter det skal bootes fra (i BIOS).

Hvorfor SSD'en yter så dårlig er vanskelig å si, har aldri prøvd annet enn Intel sine SSD'er. Du kan prøve å enable AHCI i BIOS hvis ikke dette er gjort (google windows 7 ahci).

Lenke til kommentar

Sett SSD'en først i rekkefølgen over hvilke enheter det skal bootes fra (i BIOS).

Hvorfor SSD'en yter så dårlig er vanskelig å si, har aldri prøvd annet enn Intel sine SSD'er. Du kan prøve å enable AHCI i BIOS hvis ikke dette er gjort (google windows 7 ahci).

Takker og bukker for svar! skal finne ut av det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...