PuffyTroll Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei. Jeg prøver å spille av en lyd i programmet mitt. Jeg har klart å spille av .wav filer, men de er så store at jeg ikke vil bruke de. Jeg har heller funnet en lydfil i .xm formatet, som jeg vil spille av Hvordan kan jeg gjøre det ? Jeg har prøvd noe som heter irrKlang men fant verken ut hvordan jeg skulle inkludere det i programmet mitt uten å måtte legge veg ekstra .dll filer eller hvordan man spiller av lyder fra Rescources filen til programmet. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
LessThanOne Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Du kan bruke komprimert WAV-format, eller bruk lav bitrate for å minske dens størrelse og lagre det i programmet, kjørbar, bare merke den som "embedded" i eiendommen vinduet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 .xm er et modulformat og det er derfor anbefalt å bare bruke .wav, .mp3 eller tilsvarende. Wav filer kan spilles av med System.Media.AudioPlayer klassen. Noe som kan være verdt å kikke på, er Media Foundation .NET som fungerer på Windows Vista og nyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå