Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken minibil skal jeg velge

28 stemmer

1. 1. Hva er bilen å kjøpe.

Anbefalte innlegg

Er ute etter minibil.

Flyplassbil og til småkjøring.

Jeg eier som regel bilene til de dør.

Mange år med andre ord, så maks eierglede og pålitelig er høyt på listen.

Noen flere biler som burde vært på listen ?

Ps: Forslag bør være en bil en mann kan kjøre rundt i uten å ha en flau smak i kjeften.

Endret av knut71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Smart Roadster Brabus 0,7 turbo er helt råååå, spesielt på svingete veier, drapsmaskin som en bekjente sa etter sitt eie av en slik en.

Smart produseres forsåvidt av Mercedes så holdbarheten er nok bra.

Det med holdbarhet på helt nye biler og modeller er ikke godt å vite, mange sier at Toyota er de med minst feil, noe som stammer fra de gamle Corollaene på 90-tallet som rullet lenge feilfritt.

Poenget er, du vett ikke hvor holdbar en ny bil er før det iallefall har gått 10 år.

Smart Roadster Brabus 0,7 turbo er helt råååå, spesielt på svingete veier, drapsmaskin som en bekjente sa etter sitt eie av en slik en.

Smart produseres forsåvidt av Mercedes så holdbarheten er nok bra.

Det med holdbarhet på helt nye biler og modeller er ikke godt å vite, mange sier at Toyota er de med minst feil, noe som stammer fra de gamle Corollaene på 90-tallet som rullet lenge feilfritt.

Poenget er, du vett ikke hvor holdbar en ny bil er før det iallefall har gått 10 år.

Lenke til kommentar

Gode alternativer, men:

Fiat500 er i følge meg aldeles ape kjøreegenskaper på og får ikke være med i denne runden.

Smart roadster Brabus er nok en kongebil og helt i min gate med tanke på hva jeg er ute etter, men tror den gikk ut av produksjon i omlag 2005 og jeg hadde tenkt meg en ny en.

Lenke til kommentar

Er helt umulig å vite hva du liker.

Audi A3 3dørs er litt større enn "småbil". Men dette er en tøff bil.

BMW 1-serie er elendig på snøføre.

Den nye lille alfaen er tøff. Men den tar seg ikke ut med snø og slaps opp etter dørene.

Skoda Romster med DSG-kasse er sikkert en racer i lyskryssene.

Yaris er hjemmehjelp bilen nummer 1. Så den er sikkert bra.

Så ta en Audi A3. Men ikke lek bajas på motorveien med den!

Lenke til kommentar

Den nye lille alfaen er tøff. Men den tar seg ikke ut med snø og slaps opp etter dørene.

Haha. Hadde en slik på test i vinter. Vanvligvis pleier jeg ikke å gjøre så mye for å holde testbilene rene gjennom den uka jeg kjører de, men MiTo-en måtte jeg rett og slett vaske. En så pen bil kan ikke være tilgriset.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for Audi A1.

Storbilfølelsen man vil ha, i en liten og billig bil! :)

Nye Audi A1 skal selvsagt rett på listen, så mye bedre utseende en før.

Leser at en godt speccet utgave med ok motor vil koste 215k som er okey nok også.

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Stemte på A1 av litt forskjellige grunner.

Den ser bra ut. Smarten ser også bra ut, men den bilen er mye mer for de som vil skille seg litt ut, pluss girkassen er forferdelig.

A1 kommer også til å bli en svært ettertraktet bil på bruktmarkedet. Den er også helt ny, og etter hva jeg har lest skal den ha rimelig god plass for å være minibil.

IQ er et stort framskritt for minibiler, men den er rett og slett for dyr i forhold til hva du får. Bensintank i gulvet er smart det, men jeg vil ikke betale mye mer penger for det. Du betaler rett og slett mer og mer jo mindre bilen blir...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med VW Polo 1,2 TSI med DSG kasse? Det er en bil jeg vurderer selv.

Jeg har selv akkurat fått min Polo, dog med 1,6 TDI 105hk, men den er tilsvarende 1,2 TSIen. Bilen er hvertfall veldig komfortabel å kjøre, og jeg er storfornøyd. Men jeg har manuell da, er ikke amerikaner heller :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjøp heller Ford Ka eller Fiesta enn IQ. IQen er overpriset. Husker ikke prisen på A1en, men antar at også denne vil få stiv pris(?). 150 000 NOK så har du en Ford Ka 1.3TDCi som bruker 0.35l/mila ;)

Har hørt at Ford har dyre servicer, samt vil tro de har kortere serviceintervaller enn Toyota, så pris går nok ganske opp i opp.

Lenke til kommentar

Kjøp heller Ford Ka eller Fiesta enn IQ. IQen er overpriset. Husker ikke prisen på A1en, men antar at også denne vil få stiv pris(?). 150 000 NOK så har du en Ford Ka 1.3TDCi som bruker 0.35l/mila ;)

Har hørt at Ford har dyre servicer, samt vil tro de har kortere serviceintervaller enn Toyota, så pris går nok ganske opp i opp.

Kaen bruker mindre enn IQen og går på diesel.

Ka 0,35*11=3,85kr/mil

IQ 0,43*12=5,16kr/mil

IQ finnes også med Toyotas 1.4 D4D -> 0.4l/mil, men den er såpass dyr at det ikke er økonomisk.

Når det kommer til priser på servicer og intervaller ville jeg undersøkt dette før jeg kjøper bilen istedet å høre på hvordan folk tror det er.

Edit: Sett bort fra økonomi vil jeg si at Ford Ka er en bedre og mer underholdene bil å kjøre enn Toyota IQ.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med Ford.

Har inntrykk av at kvaliteten ikke er den beste.

Så ikke noe Ford på meg.

Ikke Folkevogn heller.

(Bor i Bergen, alle jeg kjenner som har folkevogn her i Bergen er møkkforbanna på Møller)

Lenke til kommentar

Må bli iQ eller Smart da? :) Kjøper du Audi A1 må du på Møller, hvis det ikke er andre forhandlere som har Audi der du bor da(?).

Edit: Møller har dårlig rykte i nesten alle byene, tar du Toyora sitt rykte og snur det på hode har du Møller.

http://no.smart.com/om-smart-hvorfor-kj%C3%B8pe-smart-kampanje/e633ecf7-8ab5-59f9-b51d-5fcdbbffccf2;sid=hpWG0jQL29GD0nhQvK1M3iSn9fHMfNDw3RKNiQ2uYm7dVT9QvzBTwXURvCal6kdvzDsaFhyHMFby8m1okJc=

Denne blir du iallfall ikke blakk av å kjøre.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Kjøper du Audi A1 må du på Møller, hvis det ikke er andre forhandlere som har Audi der du bor da(?).

Edit: Møller har dårlig rykte i nesten alle byene, tar du Toyora sitt rykte og snur det på hode har du Møller.

Jeg er jaggu ikke sikker :-)

Har bare sett 4 ringer på bygningen som selger audi mens vw blir solgt ett stykke unna.

Må sjekke opp den.

Blir min første ny-bil så forhandlere er jeg litt blåst på.

Den smarten til 119k er helt okey, har tenkt tanken.

Og så har jeg også tenkt at vi man putter 80k til på bordet for man en knusegøy liten bil som går så det griner. 25k utenpå der igjen og man har cabbe. :-)

Lenke til kommentar

Jeg klikket feil på avstemmingen og klikket på Toyota'en...

Jeg mener dog at A1 er den desidert kuleste bilen av disse.

De to andre har ingenting å stille opp med angående utseende.

Om den er mest driftsikker ifg. statistikken vet jeg ikke... siden dette er en ganske ny modell...

Toyota er jo en foreskreven bil hva driftsikkerhet angår, men gud så kjedelig da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...