Khaffner Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 IHS. Jeg kan sitte her som den ateisten jeg er og påstå at gleden jeg får fra for eksempel musikk, medmennesker og natur er tusen ganger sterkere enn kjærligheten Jesus noen gang kan gi. Jeg kan ikke begrunne det, men det er min personlige preferanse. Jeg garanterer ingen at alle kan oppleve dette om de slipper mennesker og musikk inn i sitt liv. Det er helt individuelt. Ser du poenget mitt? Jeg bumper denne, har du noen kommentar IHS? Ikke tro jeg har glemt dette, jeg venter fremdeles Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) IHS. Jeg kan sitte her som den ateisten jeg er og påstå at gleden jeg får fra for eksempel musikk, medmennesker og natur er tusen ganger sterkere enn kjærligheten Jesus noen gang kan gi. Jeg kan ikke begrunne det, men det er min personlige preferanse. Jeg garanterer ingen at alle kan oppleve dette om de slipper mennesker og musikk inn i sitt liv. Det er helt individuelt. Ser du poenget mitt? Jeg bumper denne, har du noen kommentar IHS? Ikke tro jeg har glemt dette, jeg venter fremdeles Det hersker muligens noe forvirring om hva kjærlighet er. Det er et ord som i våre dager blir brukt "i hytt og pine". Alle er enige om at kjærlighet er bra, men vi har neppe en felles definisjon av det. Det blir, som over, ofte brukt om en god følelse - for noe eller noen, eller på grunn av noen. Men følelsene skifter og er ikke noe stabilt. Kærlighet og forelskelse blir gjerne forvekslet. Forelskelsen går over etter en tid, kjærlighet er det når man har vilje til å hole fast på de løftene man har gitt hverande, ofte på tross av skiftende følelser. Guds kjærlighet er altså ikke først og fremst en følelse hos Gud for oss mennesker, eller en "godfølelse" vi får ved å tenke på Gud, men en virkelighet som står fast i Guds ord og løfter. Endret 14. august 2010 av Romeren Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 IHS. Jeg kan sitte her som den ateisten jeg er og påstå at gleden jeg får fra for eksempel musikk, medmennesker og natur er tusen ganger sterkere enn kjærligheten Jesus noen gang kan gi. Jeg kan ikke begrunne det, men det er min personlige preferanse. Jeg garanterer ingen at alle kan oppleve dette om de slipper mennesker og musikk inn i sitt liv. Det er helt individuelt. Ser du poenget mitt? Jeg bumper denne, har du noen kommentar IHS? Ikke tro jeg har glemt dette, jeg venter fremdeles Dette sier du fordi du ikke har opplevet Jesu Kristi fred, glede og kjærlighet som overgår all forstand, Khaffner Whenever You're Ready Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Da har du sikkert ikke kjent den euforien man kan få fra musikk, medmennesker og natur Fordi DEN overgår alt! (Ja, jeg sank ned til ditt nivå for å få fram poenget mitt) Lenke til kommentar
G Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg har kjent litt av den euforien fra musikk. Det er litt sjelden det skjer. Kanskje det er fordi det er så mye dårlig musikk som flyter rundt oss. Eller, er jeg en dårlig lytter, Khaffner? Kan det være det som er forklaringen? Jeg har lenge gått og lurt på hvorfor. Så kanskje du kan være den som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Hva som gir deg slik eufori kan ikke jeg si deg, fordi jeg ikke vet det. DU vet det. Om det er metall, klassisk, rock, vissent løv, Jesus eller en god klem, det er helt individuelt. Jeg gjentar: Det er helt individuelt. Det er ingen universell fasit på hva som gir lykke og eufori. Endret 14. august 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
G Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Jeg kan love deg at det ikke er Jesus-tekst eller Gospel. Tekst i musikk er jeg en dårlig lytter til, så det er instrumenter og hvordan det er satt sammen som en sjelden gang kan få det til å svakt fryse litt i kroppen og at jeg får en god følelse og opplevelse av det hele. Jeg ikke er så ivrig i "Hvilken musikk hører du på"-tråden og siden musikk er kommersiellt, slik at man må ha en del penger for å lytte til alle forslagene som kommer i tråden.. Siden kona liker country, og det ikke helt gjør det samme for meg som det gjør for henne. Dette krever nok dypere ettertanke, mmja. Endret 14. august 2010 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå