Baranladion Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Fordi de som skrev bibelen fant ut at det var svært effektivt å komme med helvetestrusler for å få fart på rekrutteringsprosessene. Hvorfor leve i helvete hvis du kan leve i himmelen ? Hvem lever i helvete? Nå må du trekke huet ditt ut av døpefonten og innse at folk som ikke er kristne lever like gode liv som folk som er det. Der tar du feil, McHalvorsen Det er i den kristne delen av verden folk har det best. Du tar feil, IHS. Det er i den sekulære delen av verden folk har det best. Norge er verdens beste land å bo it, ta en titt i kjerka i morgen, hvis du kommer deg igjennom de enorme folkemassene der da.... 4 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hvilken kirke snakker du om ? Det er bare ståplasser hvis du ikke er tidlig ute. Endret 31. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Dette er et forum for saklig diskusjon, ikke en oppslagstavle for å kalle hverandre idioter. To innlegg er slettet. Geir 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Feil, det er din egen skyld, Tenklitt Det er du som gjør galt ikke Gud. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Feil, det er din egen skyld, Tenklitt Det er du som gjør galt ikke Gud. Gud må jo ha lagt til rette for at man kan gå fortapt. Forresten høres du nesten litt desperat ut nå. "det er ikke Guden min, det er deg" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Feil, det er din egen skyld, Tenklitt Det er du som gjør galt ikke Gud. Gud må jo ha lagt til rette for at man kan gå fortapt. Forresten høres du nesten litt desperat ut nå. "det er ikke Guden min, det er deg" Om du velger å gå utfor fjellskrenten Gud har skapt. Er det din skyld at du døde. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 IHS. Jeg kan sitte her som den ateisten jeg er og påstå at gleden jeg får fra for eksempel musikk, medmennesker og natur er tusen ganger sterkere enn kjærligheten Jesus noen gang kan gi. Jeg kan ikke begrunne det, men det er min personlige preferanse. Jeg garanterer ingen at alle kan oppleve dette om de slipper mennesker og musikk inn i sitt liv. Det er helt individuelt. Ser du poenget mitt? Jeg bumper denne, har du noen kommentar IHS? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Feil, det er din egen skyld, Tenklitt Det er du som gjør galt ikke Gud. Gud må jo ha lagt til rette for at man kan gå fortapt. Forresten høres du nesten litt desperat ut nå. "det er ikke Guden min, det er deg" Om du velger å gå utfor fjellskrenten Gud har skapt. Er det din skyld at du døde. Selvsagt, jeg skjønner jo konsekvensen av å hoppe fra ett stup. Men jeg har vært kristen i så mange år, og fortsatt er det kun snakk om å tro noe som står i en gammel bok, om en religion som bare er én av mange.. hvordan kan du sammenligne blind tro med harde fakta? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg mener kristnes oppfatning av situasjonen vi har i dag (ondskap, alle må velge frelse osv) ikke var meningen fra Guds side. Tolker man bibelen bokstavelig på hvorvidt man er frelst eller ei.. "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16 Gud har altså elsket verden så fantastisk høyt at han gir oss en mulighet til å ikke gå fortapt.. En fortapelse som jeg etter beste evne ikke klarer å finne andre designere på enn nettopp Gud. Feil, det er din egen skyld, Tenklitt Det er du som gjør galt ikke Gud. Gud må jo ha lagt til rette for at man kan gå fortapt. Forresten høres du nesten litt desperat ut nå. "det er ikke Guden min, det er deg" Om du velger å gå utfor fjellskrenten Gud har skapt. Er det din skyld at du døde. Selvsagt, jeg skjønner jo konsekvensen av å hoppe fra ett stup. Men jeg har vært kristen i så mange år, og fortsatt er det kun snakk om å tro noe som står i en gammel bok, om en religion som bare er én av mange.. hvordan kan du sammenligne blind tro med harde fakta? Du forsøkte urettmessig å gi Gud skylda. Harde fakta er at mennesket selv har skylda. Å gå utenom Jesus Kristus, er å gå utfor stupet. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Du forsøkte urettmessig å gi Gud skylda. Harde fakta er at mennesket selv har skylda. Å gå utenom Jesus Kristus, er å gå utfor stupet. Kan tenke meg gud sitter i fantasihimmelen sin og gråter fordi han er så lei seg. Tenk å bli lagt skylda på slik! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Du forsøkte urettmessig å gi Gud skylda. Harde fakta er at mennesket selv har skylda. Å gå utenom Jesus Kristus, er å gå utfor stupet. Kan tenke meg gud sitter i fantasihimmelen sin og gråter fordi han er så lei seg. Tenk å bli lagt skylda på slik! Det gjør Han nok ikke. Det blir alikevel feil å gi Gud skylda for alt det onde mennesker har gjort og gjør i mot hverandre, samtidig som de ikke lar Gud overta styringen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Om gud har skapt alt har han skapt ondskapen også. Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ...Full av profetier og future fakta opplysninger som har gått i oppfyllelse. Det mangler bare en liten rest nå. Fakta, fakta, fakta.. Hva er det som har gått i oppfyllelse? Det må være noe som jeg ikke har fått med meg.. Her har du noen profetier om Jesus, skriftstedene til venstre er profetiene, skriftstedene til høyre er oppfyllelsen. PROFETIER OM MESSIAS BEGIVENHET PROFETI OPPFYLLELSE Født i Juda stamme 1. Mos. 49: 10 Luk. 3: 23—33 Født av en jomfru Jes. 7: 14 Matt. 1: 18—25 Etterkommer av kong David Jes. 9: 7 Matt. 1: 1, 6—17 Anerkjent av Gud Sal. 2: 7 Matt. 3: 17 som hans Sønn Ble ikke trodd Jes. 53: 1 Joh. 12: 37, 38 Red inn i Jerusalem Sak. 9: 9 Matt. 21: 1—9 på et esel Forrådt av en som Sal. 41: 9 (10) Joh. 13: 18, stod ham nær 21—30 Forrådt for Sak. 11: 12 Matt. 26: 14—16 30 sølvstykker Taus overfor sine Jes. 53: 7 Matt. 27: 11—14 anklagere Klærne hans fordelt Sal. 22: 18 (19) Matt. 27: 35 ved loddkasting Hånt på korset Sal. 22: 7, 8 (8, 9) Matt. 27: 39—43 Ingen av hans ben brutt Sal. 34: 20 (21) Joh. 19: 33, 36 Gravlagt blant de rike Jes. 53: 9 Matt. 27: 57—60 Oppreist før legemet Sal. 16: 10 Apg. 2: 24, 27 gikk i forråtnelse Opphøyd til Guds Sal. 110: 1 Apg. 7: 56 høyre hånd Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Etter hva jeg har fått med meg er det ca 330 proftier som blir oppfylt med Jesus... Men du har vel fått med de mest vesentlige her tror jeg ja // WINWIN Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ...Full av profetier og future fakta opplysninger som har gått i oppfyllelse. Det mangler bare en liten rest nå. Fakta, fakta, fakta.. Hva er det som har gått i oppfyllelse? Det må være noe som jeg ikke har fått med meg.. Her har du noen profetier om Jesus, skriftstedene til venstre er profetiene, skriftstedene til høyre er oppfyllelsen. PROFETIER OM MESSIAS BEGIVENHET PROFETI OPPFYLLELSE Født i Juda stamme 1. Mos. 49: 10 Luk. 3: 23—33 Født av en jomfru Jes. 7: 14 Matt. 1: 18—25 Etterkommer av kong David Jes. 9: 7 Matt. 1: 1, 6—17 Anerkjent av Gud Sal. 2: 7 Matt. 3: 17 som hans Sønn Ble ikke trodd Jes. 53: 1 Joh. 12: 37, 38 Red inn i Jerusalem Sak. 9: 9 Matt. 21: 1—9 på et esel Forrådt av en som Sal. 41: 9 (10) Joh. 13: 18, stod ham nær 21—30 Forrådt for Sak. 11: 12 Matt. 26: 14—16 30 sølvstykker Taus overfor sine Jes. 53: 7 Matt. 27: 11—14 anklagere Klærne hans fordelt Sal. 22: 18 (19) Matt. 27: 35 ved loddkasting Hånt på korset Sal. 22: 7, 8 (8, 9) Matt. 27: 39—43 Ingen av hans ben brutt Sal. 34: 20 (21) Joh. 19: 33, 36 Gravlagt blant de rike Jes. 53: 9 Matt. 27: 57—60 Oppreist før legemet Sal. 16: 10 Apg. 2: 24, 27 gikk i forråtnelse Opphøyd til Guds Sal. 110: 1 Apg. 7: 56 høyre hånd Unnskyld meg, men én ting stusser jeg på... KAN det tenkes at bøkene i NT ble skrevet for å passe inn i nettopp det som var profetert? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Unnskyld meg, men én ting stusser jeg på... KAN det tenkes at bøkene i NT ble skrevet for å passe inn i nettopp det som var profetert? Nei, det ble de ikke. Men at Jesus Kristus oppfylte enklete profetier med vilje, er riktig. Eksempel: GT > bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel Når Jesus Kristus kom til Jerusalem, sendte Han displene avgårde for å finne et esel, som Han så red inn i Jesrusalem på. Slik viste Han, at Han var Israels konge, samtidig som dette GT skriftstede ble oppfylt. Endret 3. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Unnskyld meg, men én ting stusser jeg på... KAN det tenkes at bøkene i NT ble skrevet for å passe inn i nettopp det som var profetert? Nei, det ble de ikke. Men at Jesus Kristus oppfylte enklete profetier med vilje, er riktig. Eksempel: GT > bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel Når Jesus Kristus kom til Jerusalem, sendte Han displene avgårde for å finne et esel, som Han så red inn i Jesrusalem på. Slik viste Han, at Han var Israels konge, samtidig som dette GT skriftstede ble oppfylt. Jo, de ble kanskje det. Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Unnskyld meg, men én ting stusser jeg på... KAN det tenkes at bøkene i NT ble skrevet for å passe inn i nettopp det som var profetert? Nei, det ble de ikke. Men at Jesus Kristus oppfylte enklete profetier med vilje, er riktig. Eksempel: GT > bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel Når Jesus Kristus kom til Jerusalem, sendte Han displene avgårde for å finne et esel, som Han så red inn i Jesrusalem på. Slik viste Han, at Han var Israels konge, samtidig som dette GT skriftstede ble oppfylt. Jo, de ble kanskje det. Bra spørsmål, men du kan også spørre deg hva de første kristene hadde for nytteverdi av å lyve om dette... // WINWIN Lenke til kommentar
Krutt-kim Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Unnskyld meg, men én ting stusser jeg på... KAN det tenkes at bøkene i NT ble skrevet for å passe inn i nettopp det som var profetert? Nei, det ble de ikke. Men at Jesus Kristus oppfylte enklete profetier med vilje, er riktig. Eksempel: GT > bryt ut i jubel, Jerusalem! Se, din konge kommer til deg. Rettferdig er han, og seier er gitt ham; ydmyk er han og rir på et esel Når Jesus Kristus kom til Jerusalem, sendte Han displene avgårde for å finne et esel, som Han så red inn i Jesrusalem på. Slik viste Han, at Han var Israels konge, samtidig som dette GT skriftstede ble oppfylt. IHS & TheaLinnea: Prøver dere å bevise at jesus eksisterer og at bibelen er pålitelig, ved å vise til noe annet som står i bibelen? Såfall demonstrerer dere hvor utrolig lite kunnskap dere har om bibelens historie og utvikling. Tekstene i bibelen er feiloversatt, feilkopiert, og manipulert (både med og uten intensjoner) flere ganger enn vi klarer å ha oversikt over. Og om så den ikke var det, er det forsatt ingen grunn til å tro at det som står der er sant. Dere begår dermed en tankefeil når dere setter gale premisser for konklusjonen deres. Det imponerer meg at de som stoler mest på bibelen, ofte er de som vet minst om den. Hvis du vil være unntaket som bekrefter regelen anbefaler jeg deg å lese boka "Jesus feilsitert" av verdensledende bibelforsker Bart D Ehrman. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå