Gå til innhold

Hvorfor MÅ vi tro på Jesus for å komme til himmelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar feil, McHalvorsen Jesus Kristus er et virkelig historisk menneske. Som av kjærlighet, helt uskyldig, valgte å gjennomgå, den straff, de lidelser og den død Han gjorde, for at mennesker ikke lengere skulle føle skyld og slutte å straffe seg selv og andre i den hensikt å bli kvitt sin egen skyldfølelse. Den kjærlighet Han viste til verdensamfunnet, overgår enhver tenkelig kjærlighet.

Eller du kan tilgi deg selv for syndene og få lykkerusen gjennom noe som ikke truer deg med helvete og bestemmer over livet ditt.

Prøv og du finner fort ut at du ikke blir kvitt skylda uten straff.

Hvilken straff da må jeg spørre helt seriøst?

For å bli kvitt skylda, straffer mennesker seg selv og andre på alle tenkelige vis.

Eksempel: Røyking dreper.

Mennesker dreper/straffer seg selv på grunn av den skyldfølelsen de har.

Jesus Kristus er en bedre løsning

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du tar feil, McHalvorsen Jesus Kristus er et virkelig historisk menneske. Som av kjærlighet, helt uskyldig, valgte å gjennomgå, den straff, de lidelser og den død Han gjorde, for at mennesker ikke lengere skulle føle skyld og slutte å straffe seg selv og andre i den hensikt å bli kvitt sin egen skyldfølelse. Den kjærlighet Han viste til verdensamfunnet, overgår enhver tenkelig kjærlighet.

Eller du kan tilgi deg selv for syndene og få lykkerusen gjennom noe som ikke truer deg med helvete og bestemmer over livet ditt.

Prøv og du finner fort ut at du ikke blir kvitt skylda uten straff.

Hvilken straff da må jeg spørre helt seriøst?

For å bli kvitt skylda, straffer mennesker seg selv og andre på alle tenkelige vis.

Eksempel: Røyking dreper.

Mennesket dreper/straffer seg selv på grunn av skyldfølelsen det har.

He he :w00t: Har tidvis noen helt fantastiske artige resonoment IHS... Tar av meg hatten for det, selv om jeg er mektig uenig i 95% av det du skriver...

// WINWIN

Lenke til kommentar

Jesus sier kom som enn er, så kom igjen folkens, kom som dere er. Hva venter dere på? At Gud selv skal komme ut PC skjermen deres og si "her er jeg"..."tror dere nå?"

Akkurat som at du ikke klarer å tro på troll, uten beviser, klarer ikke jeg å tro på guder uten beviser.

Akkurat som du ikke ser på Ringenes Herre som bevis for troll, klarer ikke jeg å se på bibelen som bevis for noen gud.

Akkurat som du ikke mener at slående låvedører, fallende trær eller andres tro på troll er bevis for troll, klarer ikke jeg å se på tilfeldige påstander som beviser for noen gud.

Akkurat som du ikke tror på Vishnu, Tor og Horus Re -- selv om du kunne gjort det om du ble lært opp til det (referanse: ~80-90% av alle barn har samme (religiøse) livssyn som sine foreldre) -- tror ikke jeg på noen som st gud.

Akkurat som kristne tror på gud, fordi de føler guden -- tror åsatruende på Odin fordi de føler guden, muslimer føler Allah, hinduister føler Vishnu.

Akkurat som kristne sier at ingen kan vite hvordan det er å være kristen -- sier åsatruende at ingen som ikke tror på æsene vet hvordan det føles...

Akkurat som kristne sier at de som slutter å tro på kristendommen aldri har følt gud og aldri egentlig har trodd -- sier muslimer, åsatruende, hinduister og scientologer akkurat det samme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
...Full av profetier og future fakta opplysninger som har gått i oppfyllelse. Det mangler bare en liten rest nå.

Fakta, fakta, fakta..

Hva er det som har gått i oppfyllelse? Det må være noe som jeg ikke har fått med meg..

Lenke til kommentar

Hvorfor dere må tro på Jesus for å komme til himmelen? Fordi Geir Hansen sier det...

...nei det er fordi Gud sier det i verdens mest solgte og leste bok. Full av profetier og future fakta opplysninger som har gått i oppfyllelse. Det mangler bare en liten rest nå.

Da trenger vi bare noen kilder på disse eksakte profetiene så er det vel bevist?

Den lille resten har hver generasjon venta på i 2000 år... Ser ut som det lar vente på seg gitt.

Edit:dobbeltpost

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Den siste profetien som ble oppfylt:

Israel ble gjenopprettet av England, Frankrike og Russland, med klare rasistiske og sionistiske mål, i 1917-1967.

(Noen av) Ting(ene) som gjenstår:

-Israel skal en gang i framtiden gå til krig mot og vinne over Egypt.

-Dommedag

De fleste profesiene er dog selvoppfyllende ved at de har rom for selvoppfyllelse: De krever ingen mirakler, kun at mennesker ønsker at disse profesiene skal oppfylles -- som var tilfellet med Israel, og er tilfellet med profesien om at Israel skal angripe og vinne over Egypt.

Noen profetier som gikk skeis, for referanse:

Deutronomy 7:1 When the LORD thy God shall bring thee into the land whither thou goest to possess it, and hath cast out many nations before thee, the Hittites, and the Girgashites, and the Amorites, and the Canaanites, and the Perizzites, and the Hivites, and the Jebusites, seven nations greater and mightier than thou

De fikk ikke ut kanateerene.

Psalm 89:3 I have made a covenant with my chosen, I have sworn unto David my servant,

89:4 Thy seed will I establish for ever, and build up thy throne to all generations.

David sine etterkommere sin kongerekke stoppet faktisk ganske raskt.

Og kirsebæret på toppen; profeter som spår noe som ikke går i oppfyllelse, eller som spår for andre guder, skal drepes -- og da er ikke profetiene deres profetier likevel:

Deutronomy

Deuteronomy 18:20 But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die.

18:21 And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken?

18:22 When a prophet speaketh in the name of the LORD, if the thing follow not, nor come to pass, that is the thing which the LORD hath not spoken, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him.

Altså er det bibelske kravet til en profesi, at den faktisk går i oppfyllelse.

Om den ikke går i oppfyllelse, er ikke profeten en profet -- og skal drepes.

Fin måte å bare ha riktige profetier på <3

Men nå finnes det en hel del profetier i bibelen som har gått skeis etter konvensjonelle mål for profetier, selv om den "bibelske definisjonen på en profeti" tilsynelatende er at det "faktisk har hendt".

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jesus, jeg tror at du døde for mine synder og stod opp fra de døde. Jesus. Frels meg.

Hvis du har bedt denne bønnen nå, så er du frelst.

Gratulerer.

Nå kan du snakke med din private pastor om alt du lurer på: [email protected]

(dette er ikke meg, men det er din private pastor)

Nok engang, gratulerer så mye.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Fordi de som skrev bibelen fant ut at det var svært effektivt å komme med helvetestrusler for å få fart på rekrutteringsprosessene.

Hvorfor leve i helvete hvis du kan leve i himmelen ?

Hvem lever i helvete? Nå må du trekke huet ditt ut av døpefonten og innse at folk som ikke er kristne lever like gode liv som folk som er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi de som skrev bibelen fant ut at det var svært effektivt å komme med helvetestrusler for å få fart på rekrutteringsprosessene.

Hvorfor leve i helvete hvis du kan leve i himmelen ?

Hvem lever i helvete? Nå må du trekke huet ditt ut av døpefonten og innse at folk som ikke er kristne lever like gode liv som folk som er det.

Der tar du feil, McHalvorsen Det er i den kristne delen av verden folk har det best.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...