Gavekort Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei! Satt å funderte på hvorfor vi må tro på Jesus og Gud for å komme til himmelen. Holder det ikke å være et godt menneske og gjøre det riktige? Noe som leder meg til dette: I read about an Eskimo hunter who asked the local missionary priest, "If I did not know about God and sin, would I go to hell?" "No," said the priest, "not if you did not know." "Then why," asked the Eskimo, "did you tell me?" Hvorfor kunne vi ikke bare fått fred og leve VIRKELIG etter vår frie vilje, uten at gud som ga oss friheten skal gi oss mindre fri vilje. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Fordi gud definerer godhet som trua på han, intet annet. De "onde" havner jo i helvete, selvom de har vært veldig gode mennesker. Så kan man se det på en annen måte, i likhet med eskimoen som ikke sett gud, så har vel egentlig ikke du heller sett gud, fordi han ikke har åpenbart seg for deg. ELLER, så har biblen vært ett maktverktøy en gang i tida, derav truslene i den... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Så er det ikke bedre å bare la oss være i fred? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nei, det er en selvfølge for en uendelig god gud å true med de grusomste handlinger dersom man ikke stoler på hans godhet. Er man sjældigger så er man sjældigger. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) En god Gud sender ikke mennesker til helvete. Det blir en kontradiksjon om Bibelen hevder at Gud er god samtidig som «onde» mennesker blir sendt til helvete. En av grunnene til at noen kristne i dag tror at «onde» mennesker skal til helvete, er at det i grunnteksten blir brukt ord som «Gehenna», «Hades» og så videre… Dette blir brukt som et metaforisk sted der sjelen (mennesket) blir kastet, i den forstand at de aldri vil bli husket og dermed oppnår evig tilintetgjørelse. Med andre ord vil «onde» mennesker ikke bli pint i all evighet, men de vil bli tilintetgjort når de dør, altså de vil oppnå det som står tidligere, i Forkynneren 9:5, der det står at «de døde vet slettes ingen ting». Hvordan kan da mennesker bli sendt til helvete for alltid? Det går stikk i strid med alt annet som står. Det er viktig å merke seg at de symbolene (blant annet ild) er kun en annen måte å beskrive en evig død på. Altså ingen pine eller ondskap fra en eventuell Gud, om han fins. Det er her trosspørsmålet kommer inn på banen. Dette var kanskje en digresjon, beklager… Hvorfor noen tror at man skal til himmelen (når det kun står at et begrenset antall skal mens andre skal leve på jorden) vet jeg ikke… Endret 30. juli 2010 av Enzyme X 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 ...så har biblen vært ett maktverktøy en gang i tida, derav truslene i den... Du har nok et lite poeng der! Den er skrevet "av menn for menn" kan man si det. Alle mennesker har behov for å tro på noe, og dette oppdaget jo noen, og benyttet seg av det. Så med bibelen (svarteboka) i hånda, kappet dem huet av deg om du svarte feil på deres spørsmål. Det er ikke rart at religioner og kirken har bygd seg opp til det den er i dag.. de har brukt trusler, makt & drap for havne der de er i dag! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 det er mange ureligiøse mennesker som aldri vil bli glemt, så det blir litt selvmotsigende. noen tror vel også at siden man tror på jesus så er man i himlen(her på jorden), men dette blir jo også feil, da jeg tviler på at noe som helst tyder på at kristne mennesker har bedre liv enn den vanlige dødelige. En på forumet her klarte faktisk å si til meg at min kjærlighet til mine barn og nærmeste betydde lite uten jesus tilstede... Skremmende mennesker... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 En på forumet her klarte faktisk å si til meg at min kjærlighet til mine barn og nærmeste betydde lite uten jesus tilstede... Skremmende mennesker... Slike mennesker er jo fundamentalister/fanatikere, så ja… Da forklarer det seg selv… Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hei! Satt å funderte på hvorfor vi må tro på Jesus og Gud for å komme til himmelen. Holder det ikke å være et godt menneske og gjøre det riktige? Nei, for da vil du kunne si at du har gjort deg fortjent til et liv i himmelen. Gud vil at det skal være en gave, ikke en lønn. Endret 30. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Gud vil at det skal være en gave, ikke en lønn. Har du snakket med vedkommende? Siden at du er såpass bombastisk? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 En på forumet her klarte faktisk å si til meg at min kjærlighet til mine barn og nærmeste betydde lite uten jesus tilstede... Skremmende mennesker... Slike mennesker er jo fundamentalister/fanatikere, så ja… Da forklarer det seg selv… Den kjærlighet "mannen i gata" kan vise er faktisk svært begrenset i forhold til den kjærlighet Jesus Kristus viser. Dette blir selvsagt svært vanskelig å forstå for en som ikke har opplevd Jesu Kristi kjærlighet. En 60 W lyspære og solen er kanskje en god sammenligning ? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 IHS: Det McHalvorsen sa, var at hans kjærlighet til barna hans betydde lite uten Jesus tilstede. Syns du dette virker korrekt? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 En på forumet her klarte faktisk å si til meg at min kjærlighet til mine barn og nærmeste betydde lite uten jesus tilstede... Skremmende mennesker... Slike mennesker er jo fundamentalister/fanatikere, så ja… Da forklarer det seg selv… Den kjærlighet "mannen i gata" kan vise er faktisk svært begrenset i forhold til den kjærlighet Jesus Kristus viser. Dette blir selvsagt svært vanskelig å forstå for en som ikke har opplevd Jesu Kristi kjærlighet. En 60 W lyspære og solen er kanskje en god sammenligning ? Haha, du er faen meg rå... Den kjærlighet dere kristne viser er ikke verdt noe mer enn kjærligheten andre viser, men du må gjerne tro du er bedre enn alle andre. Kanskje du har sett for mye på sola, er lett å bli blendet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Solen var her et bilde på Jesu Kristi kjærlighet, ikke den enkelte kristnes kjærlighet. Det er faktisk slik det er, McHalvorsen Det er som å komme ut av et rom opplyst av en 60 W lyspære, til en verden full av lys. Men igjen, dette er noe som må oppleves personlig, for at det skal kunne forstås. Endret 30. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg får holde meg til de "lyspærene" rundt meg da, jeg synes det er helt fint jeg, tror faktisk det gir meg mer enn å bli elsket av ett spøkelse. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 IHS. Jeg kan sitte her som den ateisten jeg er og påstå at gleden jeg får fra for eksempel musikk, medmennesker og natur er tusen ganger sterkere enn kjærligheten Jesus noen gang kan gi. Jeg kan ikke begrunne det, men det er min personlige preferanse. Jeg garanterer ingen at alle kan oppleve dette om de slipper mennesker og musikk inn i sitt liv. Det er helt individuelt. Ser du poenget mitt? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Solen var her et bilde på Jesu Kristi kjærlighet, ikke den enkelte kristnes kjærlighet. Det er faktisk slik det er, McHalvorsen Det er som å komme ut av et rom opplyst av en 60 W lyspære, til en verden full av lys. Men igjen, dette er noe som må oppleves personlig, for at det skal kunne forstås. Jeg får holde meg til de "lyspærene" rundt meg da, jeg synes det er helt fint jeg, tror faktisk det gir meg mer enn å bli elsket av ett spøkelse. Du tar feil, McHalvorsen Jesus Kristus er et virkelig historisk menneske. Som av kjærlighet, helt uskyldig, valgte å gjennomgå, den straff, de lidelser og den død Han gjorde, for at mennesker ikke lengere skulle føle skyld og slutte å straffe seg selv og andre i den hensikt å bli kvitt sin egen skyldfølelse. Den kjærlighet Han viste til verdensamfunnet, overgår enhver tenkelig kjærlighet. Endret 30. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Eller du kan tilgi deg selv for syndene og få lykkerusen gjennom noe som ikke truer deg med helvete og bestemmer over livet ditt. Endret 30. juli 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Solen var her et bilde på Jesu Kristi kjærlighet, ikke den enkelte kristnes kjærlighet. Det er faktisk slik det er, McHalvorsen Det er som å komme ut av et rom opplyst av en 60 W lyspære, til en verden full av lys. Men igjen, dette er noe som må oppleves personlig, for at det skal kunne forstås. Jeg får holde meg til de "lyspærene" rundt meg da, jeg synes det er helt fint jeg, tror faktisk det gir meg mer enn å bli elsket av ett spøkelse. Du tar feil, McHalvorsen Jesus Kristus er et virkelig historisk menneske. Som av kjærlighet helt uskyldig valgte å gjennomgå, den straff, de lidelser og den død Han gjorde, for at mennesker ikke lengere skulle føle skyld og slutte å straffe seg selv og andre i den hensikt å bli kvitt skyldfølelsen sin. Den kjærlighet Han viste til verdensamfunnet, overgår enhver tenkelig kjærlighet. Og hva kaller man en person som dør, men fortsetter å blande seg inn i liv på jorda etterpå? Ett spøkelse. Du tar altså feil. Den forskjellsbehandlingen gud har gitt til verdenssamfunnet overgår all tenkelig ondskap. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Solen var her et bilde på Jesu Kristi kjærlighet, ikke den enkelte kristnes kjærlighet. Det er faktisk slik det er, McHalvorsen Det er som å komme ut av et rom opplyst av en 60 W lyspære, til en verden full av lys. Men igjen, dette er noe som må oppleves personlig, for at det skal kunne forstås. Jeg får holde meg til de "lyspærene" rundt meg da, jeg synes det er helt fint jeg, tror faktisk det gir meg mer enn å bli elsket av ett spøkelse. Du tar feil, McHalvorsen Jesus Kristus er et virkelig historisk menneske. Som av kjærlighet, helt uskyldig, valgte å gjennomgå, den straff, de lidelser og den død Han gjorde, for at mennesker ikke lengere skulle føle skyld og slutte å straffe seg selv og andre i den hensikt å bli kvitt sin egen skyldfølelse. Den kjærlighet Han viste til verdensamfunnet, overgår enhver tenkelig kjærlighet. Eller du kan tilgi deg selv for syndene og få lykkerusen gjennom noe som ikke truer deg med helvete og bestemmer over livet ditt. Prøv og du finner fort ut at du ikke blir kvitt skylda uten straff. Endret 30. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå