cptCory Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei! Jeg er på jakt etter en ekstern hardisk til under 1.000,- Den skal brukes sammen med en laptop og kommer til å holde forskjellige modeller, animasjoner og filmklipp samt musikk og større discimage-filer. Hva er det trygge valget som gir mest for pengene med tanke på driftssikkerhet, ytelse og lagringsplass? Hilsen Øystein Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Er du ute etter ytelse så kjøper du en med eSata-utgang. Har du ikke eSata på laptopen din så kjøper du et innskuddskort som gir deg denne muligheten. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Er det et spesiellt merke eller en modell jeg burde gå for? Laptopen blir en dell precision m6500, usikker på om denne har eSata... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Tror m6500 har eSata-port. Ser hvertfall slik ut her: http://www.dell.com/downloads/global/products/precn/en/precision-m6500-spec-sheet.pdf (se under chassis-delen) Jeg prøvde å bruke prisguiden for å finne noen alternativer til deg, men jeg gav opp. Den nye versjonen av prisguiden er umulig å bruke. Lønner seg vel stort sett å holde seg til "store" og kjente produsenter som Western Digital, Lacie, Seagate etc. Selv så har jeg (dvs. dama har) en Verbatim 1TB eksterndisk med USB og eSata. Jeg/vi er svært fornøyd med den, men jeg kan ikke si om de generelt sett er gode. Eneste jeg vet er at det var en drøm å komme over på eSata etter tidligere bare å ha hatt eksterndisk med USB. Plutselig gikk ting mye raskere. Bruker den til backup så blir en del store filoverføringer. Var nesten uvandt å få ting unnagjort på en halvtime i stedet for to timer. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Takk så mye for tipsene. Jeg bruker prisjakt.no, virker mye lettere å bruke for meg hvertfall. Sier fra når jeg har bestilt hvilken modell det ble. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå