Gå til innhold

trickler_4010.exe hva er det?

wil

Anbefalte innlegg

jeg sitter på en XP maskin akkurat nå, å på nett seff, mens jeg surfer på en side så poper det opp en melding som har med java skript å gjøre. iallefall noe i den rettningen, å jeg trykker på ja, for da for jeg tilgang til de funksjonene som det gir, joda gikk greit det men, så poper det opp en melding til å den kommer fra Norton Security 2002 og og det står: "vil du tillatte trickler_4010.exe til å kjøre på din maskin? det stor tillat, tillpass og blokker som jeg kan huske, jeg trykke seff på blokker for det var noe ukjent, men når jeg trykker alt+ctrl+delete å ser på oppgavebehandling så ligger allikevel trikler_4010 der. å den kommer til å slå seg på hver gang jeg restarter maskina.

hva er dette tullet for noe?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hater sånne ting, men skal reinstallere windows for ja skal vi se, 10 ende gang denne uken må bare få si dette WINDOWS SUGER HARDT!!!!!!!!!!!!!!!

noe annet med linux, Linux hva mer kan du ønske deg liksom. sånn var det forje gang jeg reinstallerte også, da poppet trickler_4010.exe opp, men det vil si at det er spyware det da?

Lenke til kommentar
hater sånne ting, men skal reinstallere windows for ja skal vi se, 10 ende gang denne uken må bare få si dette WINDOWS SUGER HARDT!!!!!!!!!!!!!!!

noe annet med linux, Linux hva mer kan du ønske deg liksom. sånn var det forje gang jeg reinstallerte også, da poppet trickler_4010.exe opp, men det vil si at det er spyware det da?

vil vel heller si at du suger hardt som faktisk presterer og trykke på godta den gain skiten, eller om du laster ned programm vare med gain inni. Trur du skulle kjørt no spyware ellerno før du sier windows suger hardt når det eneste gale her er du som innstalerer sånt

Lenke til kommentar

har faktisk holdt på med windows lenger enn du tror. har også prøvd linux å jeg synes det er mye mye bedre, bare sånn at det er sagt, hadde ikke tenkt til å starte en diskusjon her, om hva som sugde å hva som ikke sugde, men det skal være sagt at linux har ikke halvparten så mange sikkerthetshull som windows. jeg føler meg ganske trygg når jeg holder på med linux. det gjør jeg ikke med windows egentlig, for hvis man bruker windows så må man passe på at det ikke kommer hackere eller virus på maskina, og å du slipper dette tullet i Linux, helt topp sier jeg bare.

Lenke til kommentar

mene, var da noen store saker om at linux har mere sikerhets feil en windows på nettavisen og itavisens sider. mulig de dreit på draget med mange andre store nettaviser :roll:

passe på med hackere på windows? er da flere linux servere som går ned om dagen en windows hehe

Lenke til kommentar

ja, det jeg mente var at man må passe på at hackere ikke kommer inn på maskina når man bruker Windows, det var det jeg mente. joda, greit nok, men jeg bruker ikke linux til server, jeg bruker det som desktop, og det funker utmerket.

Lenke til kommentar

Dersom du har så store problemer med den slags er det kanskje en ide å lage et bilde av en "god" windowsinnstallasjon? Da kopierer du bare det over hver gang i stedet for å reinnstallere windows.... Personlig er jeg ikke så plaget med denslags, mest av alt fordi jeg prøver å unngå programvare/sider som ser suspekte ut.. Men av og til sniker "seriøse" aktører gator ting inn i programvaren sin, antageligvis for å få litt penger. utover det er det vel ingenting i veien for at noe slikt kan skje i Linux, vet at Red Hat hvertfall har muligheten til å ta automatisk innstallasjon av programmer på linje med Windows(jeg fikk det til, så da var det automatisk) :) Problemet er vel at Linux ikke er utbredt nok til at noen gidder å lage denslags, men slike problemer dukker nok opp der også når utbredelsen blir større... dersom ikke SCO klarer å ta livet av Linux før det da.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Windows er så plaget med slikt er jo fordi det er det mest brukte, det har ikke noe med at Linux er "bedre" eller noe slikt.

Hvis Linux hadde vært så innmari utrolig supert som nerdene vil ha det til, så ville det vært enda fler(e) som brukte det. Siden Windows sitter med over 90% av brukerene i verden er det jo helt klart at det er større sjans for å ødelegge for dem enn det er for Linux-folka.

Lenke til kommentar

Slikt endte denne posten ja...

Kanskje begynne å innføre et scoresystem som noen på geek.com gjorde... telle antall poster i en thread inntil "windows/linux sux" eller "bush is satan" blir nevnt ..

Er personlige L E I av å høre slike krangler... karen har jo ikke fått et eneste tips om hvordan f.eks fjerne dette programmet..

Tips:

Prøv adaware til å fjerne spyware og andre attpåklatter av noen programmer.

takk. punktum

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Removal

These instructions are for Gator/GAIN. If the script has detected that you have a Gator/PDP and/or Gator/Trickler version, see 'Partial install removal'.

First go to Add/Remove Programs in the Control Panel and remove any Gator.com applications - Date Manager, Precision Time or Gator eWallet. (These will try to restart Gator/GAIN.) If you are lucky, Gator may actually uninstall by itself at this point. If so, skip the following paragraph.

Otherwise, open the registry (Start->Run->regedit) and find the key HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun. Select it and, on the right hand side, right-click the 'CMESys' entry and click 'Delete'. In some earlier variants there might also be a 'GMT' entry; you can delete that one, too. Restart the computer and open the Common Files folder inside Program Files. Delete the 'CMEII' and 'GMT' folders.

If Gator was installed by Precision Time/Date Manager you may also have a 'WebPT' or 'WebDM' folder inside Program Files containing the Gator/Trickler program; this can also be deleted.

If you like, you can clean up by opening the registry and deleting the keys:

HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{21FFB6C0-0DA1-11D5-A9D5-00500413153C}

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREGator.com

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREGatorTest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...