Loke73 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hei, jeg har fått detta antivir solution pro. Jeg har da selvfølgelig ikke tilgang til internett. Prøvd å kjøre i safemodus med og uten nettverk. Saken er den at jeg til vanlig har lokale tilkoblinger o.l hvor det står om jeg er tilkoblet eller ikke. Dette har blitt fjernet av spionprogrammet. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Masse bilder som jeg vil beholde så håper ikke eneste utvei er å formatere:( Er heller ikke så veldig data kyndig. Kan det mest elementære. Litt hjelp hadde vært utrolig hyggelig:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Du finner en guide her: http://www.2-spyware.com/remove-antivir-solution-pro.html PS. Jeg forandret emnetittel (se Retningslinjer) og flyttet tråden til rett kategori. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Har du sett på disse instruksjonene? Der står det også i kommentarfeltet under at noen har klart å fikse det vha Windows sin egen System Restore. Edit: Whatever, Hårek...... Endret 30. juli 2010 av BagBiter Lenke til kommentar
Loke73 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Problemet er at der hvor jeg ser internett forbindelsen (Internett local area og diverse) er helt borte... Har lest på flere sider at det hjelper for mange og gå i safe mode med nettverk og så ta system restore noen dager tilbake. Kan man velge hvor mange dager man vil gå tilbake? i tilfelle hvordan? Mulig jeg må legge inn explorer på nytt og at det da får frem tilkoblings muligheter. (local internett area/+ litt diverse annet jeg ikke husker) Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Problemet er at der hvor jeg ser internett forbindelsen (Internett local area og diverse) er helt borte... Har lest på flere sider at det hjelper for mange og gå i safe mode med nettverk og så ta system restore noen dager tilbake. Kan man velge hvor mange dager man vil gå tilbake? i tilfelle hvordan? Mulig jeg må legge inn explorer på nytt og at det da får frem tilkoblings muligheter. (local internett area/+ litt diverse annet jeg ikke husker) Når du starter system restore, så velger du dato selv. Kalenderen dukker opp, så bare velger du. System Restore er laget for å være ganske idiotsikker å bruke. Lenke til kommentar
Loke73 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Hei igjen. Jeg innstalerte firefox på minne brikke så det fikk jeg åpna å kommer på nett. Men jeg kjører i safe mode med nett og skal innstalere mbam så får jeg opp feilmelding failed to load control vbalgrid from vbalgrid6.ocx og at det er utdatert. Hufff noen som aner hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Mats H Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Hej! Guide till borttagning av problemet. http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antivir-solution-pro Vill du ha mer hjälp, följ instruktionerna här! Om något antivirus- eller antispionprogram har hittat något skadligt så klistra in en logg där det framgår vad som har hittats och vilka filer och mappar som är inblandade. Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet. http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr Starta programmet genom att dubbelklicka på det. Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp. I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil. DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn. Lycka till! Mvh Mats H Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 les Veiledningen Mats H. Man kan poste DDS/combofix logger her på forumet og få hjelp. Lenke til kommentar
Mats H Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 les Veiledningen Mats H. Man kan poste DDS/combofix logger her på forumet og få hjelp. Hej, beklagar! Mitt misstag! hyggligt forum, har sökt efter ett i Norge, eftersom jag bor här! Ha en fin kväll! Mvh Mats H Lenke til kommentar
simen22 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei, håper noen kan hjelpe meg, for jeg trenger virkelig hjelp (kjapt)!!! Har blitt infisert av den Antirvir solution pro-dritten etter et besøk på en snuskeside (uten at det har så mye med saken å gjøre, hehe). Nå kommer jeg meg ikke på internett på den pcen (har stengt det trådløse nettet), og ingen av guidene jeg har funnet på nett har funka (med å fjerne proxy-greier). Jeg har ikke mye peiling på data, så trenger hjelp. Kan det være et alternativ å bare formatere pcen asap, uten å få fjerna det først? Kommer meg ikke inn i sikkerhetsmodus heller..... Håper noen kan hjelpe, er fette forbanna nå. Lenke til kommentar
simen22 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Tusen jævla takk da ;) Noen som kan anbefale ny pc? ;) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Du må følge dette simen22. http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antivir-solution-pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå