Gå til innhold

Valg av deler til Gaming PC

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har sett på oppsettet til Maccan sin starcraft setup.

Jeg lurer bare på om dette Gigabyte kortet er like bra eller bedre enn Asus kortet. Den eneste grunnen er at det er rimeliger på ps.no og det er der jeg har bestilt de andre eller SKAL bestille de andre delene fra ettersom dette blir rimeligst, så får jeg smelt på det også blir det kanon.

Og hvordan er GTX 465 i forhold til 460 kortet ser at det skiller 100 kroner fra side til side og kort til kort.. Ligger på 2,100 ca på PS.no.

Dette er bare for å få det meste fra en side og minst fraktkostnader pluss til en mulig rimeligst penge =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesifikasjonsmessig er de ganske så identiske. Hadde gått for Gigabyte-kortet siden det er billigere som du nevner, og fordi min erfaring er at Asus er svært trege med BIOS-oppdateringer.

GTX465 vs. GTX460 er jeg usikker på, men hvis det kun er 100kr som skiller hadde jeg gått for GTX465.

Edit: Den hadde Maccan svaret på ja.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Nei, gå for 460. Den yter faktisk bedre/tilsvarende, og har ikke varme/støy problemer som 465 har. 460 er et utrolig godt kjøp.

Jeg har forøvrig ikke noe særlig erfaring med gigabyte kortet, men spesifikasjons messig så mangler det en PCI-E x16 slot i forhold til Asusen, som jeg vet er kjempebra.

Gigabyte kortet fungerer nok dog helt fint til ditt oppsett og bruk, men Asusen gir bedre klokke muligheter, og generelt litt bedre layout :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det er helt sikkert greie kort begge to, ytelsen vil du neppe merke forskjell på og både Asus og Gigabyte lager gode HK. Har bygd to PC'er på GA-P55-UD4 uten noen problem. Det kan være lurt å se litt på satakonnektorene før du skrur HK'et fast i kabinettet - særlig dersom kabinettet er trangt.

GTX460 er testet på bl.a. guru3d.com, og konklusjonen derfra lyder: In fact the GeForce GTX 460 is so good that they without doubt are going to replace the GTX 465 altogether. There is just no point purchasing the GTX 465 any longer.

For en gaming PC bør du velge 1GB utgaven.

Lenke til kommentar

Konge takk for svar blir definitivt ett GTX 460 kort med 1gb det var bestemt at det skulle være 1gb fra starten av =), jeg må sjekke litt rundt ang. Asus og Gigabyte fortsatt da, se om jeg får skjermkort + Asus HK til greie priser på en å samme nettside om ikke går jeg for billigste skjermkort og Gigabyte HK på PS..

Ork å bestille fra 3 forskjellige sider for å få det billigste pluss da kverker jo frakten litt av poenget ^^,

Men stjerne da har jeg meg ett nytt oppsett på en gaming pc ^^.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...