Gå til innhold

offshore jobb på Norne


Anbefalte innlegg

heisann, jeg er blitt prosjektansatt til et sveiseoppdrag på Norne, men jeg vet ikke noe om hvordan det blir og om det er på båt eller plattform, har kun hatt sveiseoppdrag utenfor europa- så reisejobb i norge er ukjent for meg (selvom jeg er norsk)

arbeidsgiver ba meg om å sende papirer som han kaller AT/SJA - jeg er usikker på hva han mener med denne betegnelsen siden jeg aldri har hørt om noe i den betegnelsen, jeg har sikkert papirene, men hvilke kan det være? jeg sendte han absolutt alt jeg hadde- på den sikre siden, hehe

noen som har tidligere jobbet på Norne som kan fortelle meg om hvordan det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norne er en båt, men like fullt en plattform. Det han ber om er sikkert kurs papirene for arbeidstillatelser og sikker jobb analyser, har du ikke de så for du sikker en nettside du må inn på og trykke deg igjennom kurset.

 

når jeg tok sikkerhetskurset mitt- så tok jeg først et nettkurs, OLF GSK 002 "e-læringen" hvor jeg leste igjennom et nettkurs og tok deretter en online prøve, kan dette telle som AT/SJA?

hvis ikke vet du hvilken nettside jeg kan ta kurset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Statoil har ett eget du må ta. Jeg tok mitt på intern nettet til Statoil da jeg var der, så du fikser det nok bare offshore

 

Arbeidstillateler og Sikker Jobb Analyse (Som det heter på fint) må man ha før man drar ut. Det er jo på en måte grunnlaget for å kunne gjøre en jobb offshore, og man blir stoppet på Heliport vanligvis om man ikke har disse. Mulig det er litt anerledes på båter, men har mine tvil så nøye som statoil er på slike ting..

 

@Kineking: At du ikke i det hele tatt husker hva disse kursene er for noe, tyder vel på at du bør friske de opp uansett ;) At du skal drive med varmtarbeid gjør det ikke mindre viktig.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Statoil har ett eget du må ta. Jeg tok mitt på intern nettet til Statoil da jeg var der, så du fikser det nok bare offshore

 

Arbeidstillateler og Sikker Jobb Analyse (Som det heter på fint) må man ha før man drar ut. Det er jo på en måte grunnlaget for å kunne gjøre en jobb offshore, og man blir stoppet på Heliport vanligvis om man ikke har disse. Mulig det er litt anerledes på båter, men har mine tvil så nøye som statoil er på slike ting..

 

@Kineking: At du ikke i det hele tatt husker hva disse kursene er for noe, tyder vel på at du bør friske de opp uansett ;) At du skal drive med varmtarbeid gjør det ikke mindre viktig.

 

Alle går igjennom AT/SJA på grunnleggende sikkerhetskurs, men jeg måtte hvertfall ta ett nytt AT/SJA kurs da jeg kom på riggen. Lager de problemer for han på heliporten så må han vel bare spørre om å få disp til han får tatt det ombord

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Statoil har ett eget du må ta. Jeg tok mitt på intern nettet til Statoil da jeg var der, så du fikser det nok bare offshore

 

Arbeidstillateler og Sikker Jobb Analyse (Som det heter på fint) må man ha før man drar ut. Det er jo på en måte grunnlaget for å kunne gjøre en jobb offshore, og man blir stoppet på Heliport vanligvis om man ikke har disse. Mulig det er litt anerledes på båter, men har mine tvil så nøye som statoil er på slike ting..

 

@Kineking: At du ikke i det hele tatt husker hva disse kursene er for noe, tyder vel på at du bør friske de opp uansett ;) At du skal drive med varmtarbeid gjør det ikke mindre viktig.

 

Alle går igjennom AT/SJA på grunnleggende sikkerhetskurs, men jeg måtte hvertfall ta ett nytt AT/SJA kurs da jeg kom på riggen. Lager de problemer for han på heliporten så må han vel bare spørre om å få disp til han får tatt det ombord

 

Det er godt mulig det går, men jeg ville ikke tatt det som en selvfølge. Det er uansett muligens greitt å sjekke opp i på forhånd..

Lenke til kommentar

Statoil har ett eget du må ta. Jeg tok mitt på intern nettet til Statoil da jeg var der, så du fikser det nok bare offshore

 

Arbeidstillateler og Sikker Jobb Analyse (Som det heter på fint) må man ha før man drar ut. Det er jo på en måte grunnlaget for å kunne gjøre en jobb offshore, og man blir stoppet på Heliport vanligvis om man ikke har disse. Mulig det er litt anerledes på båter, men har mine tvil så nøye som statoil er på slike ting..

 

@Kineking: At du ikke i det hele tatt husker hva disse kursene er for noe, tyder vel på at du bør friske de opp uansett ;) At du skal drive med varmtarbeid gjør det ikke mindre viktig.

 

Alle går igjennom AT/SJA på grunnleggende sikkerhetskurs, men jeg måtte hvertfall ta ett nytt AT/SJA kurs da jeg kom på riggen. Lager de problemer for han på heliporten så må han vel bare spørre om å få disp til han får tatt det ombord

 

fikk tatt e-læring på trainingportal AT/SJA, fort gjort, en halvtime bare og 135 kroner fattigere, handlet kun om hvordan man fyller ut skjema for diverse jobber på plattform man trenger tillatelse til for å utføre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Statoil har ett eget du må ta. Jeg tok mitt på intern nettet til Statoil da jeg var der, så du fikser det nok bare offshore

 

Arbeidstillateler og Sikker Jobb Analyse (Som det heter på fint) må man ha før man drar ut. Det er jo på en måte grunnlaget for å kunne gjøre en jobb offshore, og man blir stoppet på Heliport vanligvis om man ikke har disse. Mulig det er litt anerledes på båter, men har mine tvil så nøye som statoil er på slike ting..

 

@Kineking: At du ikke i det hele tatt husker hva disse kursene er for noe, tyder vel på at du bør friske de opp uansett ;) At du skal drive med varmtarbeid gjør det ikke mindre viktig.

 

Alle går igjennom AT/SJA på grunnleggende sikkerhetskurs, men jeg måtte hvertfall ta ett nytt AT/SJA kurs da jeg kom på riggen. Lager de problemer for han på heliporten så må han vel bare spørre om å få disp til han får tatt det ombord

 

fikk tatt e-læring på trainingportal AT/SJA, fort gjort, en halvtime bare og 135 kroner fattigere, handlet kun om hvordan man fyller ut skjema for diverse jobber på plattform man trenger tillatelse til for å utføre :)

 

Det er helt riktig. Men da aner du heller ikke hvor viktig nettopp dette papirarbeidet er offshore, selv om det er dørgendes kjedelig ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...