Gå til innhold

altibox eller rikstv?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å få meg premier leauge kanalen til tv2 samt alle de andre kanalene som følger med i pakkene

altibox har pakken til

TV 2 Barclay Premier League HD pakken koster:

Årspris kampanje: Kr 179,- pr måned, med 12 måneder bindingstid

Månedpris: Kr 199,- pr måned, løpende abonnement

mens rikstv sine priser er:

http://www.rikstv.no/Kanalpakker/Prisliste-og-vilkar/

noen som har rikstv eller altibox og kan dele sine erfaringer med selskapene?

skal bo i Bergen sentrum så dekning o.l. regner jeg med ikke er noe problem.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt RiskTV lenge, og liker godt menyen deres (har CAM modul, så jeg brukte Panasonic sin egen kontroll).

Har nå altibox og synes menyen virker litt tregere, men kanalpakken må da være veldig mye større?

Om du også skal ha internett er det Altibox for alle penga.

Jeg hadde gått for Altibox, men RiksTV er sikkert godt nok det også. RiksTV hadde ikke alle Canal+ kanalene i fjor, og jeg følte derfor tilbudet ble litt amputert.

Lenke til kommentar

Kan også legge til at vi skal ha 2 tv`er med hver sin pvr dekoder, så prisforskjellen der har jo litt og si også, men takk for svarene så langt :)

I bakkenettet kommer det angivelig kun en Premier League HD kanal mens det på Altibox, Canal Digital,GET og Viasat kommer 3 Premier League HD kanaler.

Her er tilbudene til RiksTV http://rikstv.no/Bli-kunde/

Altibox krever at du er tilkoblet fiber og det er sannsynligvis ikke gratis å få lagt inn fiberen. Lyse selv tar mellom 1400-3900kr for tilkobling (dersom det er tilgjengelig).

Altibox koster kr. 79 pr. måned for å benytte PVR funksjon. Har du to PVR bokser så må du betale 158kr/måned bare for å få lov til å ta opp programmer. Skal du ha Premier League på to TV'er så må du trolig betale 2x199kr/md (eller 2x179) i tillegg til grunnpakke. Slik tror jeg det fungerer hos alle operatører. Det virker ikke som det eksisterer noe rabbatert TV2 Premier League (eller TV2 sport) dersom man har flere dekodere.

http://www.lyse.no/priser/tv-pakker-article10435-12961.html

Lenke til kommentar

Altibox krever at du er tilkoblet fiber og det er sannsynligvis ikke gratis å få lagt inn fiberen. Lyse selv tar mellom 1400-3900kr for tilkobling (dersom det er tilgjengelig).

Og det er billig. Andre steder i landet har jeg sett priser på 4-5000 hvis hele nabolaget går sammen om å legge inn fiber, og det tidobbelte for en enkelt bolig.

Lenke til kommentar

[quote name='Svinks' date='30. juli 2010 - 13:54'

Og det er billig. Andre steder i landet har jeg sett priser på 4-5000 hvis hele nabolaget går sammen om å legge inn fiber, og det tidobbelte for en enkelt bolig.

Der har i alle fall RiksTV & parabolselskapene en fordel siden det som regel koster 1kr. for å bli kunde/abbonent. Ikke er det dekoderleie heller (bortsett fra PVR Visat+).

Lenke til kommentar

Så langt eg kjenner pakkene til Altibox betalar du for ei pakke per kundeforhald, og du kan leie ekstra dekoder. Du må ikkje betale ei kanalpakke 3 gonger for å sjå dei på 3 dekodarar, du betalar pakka 1 gong, og ein fast pris (49 kr/mnd hjå BKK i alle fall) per ekstra dekoder. I prislista står det PVR-teneste 79 kr/mnd som eiga teneste, eg tolkar dette slik at om du betalar 79 kr/mnd for PVR vil alle ekstradekodarane du leier vere PVR-dekodarar, men det ville eg kanskje sjekka opp, for å vere sikker. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv Altibox, med Premier league pakken. Anbefaler det, det er helt fantastisk.

De viser alle kampene som blir vist i HD. De kampene de ikke kommenterer selv blir overført fra Skysport. I tillegg ligger alle kampene i opptak under fotball-menyen etter de er spilt. Så du kan se hele kampen, eller høydepunkter.

Det er også en liste med toppscorere i premier league osv, trykker du på fks drogba, kan du se alle målene hans.

Det er nydelig.

Lenke til kommentar

+ at altibox sender alle kampene direkte - på 10 kanaler samtidig, om det behøves. Og man kan velge bort de norske "ekspertene" og kommentatorene om ønskelig, og heller ha de engelske - som i hvert fall jeg synes er en stor fordel ... som oftest. Og er det en kamp man går glipp av, så ligger den i "opptak" - det er bare å se den på etterskudd. Altibox er kort sagt bare et mye bedre tilbud enn RiksTV, hvis man synes Premier League er viktig, i hvert fall.

Vet ikke hvilke altibox leverandør du har, men det er jo mye billigere med altibox. Der får du jo hele sullamitten for 179,- mens rikstv skal ha 299,- for samme kanalpakke.

Langt i fra samme kanalpakke eller tilbud, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...