sureup Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Hey, Jeg har en ganske dyr mus som har blitt ødelagt 1 år og et par månder etter jeg kjøpte det. Har jeg da noen reklamasjonsrettigheter eller noen andre rettigheter? Hater når sånne "små"-ting hele tiden blir ødelagt selvom man ikke gjør noe uvanlig med dem :/ FYI det er scrollen som er ødelagt. Får ikke scrollet + klikkingen fungerer ikke skikkelig heller. Håper noen kan hjelpe, vil gjerne få fikset dette asap Endret 30. juli 2010 av sureup Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Tatt fra Forbrukerportalen Reklamasjonsrett Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring. Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
sureup Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Ok jeg har funnet ut at razer har 2 års garanti, men at det kan variere fra land til land, så jeg får vel bare høre med butikken. Takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Ender nok opp med en ny en, er jo mening at de skal vare lengre enn bare litt over 1år. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå