tosson Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei. Er det noen som har peiling hvorfor skjermbildet mitt blir mye lysere etter spilling, Kan det være skjermkortet som ikke funker som det skal ? Eller er det skjermen ? På forhånd takk. Mvh Tommy Asus p4pe 2X512 mb ddr-dimm ram pc2100 cl2,5 Shapphire Ati Radeon 9700 128 mb P4-2.53 ghz pc533 Wd 80Gb 7200 8mb csche Samsung cd brenner RW32-10-40 Eizo 21" Flexscan F931 Lenke til kommentar
Unix Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 bruker du powerstrip eller lignende? Lenke til kommentar
tosson Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Hei. Aner ikke hva powerstrip er for noe, kan du forklare meg nærmere hva det er ? Tommy Lenke til kommentar
Unix Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Er et program (enkelt forklart) som du kan bruke til å stille på alt som har med skjermen din å gjøre + skjermkortet. Alt fra oppløsningen til mhz`en på skjermkortet. Den har også en funksjon som gjør at du kan stille på hvor lys skjermen skal være osv. (dette gjøres enkelt ved ctrl +). Programmet "husker" din forrige innstilling ved et spill, slik at spill og windows ikke er like lyse (i f.eks cs er det greit med lys skjerm, i windows er det opp til den enkelte).Noen ganger når et spill klikker og du blir sendt tilbake til windows, skifter ikke powerstripp fra "spill-farge" til "windows-farge" og skrivebordet vil derfor bli veldig lyst.... Men siden du tydeligvis ikke bruker powerstrip så er vel ikke det feilen. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Etter spilling av enkelte spill (eks: unreal t 2003) Får jeg også lysere bilde når jeg returnerer til windows. Jeg tror det er spillene som bruker lysere skjerminnstillinger en windowsen, er ikke sikker. Til meg får jeg tilbake de oprinnelige lys innstillingene etter noen sekunder. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Dette er fordi spillene kjører med høyere gamma settings enn Windows. Og ATi driverne er litt buggy på dette området (Dog fra Catalyst 3.2 og senere har fikset dette problemet hos meg). Gå dit hvor du kan sette oppløsning og slikt, så til avansert. deretter trøkker du på color "fliken". Da skulle den settes tilbake til mørkere. Merk at dette gjelder bare hvis du har installert ATi's Control Panel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå