Gå til innhold

PSU og GPU til HTPC

Anbefalte innlegg

Går nå med planer om å sette sammen en HTPC etter neste lønning, og har noen spørsmål i den anledning.

Hva slags skjermkort bør jeg gå for?

Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke onboard GPU, men da min gamle stasjonære døde tidligere i kveld så blir det nok litt spill også, i tillegg til HD film (både spill og film i 1920x1080). Jeg har sett ut dette kortet, og lurer på om det passer inn i dette kabinettet, og om det vil duge i HD-oppløsning.

Hva slags PSU bør jeg gå for?

En PSU-kalkulator på nett mener at jeg kommer til å ha et forbruk på under 300 W og anbefaler en PSU på 333 W. Er disse til å stole på, og er Watt det eneste man må tenke på? Jeg har sett meg ut denne PSUen, men lurer på om den duger. Se handlelista for komponenter.

Handlelista er å finne her

Om noen har kommentarer til komponentene utover spørsmålene tas det også mot med takk, da dette er første gang jeg skal bygge HTPC :-)

edit: la først ut feil handleliste

Endret av ragman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen du har plukket ut er prima. Trygt å gå for Corsair ;)

Når det gjelder GPU, så avhenger det helt og holdent av hvilke spill du skal spille.

Godt å få en bekreftelse på PSU - har en mistanke om at det er PSU som er skyld i at min stasjonære PC døde i stad.

Spillene jeg skal spille blir nok litt ymse. Med tanke på at den blir kobla opp mot TV så er det vel spill som Mass Effect og Burnout Paradise (som lar seg kontrollere ålreit med Xbox 360-kontroller) som er aktuelle.

Har sett noen benchmarks nå, og virker som 5450 kan være i svakeste laget. Kanskje 5570 eller 5670 er bedre alternativer?

Tar gjerne imot forslag til skjermkort som passer inn i dette kabinettet, og har passiv kjøling :-)

edit: Har funnet en alternativ PSU, da jeg leste en review som anbefalte modulær PSU pga plassbesparelse. Noen innspill?

Endret av ragman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...