avalaker Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hei! Fikk en oppgave fra en venn, men sliter med å finne svaret og trenger litt hjelp. Det står en kasse ved en vegg, kassen er 1x1meter, ved siden av kassen står det en stige på 10meter. Hvor langt opp på veggen går stigen viss den skal berøre gulvet, kassen og veggen? Legger ved ett bilde så dere ser hva jeg mener (litt dårlige proposjoner, menmen...) Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Om å gjøre å få den høyest mulig opp? Vis ikke har du en uendelig mengde med svar.(så lenge du kan ha med så mange desimaler du vil selvfølgelig.) Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Oppgaven er løselig, i motsetning til hva xaco sier, men det kan vel være en idé å poste den i en mattetråd, og ikke i lekeplassen? http://www.mathhelpf...r-box-wall.html, se på posten av Soroban + tegninga til Serena's Girl, så er det veldig godt forklart. Endret 30. juli 2010 av JarlG Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Kanskje ikke så fryktelig vitenskapelig utført, men... Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Oppgaven er løselig, i motsetning til hva xaco sier, men det kan vel være en idé å poste den i en mattetråd, og ikke i lekeplassen? http://www.mathhelpf...r-box-wall.html, se på posten av Soroban + tegninga til Serena's Girl, så er det veldig godt forklart. Jeg skrev ikke at den var uløslig, jeg bare spurte et spørsmål om det var om å gjøre å få den høyest mulig opp. for vis man flytter litt på kassen kan man få stigen til å røre gulvet kassen og på forskjellige høyder på veggen. Og da har man faktisk uendelig med svar innenfor et interval selvfølgelig.(men hadde jeg lest førsteposten litt mer nøye hadde jeg sett at han skrev lengst mulig opp på veggen.) Endret 30. juli 2010 av xaco Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Joda, du har rett. Gikk utifra at kassen stod inntil veggen, men ser nå at det ikke er definert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå