Maccan Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Nå må jeg vite litt om størrelsen du skal ha og da? Er det 200mm, 140mm, 120mm? Forøvrig lurte jeg på om jeg skulle utvide posten med noen CPU kjøler anbefalinger. Om jeg skulle anbefale noen vifter ville det være Silverstone Air Penetrator som fåes i størrelsen 120mm og 180 mm. Det er ekstremt gode kabinettvifter. 2 Lenke til kommentar
thekid Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Vurderer denne: ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case. Tenkte både CPU og kabinett vifter slik at den ikke blir for varm. - 1 rear 120 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control. - 1 top special 140 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control - 2 front (optional) 120 mm fans to cool the hard drives - 1 side (Optional) 120 x 25 mm Fan to cool graphic cards CPU: INTEL Core i7-930 2.80GHz Prosessor 8MB LGA1366 Boxed edit: mer info editv2: vifte info Endret 16. august 2010 av thekid Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 hei først av alt vil jeg si at jeg sitter veldig pris på denne guiden. meget bra jobba jeg vurderer å til innkjøp av dette: https://prisguiden.no/profil/lister/81898 med dette oppsettet, hvis jeg vurderer 2x skjermkort er det slik at jeg da MÅ velge ati kort? eller har jeg misforstått? takk for svar Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Enkelt svar - ja. Du må ha to ATI kort. Du kan alltids hacke hovedkortet og trikse og mikse, men det er ingen garanti for at det vil funke, eller funke optimalt. To 5850 er forøvrig er relativt billig løsning 3 Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har lest hele første post nå, og må si godt jobba Mye gode tips, men du kunne ikke fått med en guide får CPU Kjølere også? sånn viss du har lyst .. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Enkelt svar - ja. Du må ha to ATI kort. Du kan alltids hacke hovedkortet og trikse og mikse, men det er ingen garanti for at det vil funke, eller funke optimalt. To 5850 er forøvrig er relativt billig løsning men hvis man bare skal ett kort er det samme om man tar nvidia eller ati? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Ja, hvis du kun skal ha et kort er det samme hva du gjør Ang. CPU kjølere så tenkte jeg på det Skal se hva jeg kan få til. 2 Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ang. CPU kjølere så tenkte jeg på det Skal se hva jeg kan få til. Super guide. Er litt utdatert på å bygge så jeg har et spørsmål: Trenger man CPU kjøler, er det ikke med vifte om man kjøper f.eks. en i5 760? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Det følger med en helt kurrant stock kjøler. Hvis du ikke skal overklokke så fungerer det helt fint, men hvis du vil OCe, så er det svært så nødvendig med en aftermarket CPU kjøler 1 Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 http://www.youtube.com/watch?v=SkrZPra2scg Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Noen som har noen gode ting og si om H70? Lurer på om jeg skal kjøpe en. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 H50 var en utrolig god CPU kjøler og h70 er bare bedre Løp å kjøp 2 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Men var det sånn at jeg bare kan snakke om pc til 8-10k? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) H50 var en utrolig god CPU kjøler og h70 er bare bedre Løp å kjøp Der er jeg litt uenig. Corsair H70 kjøler på lik linje med Noctua NH-U12P SE2. Overklokket gir faktisk Noctua NH-D14 en 4 graders fordel. I tillegg er støynivået 5dBA lavere på NH-D14, som definitivt merkes. Sistnevnte koster 709 kroner hos DustinHome, mens Corsair H70 selges lavest til 900 kroner, og hele 1100 kroner både hos Komplett og DustinHome. Selve kjøleblokken er liten, men radiatoren og viftene tar en del plass gitt. Så strengt tatt har Corsair H70 få til ingen argumenter mot de beste luftkjølerne. Kilder: Overclockersclub (temperaturer) Hardwarecanucks (støynivå) Edit: Selv mener jeg det er galskap å kjøpe noen av alternativene. Si at man har en Intel Core i5 760 prosessor. Da kan man spandere på seg en oppgradering til Intel Core i7 860 OG en meget kapabel Cooler Master Hyper 212+ kjøler. Det er da et million ganger bedre kjøp. Endret 31. august 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Kan hende minnet mitt svikter meg, men var rimelig sikker på at H70 lå på rundt 700kr, men det kan jo selvfølgelig ha steget! Er også mye blannede følelser rundt h70, men jeg må selv si at jeg syntes det er helt kurrant. Fikk testet den hos en venn, og den gjorde akkurat det den skulle, og jeg kan ikke si jeg syntes den var særlig støyende. Det får vel være opptil en selv om en stoler mest på min subjektive mening, eller expert reviews. Og jeg har sett mange blannede følelser om H70 blant reviewers, men slik er det vel ofte. Hardware.no syntes Cooler Master v10 var ekstremt støyende, mens hardwarecanucks syntes den hadde et meget behaglig og stille støynivå Hvis du tenker på et nybygg har du forsovet et svært godt poeng. Egentlig har jeg gått over til å anbefale Zalman CNPS 10x EXTREME, eller Quiet hvis du føler for det. Denne kjøleren ble testet til å gjøre det bedre enn Noctua NH-D14 (av Guru3d), koster 200kr mindre (500 kr hos Abbo), og skal i tillegg være svært stillegående. Review av CNPS 10x Extreme Den kommer også med en fjernkontroll til å kontrollere fan speed, som er en kjekk egenskap Endret 31. august 2010 av Maccan 1 Lenke til kommentar
Gjorken Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei, jeg skal bygge ny PC nå, og lurte på om du kunne se litt på de jeg har tenkt til å kjøpe siden jeg har brukt guiden din og du har ganske mye mer peiling enn meg på dette området Min lenke ps. det ble feil ramm pga. fant ikke den rammen jeg egentlig skulle ha (ramm) Takk Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=CNPS10X+EXTREME&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CNPS10X+EXTREME Så den gir like bra kjøling? Bare lurer siden jeg skal overclocke. (Kan så og si 0 om data) Får hjelp med og overclocke. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 har kjøpt meg dette hovedkortet er det noe bra? det er en MSI 770-C45 så må jeg ha en rimelig kabinet med led lys og plass nok for og sette hovedkortet i Lenke til kommentar
Sandviiik Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hei, jeg skal bygge ny PC nå, og lurte på om du kunne se litt på de jeg har tenkt til å kjøpe siden jeg har brukt guiden din og du har ganske mye mer peiling enn meg på dette området Min lenke ps. det ble feil ramm pga. fant ikke den rammen jeg egentlig skulle ha (ramm) Takk Du har ikke gjort listen offentlig Lenke til kommentar
mosfet Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Har kjøpt nytt hovedkort (ASUS M4N98TD EVO) og prosessor (Phenom II X4 955 BE) samt minne (Mushkin Redline 1600 MHZ CL 6-8-6). Jeg fulgte anbefalingene i denne tråden, og bestilte en Zalman CNPS 10x EXTREME. Problemet er at minnebrikkene er for høye slik at viften hviler på den nærmeste minnebrikken. Det er 4 minne-slots på hovedkortet (2 blå og 2 svarte, annenhver blå og svart). I brukerhåndboken står det at de blå sporene gir mest ytelse. Hvor mye taper jeg på å flytte minnet over til de svarte sporene slik at jeg kan fjerne originalviften til AMD (høres ut som en støvsuger!), og bruke Zalman-viften? Endret 9. september 2010 av mosfet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå