Gå til innhold

Bygge PC? Sjekk her! Maccans tøffe komponentguide!


Anbefalte innlegg

Nå må jeg vite litt om størrelsen du skal ha og da? Er det 200mm, 140mm, 120mm?

 

Forøvrig lurte jeg på om jeg skulle utvide posten med noen CPU kjøler anbefalinger.

 

Om jeg skulle anbefale noen vifter ville det være Silverstone Air Penetrator som fåes i størrelsen 120mm og 180 mm.

Det er ekstremt gode kabinettvifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer denne: ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case.

Tenkte både CPU og kabinett vifter slik at den ikke blir for varm.

 

- 1 rear 120 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control.

- 1 top special 140 x 25 mm TriCool™ Fan with 3-speed switch control

- 2 front (optional) 120 mm fans to cool the hard drives

- 1 side (Optional) 120 x 25 mm Fan to cool graphic cards

CPU: INTEL Core i7-930 2.80GHz Prosessor 8MB LGA1366 Boxed

 

edit: mer info

editv2: vifte info

Endret av thekid
Lenke til kommentar

H50 var en utrolig god CPU kjøler og h70 er bare bedre ;)

 

Løp å kjøp

Der er jeg litt uenig. Corsair H70 kjøler på lik linje med Noctua NH-U12P SE2. Overklokket gir faktisk Noctua NH-D14 en 4 graders fordel. I tillegg er støynivået 5dBA lavere på NH-D14, som definitivt merkes. Sistnevnte koster 709 kroner hos DustinHome, mens Corsair H70 selges lavest til 900 kroner, og hele 1100 kroner både hos Komplett og DustinHome. Selve kjøleblokken er liten, men radiatoren og viftene tar en del plass gitt. Så strengt tatt har Corsair H70 få til ingen argumenter mot de beste luftkjølerne.

 

Kilder:

Overclockersclub (temperaturer)

Hardwarecanucks (støynivå)

 

Edit: Selv mener jeg det er galskap å kjøpe noen av alternativene. Si at man har en Intel Core i5 760 prosessor. Da kan man spandere på seg en oppgradering til Intel Core i7 860 OG en meget kapabel Cooler Master Hyper 212+ kjøler. Det er da et million ganger bedre kjøp. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Kan hende minnet mitt svikter meg, men var rimelig sikker på at H70 lå på rundt 700kr, men det kan jo selvfølgelig ha steget!

Er også mye blannede følelser rundt h70, men jeg må selv si at jeg syntes det er helt kurrant. Fikk testet den hos en venn, og den gjorde akkurat det den skulle, og jeg kan ikke si jeg syntes den var særlig støyende.

 

Det får vel være opptil en selv om en stoler mest på min subjektive mening, eller expert reviews. Og jeg har sett mange blannede følelser om H70 blant reviewers, men slik er det vel ofte.

 

Hardware.no syntes Cooler Master v10 var ekstremt støyende, mens hardwarecanucks syntes den hadde et meget behaglig og stille støynivå

 

Hvis du tenker på et nybygg har du forsovet et svært godt poeng.

 

Egentlig har jeg gått over til å anbefale Zalman CNPS 10x EXTREME, eller Quiet hvis du føler for det.

 

Denne kjøleren ble testet til å gjøre det bedre enn Noctua NH-D14 (av Guru3d), koster 200kr mindre (500 kr hos Abbo), og skal i tillegg være svært stillegående.

 

Review av CNPS 10x Extreme

 

Den kommer også med en fjernkontroll til å kontrollere fan speed, som er en kjekk egenskap

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt nytt hovedkort (ASUS M4N98TD EVO) og prosessor (Phenom II X4 955 BE) samt minne (Mushkin Redline 1600 MHZ CL 6-8-6).

 

Jeg fulgte anbefalingene i denne tråden, og bestilte en Zalman CNPS 10x EXTREME. Problemet er at minnebrikkene er for høye slik at viften hviler på den nærmeste minnebrikken. Det er 4 minne-slots på hovedkortet (2 blå og 2 svarte, annenhver blå og svart). I brukerhåndboken står det at de blå sporene gir mest ytelse. Hvor mye taper jeg på å flytte minnet over til de svarte sporene slik at jeg kan fjerne originalviften til AMD (høres ut som en støvsuger!), og bruke Zalman-viften?

 

P_500.jpg

Endret av mosfet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...