Gå til innhold

Bygge PC? Sjekk her! Maccans tøffe komponentguide!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte greier, ser ut som at Western Digital Caviar Black støtter Sata III, men vet ikke om den kommer til å yte bedre på grunn av det.

 

Edit: Vil Corsair Dominator DHX+ DDR3 rammen få problemer med Noctua NH-D14 på ASUS P6X58D-E? Er det vits å oppgradere til 12GB med det første?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Begge er gode valg, men den gjennomsnittlige FPS avstanden mellom disse kortene øker jo til hvor høy oppløsning du har. Mer minne vil jo alltid ha fordel i store oppløsninger 1920*1080+ ^^.

 

GTX 460 768MB med en skjerm under 23"

GTX 460 1GB med skjermer større enn 24" (1920*1080)

 

Men du trenger ikke endre noe ;D GTX 460 768MB ligger vel egentlig i budsjettklassen.

 

1gb versionen har mere enn bare mere ram :)

 

post-113950-1280671096,283_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, dominator rammen er ganske høy, så det kan hende du må skru av kjøleribbene. Det er dog ganske lett :)

 

Og nei, 12GB ram er alldeles ikke vits med mindre du skal drive med det tyngste av det tyngste.

 

Nå kjører jeg Mass effect 2, Counterstrike, VLC, Ventrilo, Skype, +20 faner i Chrome, Media player +++ og jeg ligger på rundt 4GB brukt.

 

Det er virkelig vanskelig å bruke noe mer :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Edit: Vil Corsair Dominator DHX+ DDR3 rammen få problemer med Noctua NH-D14 på ASUS P6X58D-E? Er det vits å oppgradere til 12GB med det første?

Ang den Noctuakjølern, så kommer det litt ann på hvor minnesporene står plassert på hovedkortet.

Edt. På denne siden ser du om minnemoduler må "kappes" for at dem ikke skal ta borti kjølern.

Ser at ASUS P6X58D i hvert fall ikke har noen annmerkninger.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Du får tillate at jeg har noen skrivefeil når jeg har skrevet en 10 siders hjelpepost...

 

Uansett, den skal være så feilfri som mulig, så hvis du ser noen overdrevne feil så send meg gjerne en PM. Jeg vil gjerne at tråden skal være mest mulig feilfri, og setter pris på påminnelser, men unngå å fyll opp tråden med påpekelser av slikt siden det er veldig lite relevant her.

 

Takk

Endret av Maccan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette var en fantastisk guide, det var dumt at jeg ikke viste om denne guiden da jeg kjøpte min stasjonære PC til 34.000 for jeg tror jeg kunne ha fått litt mer for pengene og vist nøyaktig hva jeg skulle ha på forhånd.

Lenke til kommentar

Ehm, mulig det er et dumt spørsmål - har vært i sommerferie noen uker... Er ikke Radeon 5850 (ca 2200,-) fortsatt det lille steget opp ift Nvidia 460 som noen kunne være interessert i?

 

Det er særlig mtp rådene du gir for socket 1156, der du har satt ett Gigabytekort med SLI-mulighet til 1380,- og ett Asuskort til 980,- opp mot hverandre med SLI-mulighet som eneste hovedforskjell. Kunne ikke denne prisforskjellen vurderes mot 460/5850? Hvis valget av 5850 gjør at du lettere svelger å droppe SLI/crossfire, så har du fått bedre grafikkytelse for kr 0,-.

Lenke til kommentar

Veldig fin guide. Dette er slikt vi setter pris på.

 

få nå vekk samsung harddisken da. er kun WD som gjelder.

 

ellers en fin guide :)

 

Dette er bare tull. Konstruktiv kritikk eller get lost! Både WD og Samsung er bra alternativer. Hvis Samsung er raskere og stillere? så kan WD ta seg en bolle.

 

 

 

 

PC Pro har i siste nr. hatt en stor gruppetest av harddisker. Gruppetesten er ikke publisert på nett, men vinneren, Samsung F3 1TB, er lagt ut på deres A-liste. Les omtalen av den her. Så du har tydeligvis gjort et godt valg.

 

Bra post dette. Fint med mange alternativer. Hadde ikke gjort noe med linker til tester også.

Lenke til kommentar

Hele 3.282 visninger, og skammelige 25 i rykte!

Hva er dette for noe folkens, tenk hvor mange timer Maccan har brukt, og hvor liten tid det tar og trykke "+" tegnet nede til høyre i slutten av meldingen.

Bra arbeid Maccan! Du får i vertfall "+" av meg, folk er så late at man skulle tro på papiret at de ikke setter pris på tråden, noe vi vet at de gjør.

 

 

ESS

 

 

 

EDIT: Hmm... Browseren min oppdaterte vist seg litt uheldig der, kan noen slette denne?

Endret av ESS.
Lenke til kommentar

Hele 3.282 visninger, og skammelige 25 i rykte!

Hva er dette for noe folkens, tenk hvor mange timer Maccan har brukt, og hvor liten tid det tar og trykke "+" tegnet nede til høyre i slutten av meldingen.

Bra arbeid Maccan! Du får i vertfall "+" av meg, folk er så late at man skulle tro på papiret at de ikke setter pris på tråden, noe vi vet at de gjør.

 

 

ESS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...