Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med Pimsleur ?

opar

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lenge vært "glad" i Italia og hatt lyst til å lære italiensk. I dag gikk jeg til det skrittet hvor jeg lastet ned Pimsleur - learn Italian, og har gått igjennom den første "klassetimen" på 30 min. Sitter igjen med noe så enkelt som å starte en samtale og spørre om han/hun forstår engelsk, for så å svare at jeg kan litt italiensk etc. Er ganske fornøyd med læremetoden da jeg alltid har vært bedre i muntlig enn skriftlig når det kommer til fremmedspråk.

Jeg lurer på om dere her inne har noen erfaringer med Pimsleur, og om jeg bør supplere med noen bøker etc? Kan bli ensformig å bare snakke til pc'en, man bør vel kanskje lære litt grammatikk også?

Er nettopp ferdig med 5 år fransk på ungdomsskolen (3 år) og videregående (2 år), vil dette gjøre det lettere for meg å lære italiensk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå gjennomgått trinn 2 og 3, samt hold på med litt repetisjon. Føler det går helt greit, selv om man ikke lærer seg språket, jeg kan jo bare noen ulike samtaler :p Får se om jeg ikke river i ei bok når jeg får lønning :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå gjennomgått trinn 2 og 3, samt hold på med litt repetisjon. Føler det går helt greit, selv om man ikke lærer seg språket, jeg kan jo bare noen ulike samtaler :p Får se om jeg ikke river i ei bok når jeg får lønning :)

Jeg benytter selv Pimselur og synes kurset er ok. Modellen for meg er flere repitisjoner meg flere fraser og gloser.

Viktig å prate sproget så snart det er muligheter for det.

Jeg lærer meg Spansk på denne måten og her er heldigvis noen naboer som gjør det samme.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...