SmileTime Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Kort: Vært sammen i 1.4 år, begge er på alderen av 17, som betyr første forhold for begge. Jeg har mistet 3 på under 1 år mellom tid, store familie problemer, null selvtillit og sliter med jobben. Han har mistet en tante for 1.5 år siden, aldri vært med en jente før. ----------------------------- Vi krangler utrolig mye. Som regel er det jeg som starter kranglene. Siden jeg har mye som foregår oppi hodet mitt, har jeg kraftige humørsvinger, som går ut over kjæresten, han er alltid i nærheten. Av natur liker jeg ikke det jeg ikke forstår, som det faktumet at hans familie er helt motsatt av hva jeg er vandt med. Dette fører til en rekke missforståelser. Det er ikke bare bare å holde på humøret. Og jeg får psykolog når jeg begynner på skolen igjen. Hva kan jeg gjøre for å unngå krangler? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Først og fremst tror jeg du burde lese gjennom det du nettopp har skrevet, jeg kan finne flere ting du gjør for å starte krangler. Og det eneste jeg tror de fleste kan si er: Slutt med det. Det er ikke han sin feil at du har mye å tenke på. Det er ikke han sin feil at du ikke skjønner deg på familien hans. Det er ikke han sin feil at du har humørsvingninger. Kanskje du skal ta litt hensyn til han også, ikke bare tenke på deg selv og dine problemer, han har tross alt (Etter hva du skriver) ikke gjort deg noe. 2 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Det stemmer det Flimzes sier, at det er ikke hans feil, og det burde ikke gå ut over han. Men jeg mener at han burde hjelpe til med å fikse eller forminske dine problemer, om han i det hele tatt er interessert i å holde liv i forholdet. Nå vet ikke jeg hvordan han reagerer på dine problemer, eller hva det er som egentlig starter kranglene. Å si at du har mye i hodet kan bety veldig mye rart. Er dere for eksempel veldig sjalu? Eller er kanskje du sjalu, og han er mer avslappet? Egne erfaringer viser at om den ene parten er mer sjalu enn den andre kan det veldig fort oppstå gnisninger. Holder du inne ting som irriterer deg? Om man vifter bort småting kan disse småtingene fort samles opp i en svær klynge, som du en eller annen gang kommer til å sende rett i trynet på han, og dermed legge grunnlaget for en stor krangel, der han er overrasket og sint over at du kommer med ting som skjedde for uker/måneder siden. Som sagt, jeg vet ikke hvordan kranglene deres utarter seg, men om ett eller begge av de to eksemplene stemmer, kan jeg anbefale å være mer åpen om småting. Om du ikke liker at han drar på besøk til vennene sine tre dager på rad, burde du ihvertfall si ifra. Om du ikke likte at han snakket litt for lenge med hun jenta på festen dere var på sist helg (eksempel), burde du si fra. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Ta opp småting og fiks dem før de blir store, og inviter han gjerne til å gjøre det samme, slik at dere begge slipper å få opplest en liste lang som et vondt år over ting som irriterer den andre. Slikt skaper bare irritasjon, og krangelen/diskusjonen starter med sinne. Om jeg har bommet totalt her, så får du bare utdype litt mer, slik at vi kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå