Gå til innhold

Nikon D700 lengste lukkertid?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på hva lengste lukkertiden på Nikon D700 er?

Ifølge denne kilden fra Akam

Sier den at Lengste Lukkertiden på Nikon D700 er 30 sekunder.

Men dette bilde er tatt med Nikon D700

Calma

og det står Exposure: 45?

Er ikke den lengste lukkertiden på 30 sekunder? Så hvor kommer 45 fra?

Noen som vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks ferdig stilte tid er 30 sekunder, men du kan selv velge hvor lang lukketid som du vil ha, 45 sekunder - 1000 sekunder - 1 dag...

Dette må gjøres ved å sette lukketiden til bulb, som er ett steg forbi 30 sekunder. Hvis du kobler kameraet til PC'en, starter du tiden når du trykker på utløseren, og stopper den når du trykker på den igjen. Via EOS Utility som kom med kameraet...

Her er en video for Canon EOS 40D, men fremgangsmetoden er den samme for alle kameraer jeg har vært borti:

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Nei, kameraet må ikke kobles til PCen.

Sett det i M, scroll til venstre med tommelhjulet til det står "bulb" på den lille skjermen, hold inne utløserknappen for ønsket eksponering og slipp når du er ferdig.

Jeg anbefaler at du bruker trådutløser som kan låses, da du er dømt til å skape vibrasjoner når du holder inne utløserknappen, selv med kameraet på stativ.

Jeg vil ellers anbefale deg å RTFM. Du hadde helt fint funnet ut av dette selv ved å lese manualen.

Francis

Lenke til kommentar

Nei, kameraet må ikke kobles til PCen.

Sett det i M, scroll til venstre med tommelhjulet til det står "bulb" på den lille skjermen, hold inne utløserknappen for ønsket eksponering og slipp når du er ferdig.

Jeg anbefaler at du bruker trådutløser som kan låses, da du er dømt til å skape vibrasjoner når du holder inne utløserknappen, selv med kameraet på stativ.

Jeg vil ellers anbefale deg å RTFM. Du hadde helt fint funnet ut av dette selv ved å lese manualen.

Francis

haha, takk skal du ha:P Sliter litt. Vel kameraen ble kjøpt brukt, uten eske og lignende, så manuelen har jeg ikke. Men kan du være så vennlig å forklare hva RTFM er:P Tro meg, du vet ikke hvor nysgjerrig jeg er. :blush:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Maksimal lengste lukkertid avhenger av batteriet eller batteriene, dette igjen er avhengig av temperatur, alder på batteri, mm.

Nja, ikke helt - man kan koble kamera rett på strømnettet; da er det i praksis mulighet med "evig" lukkertid.

Edit:

Funker på D100, D200, D300(s), D700 og D3(s/x) i det minste.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...