DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Heisann Lurer på hva lengste lukkertiden på Nikon D700 er? Ifølge denne kilden fra Akam Sier den at Lengste Lukkertiden på Nikon D700 er 30 sekunder. Men dette bilde er tatt med Nikon D700 og det står Exposure: 45? Er ikke den lengste lukkertiden på 30 sekunder? Så hvor kommer 45 fra? Noen som vet? 1 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Bulb, så velger du selv........ trykk for start og stopp Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Bulb, så velger du selv........ trykk for start og stopp skjønte ikke helt, hvordan velger man selv? 1 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Bulb, så velger du selv........ trykk for start og stopp skjønte ikke helt, hvordan velger man selv? I M-mode, kjenner ikke menysystemet på D700 så godt, sjekk manual. Så lenge utløser er trykket ned er lukker oppe Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har canon 400d, så har ikke så mye erfaring med D700 Men jeg stiller den inn på Manuel, går til Bulb, hva skjer da? Blir lukkertiden automatisk lengre enn 30 sekunder? Eller kan jeg stille på 45 sek, selv? 1 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Du held knappen inne i x sekund - då blir lukkertida x sekund. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Du held knappen inne i x sekund - då blir lukkertida x sekund. hvilken knapp snakker du om? and what is the spoon for? 2 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Knappen som du tar bilete med. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Knappen som du tar bilete med. ah, jeg prøvde, men funka ikke. Finnes det video på nettet? 1 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Maks ferdig stilte tid er 30 sekunder, men du kan selv velge hvor lang lukketid som du vil ha, 45 sekunder - 1000 sekunder - 1 dag... Dette må gjøres ved å sette lukketiden til bulb, som er ett steg forbi 30 sekunder. Hvis du kobler kameraet til PC'en, starter du tiden når du trykker på utløseren, og stopper den når du trykker på den igjen. Via EOS Utility som kom med kameraet... Her er en video for Canon EOS 40D, men fremgangsmetoden er den samme for alle kameraer jeg har vært borti: Endret 29. juli 2010 av picatta Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 ah, så den må være tilkoblet pcn før jeg kan fikse det? Skjønner, takker for hjelpen. 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, kameraet må ikke kobles til PCen. Sett det i M, scroll til venstre med tommelhjulet til det står "bulb" på den lille skjermen, hold inne utløserknappen for ønsket eksponering og slipp når du er ferdig. Jeg anbefaler at du bruker trådutløser som kan låses, da du er dømt til å skape vibrasjoner når du holder inne utløserknappen, selv med kameraet på stativ. Jeg vil ellers anbefale deg å RTFM. Du hadde helt fint funnet ut av dette selv ved å lese manualen. Francis Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, kameraet må ikke kobles til PCen. Sett det i M, scroll til venstre med tommelhjulet til det står "bulb" på den lille skjermen, hold inne utløserknappen for ønsket eksponering og slipp når du er ferdig. Jeg anbefaler at du bruker trådutløser som kan låses, da du er dømt til å skape vibrasjoner når du holder inne utløserknappen, selv med kameraet på stativ. Jeg vil ellers anbefale deg å RTFM. Du hadde helt fint funnet ut av dette selv ved å lese manualen. Francis haha, takk skal du ha:P Sliter litt. Vel kameraen ble kjøpt brukt, uten eske og lignende, så manuelen har jeg ikke. Men kan du være så vennlig å forklare hva RTFM er:P Tro meg, du vet ikke hvor nysgjerrig jeg er. 1 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 READ THE FUCKING MANUAL(www.google.com ) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Manualen kan du enkelt laste ned på både norsk, engelsk og andre språk på Nikons egne nettsider. Endret 29. juli 2010 av Thunderhead Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Well, you got me there. Thank you guys! I will rtfm lol 1 Lenke til kommentar
gormley Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Maksimal lengste lukkertid avhenger av batteriet eller batteriene, dette igjen er avhengig av temperatur, alder på batteri, mm. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Maksimal lengste lukkertid avhenger av batteriet eller batteriene, dette igjen er avhengig av temperatur, alder på batteri, mm. Nja, ikke helt - man kan koble kamera rett på strømnettet; da er det i praksis mulighet med "evig" lukkertid. Edit: Funker på D100, D200, D300(s), D700 og D3(s/x) i det minste. Endret 29. juli 2010 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå