simentp Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hei Jeg og min stefar kjøpte oss idag ny telefon, to stk Samsung Galaxy Spica (GT-I5700) Min fungerer topp men på hanns så har han et problem at når han tar på telefonen og etter han hat tastet inn pin koden så kommer det at han må taste inn en netverksnøkkel, dette gjør det ikke på min? Men uansett, han vet ikke hva en nettverksnøkkel er og jeg tenkte da på den til internetten hjemme men da han bare kan taste inn tall og ikke bosktaver så kan det ikke være den.. Så noen som vet hva han kan gjøre, hvis han hopper over det steget kan han ikke ringe eller noe, kommer daa bare opp at sim kortet er låst? Har prøvd og koble til telenor nettverket uten hell.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
simentp Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Må rette litt på meg, det står nettverkskontrollnøkkel Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Virker som om mobilen er låst til et annet nettverk enn det som SIM-kortet bruker. For å sjekke låsingene på en Spica taster man inn *#7465625# på telefontastaturet. En annen tråd med samme problem: http://forum.unlock.no/index.php?showtopic=15009 Lenke til kommentar
simentp Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Taster jeg inn det på telefonen kommer dette opp: Personalizatiob Status Nettverkslås [ON] Nettverks Kategorilås [ON] Operatørlås [OFF] Innholdsyterlås [OFF] Hva kan jeg gjøre videre? Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 På min Spica står det [OFF] på alle 4. Er telefonene kjøpt fra samme sted? Hvilke operatører er SIM-kortene fra? Jeg kjøpte min fra Telenor, og den var helt ulåst når jeg fikk den. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Begge er fra spaceworld og de skulle være med abonomentet FriHet På min og står alle på off.. Vet du noe om hva jeg kan gjøre? Ringe telenor Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 På telenor.no får du vel bare operatørlåskoden. Rart at hans telefon var nettverkslåst, og ikke din. Her er det noe galt som ikke er rett. Ring Telenor. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 jepp, noe rart her.. Ringer de i morgen tidlig hvis ikke blir det en tur på spaceworld Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har han overført abonnementet sitt fra en annen operatør slik ar det kan hende nummeret ikke er overført til Telenor enda? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Men han hadde jo telenor fra før og.. Lenke til kommentar
Jukselapp Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Noen løsning på problemet? Kjøpte telefon idag med samme problem. Samsung fra Spaceworld.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå