Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern harddisk funker ikke og oppstartsproblemer på laptop

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt egentlig, men kan forklare litt av hva som skjer og ikke skjer!

Når det gjelder harddisken så er det en Western Digital som jeg regner med de fleste her er kjent med, svart boks, blått lys når det virker som om den skal funke.

Når jeg har koblet til alt, det blå lyset er på og harddisken ser ut til å væære igang så får jeg den ikke opp på pcen. Jeg har en lik harddisk som funker veldig bra, så det er ikke driverproblemer. Pcen lager lyd og det virker jo som om den oppfatter at noe er koblet til, men finner den verken på Min Datamaskin eller andre plasser. Noen som vet hva problemet kan være her?

Når det gjelder laptopen så installerte jeg de nyeste oppdateringene til Windows Vista og rebootet den. Da den skulle starte opp igjen så kom det bare opp at "winload.exe"-filen var skadet eller manglet. Jeg googlet og sjekket det opp, fant ut at det bare var å reparere med gjenopprettingscden, jeg prøvde dette, men det funket ikke. Jeg leverte denne pcen inn til reparasjon i vinter, og fikk den tilbake formatert, som jeg ba om. Kan dette ha noe med saken å gjøre? At det ikke er samme cd som er brukt?

Setter pris på all hjelp! Kan presisere hvis det er noe som er uklart eller rotete.

Mvh. Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har sjekket Diskbehandling og der er det bare 4 disker. De to som er på dataen og 2 andre jeg ikke vet hva er, men begge tyder på at det ikke er harddisken pga. for lite diskplass. I tillegg forsvinner de ikke hvis jeg kobler ut harddisken igjen. Jeg finner den i enhetsbehandling, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den her. Det står "USB-masselagringsenhet".

Lenke til kommentar

Det tyder på at USB kontrolleren blir gjenkjent av PC, men den har ingen disk å tilby.

Enten kan du benytte reklamasjonsrett mot selger, men da forsvinner data. Eller du kan plukke ut selve disken og koble den internt i en PC, kan være problem i USB kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...