Kosemose Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Heisann.. Lørdag var jeg ute og drakk, og endte opp på et relativt kjipt utested med noen venner. For ca et halvt år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min gjennom 2 år pga utroskap. Jeg visste ikke hvem jenta han var utro med var, men så hun på facebook etterpå. Har komt over eksen for lenge siden, men i helgen så jeg denne jenta han var utro med på dette utestedet. Ble etterhvert sintere og sintere, og etter en stund tok jeg meg en prat med henne. Hun hadde veldig dårlig samvittighet, men jeg stoppet ikke å kjefte ga henne en streng alvorsprat helt til hun begynte å gråte. Sendte så en mld til eksen der jeg sa hva jeg hadde gjort og at hun var mye styggere i virkeligheten enn jeg trodde(for hun såg.. mildt sagt jævlig ut:) ). Han ble veldig sint, sa jeg ødelagte alt(ødelagte hva da?) og kalte meg hore(Ja, veldig saklig). Etter dette har jeg angret veldig, ikke på det jeg sa til henne, men til han. Har tenkt mye på han og savner han en god del. Har ikke lyst i det hele tatt, da han var en jævel.. Men det er akkurat som om kjærlighetssorgen har kommet tilbake igjen.. Noen råd? Og vær så snill og ikke si "bare gi det tid". Burde jeg si unnskyld til han eller hva? Forvirret nå, flott.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Bare la det gå og slutt å tenke på han er vel det beste alternativet. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Med mindre du har en tidsmaskin så kan du ikke endre på det som allerede har skjedd og du får bare leve med det. Prøv bare å la det irritere deg minst mulig, og ta det som en lærepenge til neste gang . Lenke til kommentar
Populært innlegg loffen90 Skrevet 29. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 29. juli 2010 Hva faen skal du kjefte på dama for også skal du kanskje si unskyld til eksen din ? Det var ikke hu som var utro, det var han. Hun hadde ikke noe ansvar ovenfor deg, hun kjente deg ikke og godt mulig hu ikke viste at du eksisterte engang. Helt latterlig at du skal kjefte og smelle til hun begynner å gråte for så å fortelle eksen din hvor stygg hu er. Hun har ikke gjort noe galt. nei du sier ikke unskyld til eksen, du sier unskyld til jenta. 39 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Retningslinjene våre sier at man skal holde seg saklig og fokusere på saken og ikke person. 1 innlegg som brøt disse reglene + kommentar er fjernet fra tråden. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Han behandlet seg som en dritt, ærlig talt: han (og henne) fortjente det. La det passere og drit i det. Hva faen skal du kjefte på dama for også skal du kanskje si unskyld til eksen din ? Det var ikke hu som var utro, det var han. Hun hadde ikke noe ansvar ovenfor deg, hun kjente deg ikke og godt mulig hu ikke viste at du eksisterte engang. Helt latterlig at du skal kjefte og smelle til hun begynner å gråte for så å fortelle eksen din hvor stygg hu er. Hun har ikke gjort noe galt. nei du sier ikke unskyld til eksen, du sier unskyld til jenta. Selvfølgelig har begge parter et ansvar. Om man har seg med en gutt og vet denne gutten har en kjæreste, så mener jeg absolutt man har et ansvar. Selvsagt har hun gjort noe galt, hvorfor ellers skulle hun hatt dårlig samvittighet? Er man med på leken, må man tåle streken. Hun får tåle såpass når hun legger seg etter andres gutter. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 29. juli 2010 Det er KUN den som er sammen med noen sitt ansvar, det er ingen som tvinger en til å være utro (regner ikke med overgrep), og det er strengt tatt ikke en singel person sitt ansvar at ikke-single ikke er utro. 12 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Enig med flimzes, i tillegg er det vel ganske usansynlig at typen forteller hun kjerringa at han har dame før de hopper til køys? Og at hun synes det er greit.. Ekstypen har ansvaret i denne saken, og er den personen som bør få kjefta. 4 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Det er KUN den som er sammen med noen sitt ansvar, det er ingen som tvinger en til å være utro (regner ikke med overgrep), og det er strengt tatt ikke en singel person sitt ansvar at ikke-single ikke er utro. Javel, deg om det. Da må vi nok bare forbli uenige. Jeg hadde nok gjort det samme mot dama, med meget god samvittighet. Har man bidratt til å gjøre en annen utro, så har man bidratt. Han har selvsagt mest skyld, men hun er ikke uten skyld. Det er akkurat som å si at siden man bare står og ser på at noe galt skjer, så har man ikke noe ansvar. "Nei nei, han ble drept rett foran øynene mine, men det er jo selvsagt ikke mitt ansvar - jeg trenger ikke å gjøre noe som helst, for saken angår ikke meg". Endret 29. juli 2010 av yvonne2 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er KUN den som er sammen med noen sitt ansvar, det er ingen som tvinger en til å være utro (regner ikke med overgrep), og det er strengt tatt ikke en singel person sitt ansvar at ikke-single ikke er utro. Javel, deg om det. Da må vi nok bare forbli uenige. Jeg hadde nok gjort det samme mot dama, med meget god samvittighet. Har man bidratt til å gjøre en annen utro, så har man bidratt. Han har selvsagt mest skyld, men hun er ikke uten skyld. Det er akkurat som å si at siden man bare står og ser på at noe galt skjer, så har man ikke noe ansvar. "Nei nei, han ble drept rett foran øynene mine, men det er jo selvsagt ikke mitt ansvar - jeg trenger ikke å gjøre noe som helst, for saken angår ikke meg". Forskjellen her er at det ikke er ulovlig, og det er absolutt ikke sikkert at dama visste om det. Jeg blir ikke kriminell fordi jeg går ved siden av en som stjeler småting i en butikk, det er ingen som kan si at jeg visste om det, og det er heller ikke jeg som har gjort det. Om han så ga det til meg når jeg gikk ut av butikken, så har jeg fortsatt ingen måte å vite at det er stjålet, og jeg har fortsatt ikke gjort noe galt. I et forhold, så er det TO personer som har et ansvar. Et ansvar for å bry seg om hverandre, og å ikke være utro. KUN de TO personene, ingen andre. Det er KUN han/hun som er utro som med viten og vilje er utro mot sin partner. Den personen han/hun er utro med har inget forhold til partneren som står igjen, han/hun har intet ansvar, ingen bånd, ingen plikter for utro person sin kjærste. Jeg skjønner at jenter generelt liker å fordele skyld (og enkelte drama queen gutter), men det finnes ikke noe rasjonelt i det, og det er kun fordi du ønsker at gutten ikke hadde alt ansvar, for at bedraget ikke skal føles så stort. Men det er fortsatt kun den som er utro, som faktisk er utro. Flørter jeg med en dame på byen, så har ikke jeg noe ansvar for en evt kjærste hun har, jeg har ikke noe ansvar om å ikke være utro. Det er en av fordelene med singel-livet. 7 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Bare fordi noe ikke er ulovlig betyr ikke det at en er fritatt fra alt moralsk ansvar. Ja, man er to i et forhold, men i dette tilfellet ble en tredjepart involvert. Så lenge denne dama visste om ts, så fritar ikke det henne fra ansvar. Så lenge man legger seg etter noen, så må man ta konsekvene av det. Jeg skjønner at jenter generelt liker å fordele skyld (og enkelte drama queen gutter), men det finnes ikke noe rasjonelt i det, og det er kun fordi du ønsker at gutten ikke hadde alt ansvar, for at bedraget ikke skal føles så stort. Nei, jeg liker ikke å fordele skyld, og det har overhodet ikke noe med det faktum at jeg er jente å gjøre. Rasjonelt? Det du beskriver er ikke rasjonelt. Men siden dette kun blir ord mot ord, så får vi bare forbli irrasjonelle i hverandres øyne. Men at du mener at dette fritar noe av guttens ansvar gjør at du faktisk er virkelig på viddene her. Hadde kjæresten min gjort noe av det samme, så hadde jeg selvsagt gitt ham mesteparten av skylda og hivd ham på dør, men jeg synes faktisk også hun har et visst ansvar. Bare synd du ikke forstår det. Endret 29. juli 2010 av yvonne2 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ehm, så du prøver å si at tredjepart har et ansvar for at en partner ikke skal være utro? Ansvarsfraskrivelse på maksimalt nivå, hvordan tenkte du at den logikken skulle gå sammen egentlig? En singel person kan ikke være utro, enkelt og greit. Det er kun partneren som er utro, kun partneren som helt frivillig velger å være utro, og det er kun partneren som er i et forhold, og har et ansvar for å ikke være det. 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg har ikke skrevet at personen har vært utro, jeg har skrevet at personen bidro til at denne mannen var utro og personen bidro til at ts ble bedratt. Ergo har man et ansvar. At du ikke ser logikken her er ikke mitt problem. Om man bidrar til andres ulykke så ja, da mener jeg man har et ansvar. Endret 29. juli 2010 av yvonne2 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har ikke skrevet at personen har vært utro, jeg har skrevet at personen bidro til at denne mannen var utro og personen bidro til at ts ble bedratt. Ergo har man et ansvar. At du ikke ser logikken her er ikke mitt problem. Om man bidrar til andres ulykke så ja, da mener jeg man har et ansvar. Har man ansvar for en tredjepart som man ikke vet om? 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har man ansvar for en tredjepart som man ikke vet om? Selvfølgelig ikke, men jeg tar utgangspunkt i at tredjepart faktisk vet om den det dreier seg om, dvs ts. Siden denne dama tydeligvis hadde dårlig samvittighet, så regner jeg også med at hun visste at den hun hadde seg med også hadde en kjæreste. Ellers får man vel heller ikke dårlig samvittighet? 1 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har man ansvar for en tredjepart som man ikke vet om? Selvfølgelig ikke, men jeg tar utgangspunkt i at tredjepart faktisk vet om den det dreier seg om, dvs ts. Siden denne dama tydeligvis hadde dårlig samvittighet, så regner jeg også med at hun visste at den hun hadde seg med også hadde en kjæreste. Ellers får man vel heller ikke dårlig samvittighet? Kanskje denne jenta/dama ikke viste om det før etterpå. 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Kanskje denne jenta/dama ikke viste om det før etterpå. I såfall blir jo saken annerledes, noe ts heller ikke skriver noe om. 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Selvfølgelig ikke, men jeg tar utgangspunkt i at tredjepart faktisk vet om den det dreier seg om, dvs ts. Siden denne dama tydeligvis hadde dårlig samvittighet, så regner jeg også med at hun visste at den hun hadde seg med også hadde en kjæreste. Ellers får man vel heller ikke dårlig samvittighet? Det er vel ikke noe i veien for at folk kan få dårlig samvittighet i det øyeblikket de får rede på noe. Men selv om vi tar utgangspunkt i at du har rett, synes jeg det var guttens ansvar å velge hvilket forhold han ønsket å satse på. Sannsynligvis har han holdt ting tilbake for begge parter. At han fant seg en annen kan jo tyde på at det første forholdet ikke stod så sterkt i utgangspunktet. Skal man kategorisk avvise folk med det samme man får en mistanke om et (delvis tilbakelagt) forhold? Kanskje litt individuelt. Endret 29. juli 2010 av Konformisten 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er vel ikke noe i veien for at folk kan få dårlig samvittighet i det øyeblikket de får rede på noe. Men selv om vi tar utgangspunkt i at du har rett, synes jeg det var guttens ansvar å velge hvilket forhold han ønsket å satse på. Sannsynligvis har han holdt ting tilbake for begge parter. At han fant seg en annen kan jo tyde på at det første forholdet ikke stod så sterkt i utgangspunktet. Skal man kategorisk avvise folk med gang man får en mistanke om et (delvis tilbakelagt) forhold? Kanskje litt individuelt. Ja, og det er jeg ikke uenig med deg i. Og ja, slikt er individuelt, helt klart. At det ikke stod bra til i det forholdet han var i kan være, det er på en måte lov å si det, men å gå derfra til å være utro er for meg ekstremt alvorlig. Man bør ha respekt nok for den man er sammen med å ihvertfall avslutte forholdet først. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor sviktet man må føle seg etter å ha blitt rammet av den andre partens utroskap. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg har ikke skrevet at personen har vært utro, jeg har skrevet at personen bidro til at denne mannen var utro og personen bidro til at ts ble bedratt. Ergo har man et ansvar. At du ikke ser logikken her er ikke mitt problem. Om man bidrar til andres ulykke så ja, da mener jeg man har et ansvar. Bidrar jeg til fyllekjøring hver gang jeg byr noen på drikke? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå